Sport Management
5 sierpnia 2015
Rekordowy rzut Anity Włodarczyk wart 3 mln złotych
Z obliczeń „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że informacje medialne na temat rekordowego rzutu Anity Włodarczyk zapewniły jej promocję o wartości blisko 3 mln złotych.

Dynamiczny skok popularności medialnej miotaczki Skry Warszawa zaczął się w sobotę 1 sierpnia, kiedy to jednym rzutem pobiła rekord świata i uzyskała wynik, nieosiągalny dotychczas dla żadnej kobiety - 81,08 metrów.

Tylko na przełomie trzech dni – od 1 do 3 sierpnia na temat jej sukcesu dziennikarze opublikowali 554 informacji. Połowa z nich pochodziła ze źródeł internetowych, 23 proc. z telewizji, 15 proc. z prasy i najmniej, bo 12 proc. - z radia.

Sukces sportowy przełożył się także na promocję w mediach. Ekwiwalent reklamowy materiałów nawiązujących do Włodarczyk wyniósł aż 2,99 mln złotych. Dokładnie tyle sponsorzy sportsmenki musieliby wydać, gdyby chcieli wyemitować materiały w TV, radiu i prasie czy zamieścić artykuły sponsorowane na portalach internetowych.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje