Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.
...................................................................................................................................................................................................,
2018-08-31
Press
- Przez ostatnie pół roku skumulowały się trzy wydarzenia obciążające wizerunkowo polski futbol: złe wyniki polskich drużyn w europejskich pucharach, końcówka poprzedniego sezonu, gdy mówiło się o walce o mistrzostwo jako o wyścigu pełzających żółwi, i wreszcie bardzo słabe występy reprezentacji na mundialu - ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

- To wszystko może mieć wpływ na wartość praw do transmisji meczów Ekstraklasy i liczbę osób interesujących się nią. Z drugiej strony, bardzo ważne też jest, kto zasiądzie do negocjacji i jak je poprowadzi. W jaki sposób będzie potrafił przedstawić argumenty liczbowe i finansowe na rzecz utrzymania czy podniesienia wartości transakcji - dodaje Kita.
2018-08-27
WirtualneMedia.pl
Spółka TurboProjekt, posiadająca prawa do wizerunku piłkarza Kamila Grosickiego, podpisała list intencyjny z MBF Group. Dotyczy rozwoju marki TurboGrosik oraz wsparcia przy wejściu na giełdę.

Według Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska, pomysł Grosickiego na rozwój biznesu jest wypadkową zdobytej przez niego popularności, zasięgów medialnych oraz prawdopodobnie więcej niż zadowalających wyników sprzedaży energetyka TurboGrosik.

- Tego typu działania to pewnie efekt analizy tych trzech aspektów, przy czym kluczowa jest pewnie ocena wolumenu sprzedaży napoju, ponieważ był to swoisty test na konwersję wizerunku i rozpoznawalności na działania zakupowe konsumentów. Trzeba jednak pamiętać, że zarówno grupa docelowa tej marki jaki i katalog produktów nie jest nieograniczony i wymaga starannego wyboru - mówi Kita.
2018-08-01
WirtualneMedia.pl
Dla Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska nie jest zaskoczeniem tak nagły wzrost zainteresowania Juventusem, wzrost cen akcji klubu czy rosnąca liczba fanów w mediach społecznościowych po tym, jak ogłoszono że jego zawodnikiem zostaje Ronaldo.

- W przypadku Ronaldo trudno mi o nim myśleć jako o "tylko" zawodniku. Właściwie pierwsze co przychodzi mi na myśl to, że jest to przede wszystkim marka. Co więcej, sportowa klasa tego piłkarza i jego umiejętności marketingowe są tak mocno ugruntowane i mają taki kompleksowy wpływ na kluby w których gra, że posunąłbym się nawet dalej i określił go mianem jednoosobowego konglomeratu sportowo-marketingowego. Trudno się zresztą dziwić. Skumulowana liczba fanów Ronaldo w trzech podstawowych kanałach social mediów (Facebook, Twitter, Instagram) przekracza 318 milionów.
2018-07-30
WirtualneMedia.pl
Polscy piłkarze po porażce w Rosji udali się na wakacje. Jednak to, że afiszują się z tym w mediach społecznościowych, nie podoba się wielu kibicom i komentatorom. Czy nadwyrężony mundialowym blamażem wizerunek naszych zawodników pogorszy się jeszcze bardziej przez zdjęcia na Instagramie?

Według Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska, obfite relacjonowanie pomundialowego wypoczynku nasi gracze mogli odpuścić, przede wszystkim fanom.

- Po tak katastrofalnym Mundialu, od zawodników wymagałoby się przynajmniej minimalnego taktu komunikacyjnego i empatii w stosunku do kibiców, których ogromne nadzieje zostały zawiedzione. Widać, że niektórzy zawodnicy kompletnie nie zdają egzaminu również poza boiskiem. W normalnych okolicznościach nikt nie miałby pretensji o to gdzie i jak wypoczywają piłkarze. Jednak Mundial w Rosji to sytuacja odmienna od dotychczasowych - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita. 
2018-07-18
Gazeta Wyborcza
- Wisła Kraków od kilku lat przypomina wulkan, w którym mocno buzuje. Na co dzień jest nakryty wielką pokrywą PR-u. Klub musi na poważnie wziąć się za poszukiwanie dużych inwestorów - rozmowa z Grzegorzem Kitą, specjalistą ds. marketingu sportowego.
2018-07-17
Puls Biznesu
Według nieoficjalnych ustaleń "PB", w roli nowego partnera polskiej piłki klubowej zaprezentowany zostanie PKO BP, który zostanie „oficjalnym bankiem Lotto Ekstraklasy”.

- Ciekawy ruch PKO BP. To prawda, że wyniki sportowe klubów, w szczególności na arenie europejskiej nie są imponujące, ale Ekstraklasa to znakomita platforma dotarcia do milionów potencjalnych klientów. Nawet najsilniejsza marka musi walczyć o klientów, a kibice piłkarscy to bardzo dobra grupa docelowa, tylko trzeba umieć się do nich przebić – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, ekspert od marketingu sportowego, który pracował przy kampanii T-Mobile w roli sponsora tytularnego Ekstraklasy.
2018-07-11
Fakty TVN
Transfer Cristiano Ronaldo do Juventusu Turyn to wielowątkowa kompozycja sportowo-biznesowa. W gronie ekspertów poproszonych o skomentowanie tej transakcji, w głównym wydaniu Faktów TVN, wypowiedział się Grzegorz Kita - Prezes SMP.

W obecnych rankingach, zarówno przychodowych (Deloitte) jak i pod względem ogólnej wartości (metodologia KPMG), Juventus plasuje się ok. 9-10 pozycji. Formalnie niedaleko ale jest to różnica półek, którą trudno pokonać. Nawet pomimo inteligentnej, wszechstronnej i konsekwentnej strategii, jaką już dobrych parę lat temu obrał klub. Z takimi kamieniami milowymi jak rzeczywista ekspansja zagraniczna, własny stadion, rozbudowana akademia, mocne ale przemyślane transfery, nowy znak towarowy czy nawet serial Netflixa.
2018-07-07
TVN 24
Od Smudy i Fornalika, a wcześniej Janasa różniło go wiele, ale w jednym się do nich upodobnił - rzucaniu banałów na prawo i lewo. Odsłuchiwanie publicznych wypowiedzi Adama Nawałki może boleć. Konferencje prasowe z jego udziałem były drogą przez mękę. Sprowadzał je do lania wody, nie odpowiadał na pytania wprost, piłkarską nowomowę doprowadzał do perfekcji, a słuchających go do szewskiej pasji. 

- Podczas konferencji mundialowych prezentował się już bardzo negatywnie. Pojawiły się porażki w kompromitującym stylu, a styl komunikacji był podobny. Wypadało to już bardzo źle. Nadal nie odpowiadał wprost na pytania, a do tego upierał się, że nie zostały popełnione żadne błędy - opisuje ekspert od marketingu sportowego Grzegorz Kita. 
2018-07-07
Gazeta Wyborcza
Jeżeli ktoś myślał, że z powodu amerykańskich sankcji na Rosję oraz skandali korupcyjnych FIFA piłkarski mundial mógłby się nie odbyć, to był w błędzie. Impreza trwa od ponad trzech tygodni i ma się świetnie.

- Kontrowersje polityczne a właściwie problemy geopolityczne to dla koncernów problem ale jeśli chcą to znajdują rozwiązania. Podstawowym kryterium jest jednak biznes. Rachunek sprzedażowych oraz wizerunkowych strat i zysków. Jeśli wychodzi na plus koncerny angażują się w sponsoring nawet kontrowersyjnych imprez – twierdzi Grzegorz Kita, szef Sport Management Polska, agencji zajmującej się marketingiem sportowym. 
2018-07-05
Press
Z okazji mundialu Adam Nawałka był jedną z najchętniej zatrudnianych osób w kampaniach reklamowych. Pojawił się w kampanii wizerunkowej parówek Berlinki (Animex), występował jako ambasador marki Samsung, reklamował piwo Warka (Grupa Żywiec) i napoje izotoniczne 4Move Professional.

- Marki powinny teraz po prostu pozwolić dogasnąć kampaniom wykorzystującym jego wizerunek albo zrekonstruować przekazy zbyt niedopasowane do rzeczywistości – komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - Adam Nawałka wypada z obiegu marketingowo-reklamowego. Przestał być trenerem reprezentacji Polski, więc na tym poziomie nie jest już atrakcyjny dla reklamodawców – dodaje Kita.
2018-07-04
TVN 24 BiS
Zarobki selekcjonerów piłkarskich reprezentacji oraz brak rąk do pracy - to główne tematy programu "Biznes dla Ludzi", na który zaprasza Robert Stanilewicz.

W opinii gościa programu, Grzegorza Kita, stawki selekcjonerów to wypadkowa futbolowych sił popytu i podaży ale także aspiracji trenerskich i potencjału marketingowego. Duże pole do popisu mają negocjatorzy ponieważ różnice w wynagrodzeniach są ogromne. 
2018-07-03
WirtualneMedia.pl
Na mundialu w Rosji runął marketingowy mit wielkiej drużyny Adama Nawałki. Największym przegranym jest sam trener. Zmonetyzował swój wizerunek przed turniejem, dziś nie powinien jednak liczyć na nowe kontrakty reklamowe, bo w Rosji zaprzeczył wszystkim swoim, podstawowym cechom wizerunkowym. 

Inna jest natomiast sytuacja Kamila Glika. Grzegorz Kita uważa, że mimo iż piłkarz był kontuzjowany to jego ogólna wartość marketingowa wzrosła. Tłumaczy, że ten zawodnik w żaden sposób nie jest obciążony negatywnymi wynikami kadry, natomiast mocno wzrosła jego ogólnospołeczna rozpoznawalność i powszechność odczucia, że jest to zawodnik o dużej wartości sportowej.
2018-07-02
PRoto
Jak Polska i Niemcy komunikowały swoje porażki? Czy zachowanie obu zespołów mogło być satysfakcjonujące dla kibiców? Czy któryś z trenerów wypadał lepiej podczas pomeczowych konferencji?

O pomeczowych wystąpieniach polskiego szkoleniowca krytycznie wypowiada się także Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. „Trener Nawałka na konferencjach prezentował się jak osoba oderwana od rzeczywistości. Po przegranych meczach, zamiast wiarygodnie przeprosić, komunikował się truizmami i frazesami. Ten styl dawał się jeszcze tolerować w przeszłości, ale nie po takiej katastrofie sportowej jak mecze z Senegalem i Kolumbią” – ocenia Kita. Dodatkowo, według niego sytuacji wokół kadry nie polepszały absencje trenera i najważniejszych piłkarzy na międzymeczowych konferencjach. „Było to odbierane jako jawne lekceważenie albo co najmniej arogancja” – wskazuje Kita w rozmowie z PRoto.pl.
2018-07-01
Press
- Nie udało się obronić pomysłu zakupu używanego i remontowanego jachtu we Francji. Nie przebiła się informacja, że w Polsce jachty się produkuje, ale nie takie, które mogłyby się ścigać w takich regatach – tłumaczy Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska i dodaje: 

 - Informacje o wizerunkowej śmierci Kusznierewicza są przedwczesne. Biznes zachowuje się pragmatycznie. Kusznierewicz stracił, ale wciąż jest znanym sportowcem z wybitnymi osiągnięciami. Po okresie karencji wróci do łask.
 
2018-06-28
Onet Rano
Mecz Polska - Japonia dopisał kolejny, skomplikowany, wizerunkowy rozdział do obecności polskiej reprezentacji na Mundialu. 

Ale jeszcze przed meczem, w programie Jarosława Kuźniara na Onet Rano, Grzegorz Kita rozmawiał o problemach marketingowo-wizerunkowych zawodników i trenera. 
2018-06-28
Press
Niektóre marki zareagowały na odpadnięcie polskiej reprezentacji z mundialu tuż po niedzielnej przegranej z Kolumbią. Na facebookowych profilach pojawiły się posty z hasłami: "Zimny prysznic za nami" (Nivea Men), "Ż toczy się dalej" (Żywiec), "No i koniec" (KFC).

Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, ocenia, że wartość marketingowa piłkarzy będzie uzależniona od postaw marketerów i konsumentów, których emocje i reakcje można podzielić na swoiste fazy czasowe. – Ja je dzielę na trzy odcinki. W pierwszej fazie, w której panują negatywne emocje i histeria wokół takiej sportowej katastrofy, wartość reklamowa sportowców właściwie zanika.
2018-06-26
WirtualneMedia.pl
Nasi piłkarze i trener promowali przed i w trakcie mundialu smartfony, energetyki, piwo, paliwo, a nawet parówki. Czy marketerzy dostaną teraz rykoszetem za ich słaby występ w Rosji?

- Na pewno marki są teraz w dość niezręcznej i wrażliwej sytuacji - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - Skala tej porażki jest ponad standardowo duża. Jeśli patrzymy w kategoriach masowego odbiorcy, to przegraliśmy z zespołami przeciętnymi - wyraźnie, wysoko, w złym stylu. W związku z tym odbiorca może być zły na marki dzisiaj, jutro, ale nie przełoży się to na trwałe działania zakupowe ani na trwałe postawy w stosunku do marek. Natomiast marki bukmacherskie i tak punktują - komentuje ekspert.
2018-06-26
Business Insider Polska
Co z kampaniami reklamowymi po fatalnej przegranej Polski z Kolumbią i utracie szans na awans z grupy? Prezes Sport Management Polska Grzegorz Kita uważa, iż sytuacja jest na tyle niestandardowa i gorąca, że marki powinny szybko przeanalizować swoje przekazy reklamowe i dostosować je do rzeczywistości.

- Na pewno trzeba skorygować kampanie zbyt nachalne albo buńczuczne oraz te oparte o wartości niezgodne z sytuacją (zwycięstwo, pozytywna atmosfera, miłe chwile, gloryfikacja postaci, które się skompromitowały). Ogólnie warto na kilka pierwszych, kluczowych dni obniżyć intensywność reklamową, zwłaszcza w internecie, który reaguje bardzo agresywnie - mówi Kita w rozmowie z Business Insider Polska.
2018-06-25
Na Temat
Stadion na końcu świata i spalone nadzieje. Z biletami na mecz z Japonią kibice mają więcej kłopotów niż pożytku.

Grzegorz Kita, ekspert z zakresu marketingu sportowego i CEO Sport Management Polska nie jest jednak przekonany, czy w najbliższych dniach faktycznie czeka nas wzrost odsprzedaży biletów na spotkanie z japońskimi samurajami. – Ciężko wyczuć, czy rozpocznie się masowa odsprzedaż biletów na mecz z Japonią. Na pewno radykalnie zmniejszy się chęć, by udać się na to spotkanie – mówi w rozmowie z naTemat . Jednak naprawdę trudno ocenić, czy polscy kibice będą woleli odsprzedać bilety a przede wszystkim czy będzie na nie popyt, również ze względu na krótki termin czy też warto zostawić sobie bilety na pamiątkę – zastanawia się nasz rozmówca.
2018-06-13
TVN 24 BiS
Grzegorz Kita został zaproszony do studia TVN24 BiS aby porozmawiać o ekonomicznych aspektach Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji. 

W programie m.in. :

- jakie są koszty organizacji mistrzostw dla kraju-gospodarza?
- czy Mundial to okazja do geopolitycznego PRu?
- jak Gdańsk korzysta na meczach w Kaliningradzie?
2018-06-10
WirtualneMedia.pl
Jak powinni postąpić reklamodawcy współpracujący z piłkarzem polskiej reprezentacji Kamilem Glikiem w roli ambasadora ich marek w związku z kontuzją, która może go wykluczyć z nadchodzącego mundialu?

- Na występach meczowych obrońcy ciąży spore ryzyko odpowiedzialności za zły wynik lub błędy indywidualne. Po kontuzji Glik stał się natomiast tematem narodowym numer 1. Przez Polskę przeszło swoiste tornado informacyjne na temat stanu zdrowia zawodnika, międzynarodowej sagi medycznej, problemu jaki jego brak rodzi dla reprezentacji i w konsekwencji jak ważny jest to reprezentant. Nie tylko znacząco zwróciło to na niego oczy osób dotychczas nie mających nawet świadomości jego istnienia, ale wytworzyło także duże poczucie ogólnej wartości tego piłkarza. Współczucie dla zawodnika ciekawie zsynergizowało się z jednoczesnym uznaniem jego wartości. Co więcej, w sensie marketingowym Glik stał się "produktem" bezpieczniejszym. Nie będzie odpowiadał za niesatysfakcjonujące wyniki - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita.
2018-06-04
WirtualneMedia.pl
Przed Mundialem sytuacja reprezentacji jest równie ciekawa w obszarze sportowym jak i marketingowym. Wirtualnemedia.pl zasięgnęły opinii Grzegorza Kity, który doceniając pozycję Roberta Lewandowskiego i trenera Nawałki, jednak wbrew trendom mówi o regresie wizerunkowym zawodników i paradoksie reprezentant-reprezentacja.

- Trener Nawałka jest rzeczywiście często spotykany w reklamach ale nie sądzę, żeby na ten moment został przekroczony punkt krytyczny. Może jego duża ekspozycja jest swoistą odpowiedzią na brak wyrazistych bohaterów sportowych wśród zawodników reprezentacji. Poza tym do momentu pierwszego meczu Nawałka jest pewniakiem reklamowym. Wypracował wizerunek typu premium. Spokojnego, analitycznego stratega i mentora. To ceni reklama. Takie aktywa mogą dopiero zdewaluować porażki w złym stylu na mundialu - komentuje z kolei Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2018-05-28
WirtualneMedia.pl
Telewizja Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet udziałów w Eleven Sports Network. Eksperci oceniają tę transakcję jako przejaw coraz większej konsolidacji rynku.

W ocenie Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska transakcja zakupu Eleven Sports Network przez Cyfrowy Polsat jest ogromnym zaskoczeniem i fundamentalną zmianą na rynku.
- Polsat zdobywa właśnie ważny segment contentowy pozyskując zbiorczo, z dnia na dzień, spory pakiet praw transmisyjnych do sportowych produktów typu premium. Jest to także zaskoczenie po stronie Eleven. Nie do końca rozumiem ich potrzebę sprzedaży czy rozprzedaży tych aktywów. Jestem ciekaw czy takie transakcje Eleven będzie realizował także na innych rynkach. Przy transakcji z Polsatem uruchomili mechanizm dość nieoczekiwany dla nich, ale mający pewnie genezę z MP Silva: zbiorcze zakupy praw transmisyjnych a następnie ich redystrybucja na poziomach krajowych czy regionalnych - komentuje Kita.

Transakcja Polsat - Eleven rozpatrywana jest z reguły w ujęciu krajowym. Grzegorz Kita wyraża jednak opinię, że Polsat przekształca się w gracza kontynentalnego (a co najmniej w podmiot chcący się liczyć w Europie Środkowo-Wschodniej)
2018-05-23
Inn Poland
Jaki będzie Mundial w Rosji? Jakimi ryzykami geopolitycznymi jest obciążony?
Z czym będą musieli zmierzyć się polscy kibice chcący dotrzeć na mecze?

– Ludzie dopiero po fakcie uświadomili sobie, że, mówiąc hasłowo: „to jest Rosja”. Na początku Polacy walczyli o bilety po prostu z imperatywem ich zdobycia i niewiarą, że będzie się akurat tym szczęśliwcem. Gdy już je zdobyli, emocje zastąpił chłodny realizm i zaczęli się zastanawiać, w jaki sposób tam po prostu dotrzeć, jak się przemieszczać na te ogromne odległości i ile to naprawdę będzie kosztowało. Jak dojechać na stadion albo gdzie można znaleźć tanie zakwaterowanie w jego pobliżu – tłumaczy INN:Poland Grzegorz Kita, ekspert z zakresu marketingu sportowego i CEO Sport Management Polska.
2018-05-19
Presservice
- Polscy piłkarze rzadko występują w krajowych kampaniach klasycznych marek premium. Linia podziału przebiega raczej pomiędzy markami silnymi, powszechnie rozpoznawalnymi a markami średnimi. A to w żaden sposób nie wpływa negatywnie na wizerunek. Zdziwienie mogłyby wzbudzać jedynie marki mało znane, lokalne lub kontrowersyjne. Żabka wprawdzie kojarzy się z budżetowymi zakupami, ale jest to z kolei ogromna sieć - komentuje Grzegorz Kita dla Presservice.

Na wizerunkach zawodników nie odbija się też negatywnie sama ilość reklam, która funkcjonuje wokół piłkarzy, ponieważ ich gwałtowny przyrost to naturalna sytuacja przed Mundialem. Zamieszanie wprowadza dopiero pojawianie się ponadprzeciętnie znanej osoby jednocześnie w wielu kampaniach, jak w przypadku Roberta Lewandowskiego czy Adama Nawałki, ale i wtedy nie wpływa to negatywnie na ich wizerunek. Bardziej wzbudza to krytykę branżową niż dezorientuje konsumentów. Natomiast częściowo maleje skuteczność takich kampanii.
2018-04-09
Press
Publikacje na temat udziału Mateusza Kusznierewicza w rejsie dookoła świata w ramach projektu "Polska100" Polskiej Fundacji Narodowej w większości mają wydźwięk negatywny.

Grzegorz Kita uważa jednak, że pomimo fatalnego startu, projekt rejsu Kusznierewicza nadal ma sens i potencjał bo to ciekawe multinarzędzie komunikacyjne. Ale bezwzględnie musi być zrekonfigurowany, utransparentniony i logiczny w zakresie efektywności (ROI promocyjnego i marketingowego)
2018-04-05
TVN24 BiS
Mundial w Rosji i stan zaawansowania budowy stadionów. 
Prezes Kita został zaproszony do studia TVN24BiS aby porozmawiać o problemach i specyfice infrastruktury mundialowej. 
2018-03-29
Gazeta Wyborcza
Dlaczego warto promować się przez sport?
Obszerny wywiad Gazety Wyborczej z Grzegorzem Kitą.

Jarosław K. Kowal: Czy sport jest najlepszym narzędziem do promocji?
Grzegorz Kita: Bardzo dobrym, ale złożonym, dlatego nie chcę przesądzać, czy najlepszym. Na pewno warto po niego sięgać. Bo przecież pod hasłem „sport” kryje się też kultura fizyczna, aktywności ruchowe, rekreacja, sporty dzieci i młodzieży czy seniorów. Sport dlatego jest atrakcyjny, że oferuje unikalne, szeroko rozumiane pozytywne emocje, skupia na sobie dużą uwagę odbiorców, do tego budzi prozdrowotne skojarzenia. Ale strategia promocji poprzez sport powinna być skorelowana z ogólną strategią promocji miasta, a nawet strategią rozwoju. 
2018-03-26
Polsat News
Prezes Kita wspólnie z Prof. Zbigniewem Dziubińskim zostali zaproszeni do programu Polsat News aby porozmawiać o ekonomicznych i socjologicznych aspektach przyszłorocznych, piłkarskich Mistrzostw Świata U-20 w Polsce. Także o możliwościach jakie dają poszczególnym Miastom Gospodarzom oraz jak miasta i samorządy mogą skorzystać na ich organizacji.

Ale wbrew pozorom promocja poprzez takie wydarzenie nie jest prosta. Wiele samorządów tak mocno skupia się na samej techniczno-formalnej organizacji eventów, że nie wykorzystuje w pełni możliwości promocyjnych takich imprez.
2018-03-18
ZapinamyPasy.pl
Lechia Gdańsk podpisała kontrakt z 17-letnią gwiazdą z ..Indonezji. Egy Maulana Vikri został przedstawiony na Stadionie Enarga Gdańsk w niedzielę, 11 marca. Profil Lechii Gdańsk na Instagramie powiększył się w dwa dni o 100 tysięcy obserwujących. Wszyscy nowi kibice są z Indonezji!

Do studia radiowego ZapinamyPasy.pl został zaproszony Grzegorz Kita aby porozmawiać o tym indonezyjskim transferze Lechi Gdańsk i jego wpływie na wizerunek i popularność klubu.
W trakcie godzinnej audycji rozmawiano także o perypetiach transferowo-finansowych Neymara i marketingu sportowym w polskim sporcie.
2018-03-16
Dziennik Gazeta Prawna
Orliki z podciętymi skrzydłami. Co trzecie boisko potrzebuje pilnego remontu.

Program Orlik był gigantycznym zastrzykiem pozytywnej energii, promowania aktywności i kultury fizycznej oraz działań prozdrowotnych w całej Polsce. Trudno znaleźć drugi program infrastrukturalny, który w tak dużym stopniu mógłby korzystnie i powszechnie wpłynąć na życie obywateli, przede wszystkim najmłodszych - mówi Grzegorz Kita, szef SMP.

Na poziomie strategicznym program też był nieźle przygotowany. Ustalono, kto sfinansuje budowę boisk i w jakich proporcjach, kto będzie odpowiadał za ich późniejsze utrzymanie, jak powinien wyglądać schemat budowy i jego komponenty. Było jasne: orlik dla gminy to nie gwiazdka z nieba, lecz infrastruktura, o którą lokalni działacze muszą później zadbać.

Największy problem pojawił się jednak na poziomie operacyjnym, wraz z upływem czasu. Okazało się, że samorządy to zróżnicowana grupa. Część urzędników świetnie sobie radzi z zarządzaniem i remontami orlików, inni z kolei fatalnie.
2018-03-05
WirtualneMedia.pl
Sytuacja, w jakiej znalazł się skoczek narciarski Piotr Żyła, po tym jak jego żona ujawniła, że wiele miesięcy temu wyprowadził się z domu i nie przywiązuje wagi do opieki nad dziećmi na pewno negatywnie odciśnie się na wizerunku sportowca. To, jak bardzo będzie zależało od dalszego rozwoju wypadków.

Według Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska skandale obyczajowe są tym rodzajem kryzysów, które w bardzo mocny, wręcz fundamentalny sposób wpływają na wizerunek sportowca. - Najsilniejsze są te gdzie ujawnia się dysonans pomiędzy publicznym wizerunkiem sportowca a jego rzeczywistym zachowaniem. Afera wokół Tiger Woodsa dotyczyła przecież nie tylko tego, że był seksoholikiem, a bardziej chodziło o szok jaki wywołały takie informacje w konfrontacji z jego wizerunkiem wierzącego i troskliwego męża i ojca. Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że w wielu wypadkach poważne skandale obyczajowe są silniejsze niż skandale dopingowe - podkreśla nasz rozmówca. Jego zdaniem trzeba mieć na uwadze, że od samego początku to żona Piotra Żyły narzuciła swoistą "rodzinno-małżeńską" narrację tej historii odnosząc się od razu do takich wartości jak dzieci, małżeństwo, miłość. Jednocześnie od razu uwypuklając i piętnując asocjacje negatywne.
2018-03-04
Press
W najnowszym Magazynie Press sporo na temat rewolucji w polskim eterze.
Dwa radia, dwa światy. Weszło FM i zapinamypasy.pl

Zabrzmi to zaskakująco ale w mojej ocenie możliwości rozwoju i przetrwania tych projektów radiowych uzależnione są całkowicie od profesjonalizmu i jakości przygotowanych ..planów budżetowych - komentuje Grzegorz Kita dla Press.

Na poziomie merytoryki i atrakcyjności treści obydwie stacje radzą sobie bowiem bardzo dobrze. Jeśli więc obie stacje świadomie konstruowały model biznesowy i biznes plan, precyzyjnie kalkulując jakość i wielkość zatrudnień i honorariów, ramówkę, koszty inwestycyjne, docelowe zasięgi - to są świadome możliwych wariantów rozwoju. Jeśli natomiast miałoby to działać na zasadzie, że wystartujmy a „później się zobaczy” to konfrontacja z rzeczywistością może być bolesna. Ogromną rolę odegra też umiejętność pozyskiwania środków z rynku, zwłaszcza ze sprzedaży reklam i współpracy z marketerami. 
2018-02-05
WirtualneMedia.pl
Roger Federer stał się ikoną swojej dyscypliny jednoznacznie kojarząc się z sukcesem i doskonale poprowadzoną karierą sportową. Jego ostatnie zwycięstwo na Australian Open nie wpłynie znacząco na podniesienie i tak już ogromnej wartości marketingowej, a jedynie może ją utrzymać na odpowiadającym sponsorom poziomie.

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska z Federerem jest ten "problem", że z jednej strony jest zawodnikiem z racji wieku schodzącym ze sceny, ale jednocześnie podczas tego "schodzenia" lśni w świetle reflektorów znacznie bardziej niż szereg młodych zawodników. Nasz rozmówca twierdzi, że jego sukcesy są po prostu ponadstandardowe, znacząco przekraczają najśmielsze oczekiwania. Poza tym jego wizerunek, rozpoznawalność czy związane z nim cechy osobowe są aktywami marketingowymi samymi w sobie. - A jeżeli dodać jeszcze do tego jego własne zasięgi we współczesnych social mediach to bezdyskusyjne staje się, że Federer to reklamowo w pewnym sensie marka ponadczasowa a przynajmniej jeszcze długoletnia. Ma też to, co sponsorzy bardzo doceniają czyli stabilność zachowań i jakość wizerunku.
2018-01-17
LoveKraków.pl
LoveKraków.pl: Cracovia nie będzie sprzedawać biletów, czym część kibiców jest oburzona. Na stadion będzie można wejść tylko po zakupie karty kibica i karnetu. Jak to wpłynie na wizerunek klubu?

Grzegorz Kita, prezes Sport Managament Polska: Krótkoterminowo kontrowersyjnie. Długoterminowo i strategicznie to może natomiast być spora szansa dla klubu na przyśpieszenie rozwoju. Decyzji nie możemy rozpatrywać w kategoriach marketingowych czy autonomii zarządzania. Władze Cracovii doszły do ściany i nie miały wyboru. Klub musiał zrobić coś całkowicie niestandardowego, jeżeli chciał zmienić to, co dotąd działo się na stadionie, bo wszystkie dotychczasowe środki zawiodły. Skoro zakazy stadionowe i praca ochrony nie wystarczyła, to trzeba było podjąć inne działania.

Zapraszamy do przeczytania całości wywiadu.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice