Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.
...................................................................................................................................................................................................,
2010-12-31
Puls Biznesu - "Orlen ściga się w Dakarze za grube miliony"
"Siła przebicia Dakaru jest olbrzymia, nie znam drugiego rajdu, który miałby taką moc marketingową, a koszty są zdecydowanie niższe niż w Formule 1" - mówi dla Pulsu Biznesu Grzegorz Kita, ekspert od marketingu sportowego. 

"Orlenowi, jako koncernowi o charakterze narodowym, taka inwestycja się opłaca, bo może budzić w rodakach dumę, że mamy swojego reprezentanta w tak dużej imprezie, ale jeśli wejdziemy w pełną komunikację marek Orlenu, rodzą się problemy wizerunkowe, bo klienci mogą czuć się zagubieni dużą liczbą marek w jednym miejscu" - dodaje szef Sport Management Polska.
2010-12-04
TVN 24
Wybór imion maskotek EURO 2012 i związane z tym zasady były tematem programu TVN 24. Zaproszony do studia Grzegorz Kita, prezes SMP, wypowiadał się na temat roli maskotek w szerokim planie promocyjnym wielkich imprez sportowych oraz ich funkcjach merchandising'owych. Poruszone zostały także kryteria wpływające na wygląd maskotek oraz ich nazewnictwo.  
2010-12-02
Puls Biznesu - "Małysz zmieni dyscyplinę"
Jeżeli prawdziwe okażą się informacje o zakończeniu przez Adama Małysza kariery narciarskiej i zainteresowaniu rajdami terenowymi to w opinii Grzegorza Kity, prezesa SMP, polski off-road może czekać znaczący impuls wzrostowy.

Małysz biorący udział w rajdach to cenny aktyw marketingowy dla dyscypliny ale także interesująca kontynuacja sportowej ścieżki kariery zawodnika. 
2010-12-01
nSport
Gośćmi programu n Wieczór na kanale n Sport byli Grzegorz Kita ze Sport Management Polska oraz Robert Błoński z Gazety Wyborczej. Tematem programu były zasady i kontrowersje wokół wyboru Państw - Gospodarzy Mistrzostw Świata w piłce nożnej w roku 2018 oraz 2022.

Skomplikowane procedury wyboru oraz twarda zakulisowa walka to elementy nieodłącznie związane z plasacją największych imprez sportowych.
2010-11-26
Dziennik Gazeta Prawna - "Sponsoring wygrywa z klasyczną reklamą"
Rozwój i zwiększająca się wartość polskiego rynku marketingu sportowego wzbudza zainteresowanie coraz większej ilości marketerów. Poproszony o opinię w tej sprawie Prezes Zarządu Sport Management Polska Grzegorz Kita powiedział, że sponsoring wygrywa z klasyczną reklamą efektywnością i skutecznością.
2010-11-03
Gazeta Wyborcza - "Ergo Arena bez operatora. Większe ryzyko finansowe"
W Gazecie Wyborczej ukazał się artykuł z zakresu zarządzania nowoczesnymi obiektami sportowymi. Głównym tematem publikacji była koncepcja zarządzania sopocką Ergo Areną bez udziału wyspecjalizowanego, zewnętrznego operatora. W opinii Prezesa Zarządu Sport Management Polska Grzegorza Kity jest to koncepcja dopuszczalna chociaż znacząco zwiększająca ryzyko finansowe tego przedsiewzięcia.
2010-08-24
Polskie Radio V
Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita udzielił obszernego wywiadu nt. krytycznego raportu Najwyższej Izby Kontroli dotyczącego stanu polskich przygotowań do EURO 2012.
2010-08-12
Dziennik Gazeta Prawna
Dnia 12 sierpnia 2010 r. ukazał się artykuł na temat Tour de Pologne. Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita wypowiedział się na temat znaczenia kolarstwa dla promocji Polski w Europie oraz możliwościach jakie stwarzają zawody dla miast, w których odbywa się rywalizacja.
2010-07-12
TVN CNBC
Gościem programu 'Dzień na rynkach' był Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita. Tematem rozmowy był wpływ wygranego Mundialu przez Hiszpanię na gospodarkę tego kraju. Czy faktycznie sukcesy sportowe mają bezpośrednie przełożenie na PKB?
2010-06-11
TVN CNBC
Gościem programu 'Dzień na rynkach' był Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita. Tematem rozmowy był Mundial w Republice Południowej Afryki. Czy na organizacji Mistrzostw Świata w piłce nożnej można zarobić? Czy warto inwestować w piłkę?
2010-06-11
Radio PIN
Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita udzielił wywiadu nt. rozpoczynającego się mundialu i jego aspektów finansowych.
2010-05-13
Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Dnia 13 maja 2010 r. ukazał się artykuł o konkursie na sponsora tytularnego hali na granicy Gdańska i Sopotu. Zarządzający halą oszacowali tzw. Naming rights obiektu na 26 mln zł w ciągu pięciu lat. Zdaniem Grzegorza Kity, Prezesa Zarządu Sport Management Polska, kwota ta jest zaskakująca i znacznie przekracza to, co się dzieje na rynku, który jest w początkowym stadium rozwoju.
2010-04-22
Dziennik Gazeta Prawna
Dnia 22 kwietnia 2010 r. ukazał się artykuł dotyczący wzrostu budżetów sponsorskich polskich firm. Wynika to z faktu, że statystyczny polski kibic jest coraz bogatszy i coraz lepiej wykształcony. Zdaniem Grzegorza Kity, Prezesa Zarządu Sport Management Polska, kibic się zmienia i jest coraz bardziej nastawiony na chęć konsumowania imprezy sportowej.
2010-04-14
Przegląd Sportowy
Dnia 14 kwietnia 2010 r. ukazał się artykuł rozważający możliwość, że Orlen może zostać tytularnym sponsorem piłkarskiej Ekstraklasy. Zdaniem Grzegorza Kity, Prezesa Zarządu Sport Management Polska, gdyby rzeczywiście doszło do tej transakcji, koncern mógłby zyskać na tej decyzji pod warunkiem, że będzie realizował skuteczną strategię. Bycie samym sponsorem ekstraklasy to za mało.
2010-04-06
Dziennik Gazeta Prawna
Dnia 6 kwietnia 2010 r. ukazał się artykuł dotyczący tzw. marketingu pasożytniczego na zbliżających się Mistrzostwach Świata w piłce nożnej. Rok 2010 ma być rekordowy pod tym względem, do czego przyczyni się m.in. Polska. Zdaniem Grzegorza Kity, Prezesa Zarządu Sport Management Polska, w ostatnich miesiącach były przykłady ambush marketingu w Polsce, choćby podczas ME w piłce ręcznej.
2010-04-01
Dziennik Gazeta Prawna
Dnia 1 kwietnia 2010 r. ukazał się artykuł o problemach finansowych TVP Sport. Są one na tyle poważne, że może dojść do zamknięcia stacji. Zdaniem Grzegorza Kity, Prezesa Zarządu Sport Management Polska, wpływ na taką sytuację ma brak profesjonalnej myśli przewodniej w działaniach TVP Sport.
2010-03-08
Przegląd Sportowy
Dnia 8 marca 2010 r. ukazał się artykuł o wartości marketingowej polskich piłkarzy. Największy potencjał pod tym względem ma Artur Boruc. Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska, uważa jednak, że przez aferę we Lwowie, rozwód i obniżenie poziomu gry zawodnik jest w tej chwili marketingowo "spalony" i mało prawdopodobny jest jego udział w kampaniach reklamowych. Chyba, że będzie to kampania produktu kojarzonego np. z agresywnym stylem życia.
2010-03-03
TVN CNBC
Gościem magazynu '90 minut' był Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita. Tematem rozmowy był ranking Football Money League firmy doradczej Deloitte pokazujący, że kluby sportowe okazały się odporne na recesję i większość wykazała wzrost przychodów.
2010-03-01
Radio PIN
Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita udzielił wywiadu nt. sukcesów olimpijskich Justyny Kowalczyk i jej perspektyw na przyszłość.
2010-02-20
Puls Biznesu
Dnia 20 lutego 2010 r. ukazał się artykuł o powrocie Adama Małysza do reklamowej ekstraklasy. Wpływ na to ma medal zdobyty na IO w Vancouver. Grzegorza Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska, ocenia że dobra forma sportowa przy dobrej oglądalności telewizyjnej to dla Małysza komfortowa sytuacja w negocjacjach.
2010-02-16
TVN CNBC
Gościem programu '90 minut' był Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita. Tematem rozmowy były korzyści płynące z organizacji Igrzysk Olimpijskich. Czy na Igrzyskach można zarobić?
2010-02-15
Wirtualnemedia.pl
Dnia 15 lutego 2010 r. ukazał się obszerny wywiad z Grzegorzem Kitą, Prezesem Zarządu Sport Management Polska, na temat udziału sportowców w kampaniach reklamowych. Najważniejsza u sportowca występującego w kampanii reklamowej jest jego osobowość i zgodność wizerunku z atrybutami promowanej marki.
2010-01-27
Polska Agencja Prasowa
Piłkarze ręczni pod wodzą Bogdana Wenty zmierzają po trzeci medal wielkiej imprezy - awansowali do półfinału mistrzostw Europy, a wcześniej odnosili sukcesy w mistrzostwach świata (srebrny i brązowy medal). Świetne wyniki drużyny narodowej nie przekładają się jednak na popularność dyscypliny, która wciąż nie ma dużych szans w marketingowej rywalizacji z piłką nożną, czy siatkówką. Zdaniem Grzegorza Kity, Prezesa Zarządu Sport Management Polska, niska popularność piłki ręcznej wynika z „przepaści” między grą drużyny narodowej, a rozgrywkami ligowymi.
2010-01-27
Dziennik Gazeta Prawna
Dnia 27 stycznia 2010 r. ukazał się artykuł o reformie i zmianach w Polskiej Lidze Koszykówki. Rezultatem przemian ma być zdobycie sponsora oraz odzyskanie wiarygodności ligi. Ważne dla PLK, aby nowy sponsor tytularny był sponsorem aktywnym i kreatywnym – nie może zadowolić się posiadaniem samych praw - uważa Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska.
2010-01-06
Media&Marketing Polska
W numerze 1-2 dwutygodnika Media&Marketing Polska ukazała się analiza działań polskich marketerów w branży sportowej w roku 2010 r. Duży wpływ na skalę ich aktywności będą miały zbliżające się Igrzyska Olimpijskie w Vancouver oraz Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Ze względu na fakt, iż w RPA nieobecna będzie piłkarska reprezentacja Polski, a zimowe igrzyska reklamodawcy najczęściej traktują jako te gorsze od letnich, trudno spodziewać się wysypu wielu unikatowych projektów marketingowych – mówi Grzegorz Kita, prezes Zarządu Sport Management Polska.
2010-01-04
Dziennik Gazeta Prawna
Dnia 4 stycznia 2010 r. ukazał się artykuł o działaniach marketerów przed Igrzyskami Olimpijskim w Vancouver. Do listy obecnych sponsorów i partnerów PKOL zamierzają dołączyć kolejne koncerny. Zdaniem Grzegorza Kity, Prezesa Zarządu Sport Management Polska, dzięki imprezom takim jak igrzyska olimpijskie marka może wygrać prestiż.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice