Sport Management
16 marca 2017
Grzegorz Kita wiceprezesem i współwłaścicielem Runmageddonu!
Najbardziej znany polski ekspert z zakresu marketingu sportowego został współwłaścicielem słynnego Runmageddonu. Jako wiceprezes i partner zarządzający będzie zajmował się marketingiem, eventami oraz zarządzaniem bieżącym. Runmageddon to największy cykl biegów przeszkodowych w Polsce i jeden z liderów rynku europejskiego.

Przez ostatnie 15 lat Grzegorz Kita prowadził firmę Sport Management Polska, prekursora polskiego marketingu sportowego. Był jej założycielem i właścicielem. Jest najbardziej rozpoznawalnym specjalistą z zakresu marketingu i konsultingu sportowego w Polsce.

„Dla Runmageddonu nastaje nowa era. Era przyśpieszenia rozwoju i Runmageddonu nowej prędkości. W 2016r. w naszych zawodach uczestniczyło 36000 uczestników a wydarzenia odbywały się w 9 miastach. Dzięki współpracy z Grzegorzem zamierzamy osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty a przed wszystkim – dać uczestnikom i kibicom jeszcze więcej wrażeń. Synergia współpracy jest oczywista. Zaangażowanie osoby, która jest ikoną polskiego marketingu sportowego, jest kolejnym dowodem naszej chęci rozwoju i dostarczania najwyższej jakości wrażeń” – powiedział Jarosław Bieniecki, Prezes Runmageddon.

W strukturze Runmageddonu (RMG) Grzegorz Kita obejmie bezpośredni nadzór nad istniejącymi działami marketingu, komunikacji, social mediów oraz sponsoringu. W skład pionu marketingu wejdzie także dział współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego, biuro obsługi klienta oraz nowe działy w tym dział nowych projektów biznesowych.

„Decyzja o inwestycji w Runmageddon nie była prosta choć niezwykle ekscytująca. To spora zmiana w moim życiu ale ten rynek ma niesamowite perspektywy. Obecnie prawie całe moje nakłady czasowe będą poświęcone Runmageddonowi. Szacuję, że ponad 90% czasu i energii przeznaczę na ten projekt. Bieżące działanie SMP zostanie w znaczącym stopniu zawieszone lub ograniczone jedynie do moich usług doradczo-konsultacyjnych. Wiele firm zgłasza się do mnie z prośbami o konsultacje czy ekspertyzy. Takie usługi będę w stanie realizować ale wyłącznie w ramach wolnych aktywów czasowych” – mówi Grzegorz Kita.

Ze względu na wieloletnie doświadczenia i szerokie kompetencje, Kita będzie angażował się także w bieżący nadzór nad eventami, zarówno w fazie przygotowawczej jak i realizacyjnej.

„Wieloletnie doświadczenia marketingowe Grzegorza Kity są nam doskonale znane. Ale niewiele osób wie, że tylko w przeciągu ostatnich pięciu lat zrealizował on ponad 300 różnorodnych eventów. Jako główny wykonawca realizował chociażby cały projekt T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile. To wielki kapitał wiedzy, know-how i doświadczenia, który synergicznie zasili Runmageddon od strony planowania strategicznego i realizacji eventów” – powiedział Jaro Bieniecki, Prezes Runmageddon.

Runmageddon to najbardziej ekstremalny cykl biegów z przeszkodami w Europie. To także dynamiczna, silna i prestiżowa marka z pogranicza aktywności fizycznej i lifestyle’u. Dla uczestników oferuje niezapomniane przeżycia i doznania w błocie, ogniu, wodzie, pod zasiekami i na przeszkodach. Trasy od 3 do 44 kilometrów naszpikowane są dziesiątkami zróżnicowanych przeszkód, zarówno naturalnych jak i specjalnie skonstruowanych.

„Dajemy ludziom przygodę, możliwość zmierzenia się z własnymi słabościami, ale również świetną zabawę. Stale podnosimy poziom wrażeń, dzięki czemu tłumów ’walących na Runmageddon’ nie powstrzymuje nawet najwyższa na rynku cena za uczestnictwo. Emocje są wszak bezcenne. Runmageddony odbywają się w dzień i w nocy. W lecie i w zimie. Uczestnicy mogli doświadczyć już uroków nadmorskich plaż, górskich przełęczy, śląskich hałd, mazurskich jezior, leśnych błot czy piasków Pustyni Błędowskiej. Biegi organizowaliśmy w tak unikalnych miejscach jak Twierdza Boyen w Giżycku czy Twierdza Modlin. W dzień eventowy pracuje u nas ponad 150 osób a na trasach, które wiele kilometrów wnikają w las stawiamy nawet ponad 70 przeszkód” - mówi Prezes Bieniecki.

Podjęcie współpracy przez Grzegorza Kitę poprzedzone było kilkumiesięczną obserwacją oraz analizą działalności Runmageddonu. Już w jej trakcie zostały wprowadzone istotne korekty do bieżącej strategii i działalności firmy. Strony nie ujawniły szczegółów finansowych transakcji.

„Dla wielu osób moje zaangażowanie w Runmageddon to zaskoczenie. Trudno jednak spotkać inny tak ekscytujący podmiot sportowy. Naprawdę, trzeba dopiero przyjść na metę biegu, żeby zrozumieć, że dla wielu osób Runmageddon to przygoda, przeżycie, fun w czystej postaci. Uśmiechnięci ludzie, którzy pomimo zmęczenia generują ogromne ilości pozytywnych i prawdziwych emocji. To jeden z najciekawszych rynków współczesnego świata sportu” – podsumowuje Kita.


***
Informacje o cyklu Runmageddon

Runmageddon to najbardziej ekstremalny cykl biegów z przeszkodami w Polsce.
W 2016 roku odbyło się 14 imprez w 9 miastach. Większość z nich to wydarzenia dwudniowe. Trasy od 3 do 44 kilometrów naszpikowane są dziesiątkami zróżnicowanych przeszkód, zarówno naturalnych jak i specjalnie skonstruowanych. Aby ukończyć Runmageddon potrzeba zarówno siły jak i charakteru! W przeciągu 3 lat istnienia na metę tych ekstremalnych biegów dotarło ponad 50 tys. uczestników, których wiek rozciągał się od 4 do 76 lat! Każdego dnia Runmageddon w mediach społecznościowych śledzą dziesiątki tysięcy wyjątkowo zaangażowanych fanów (np. Facebook: 144 tysiące osób), dla których Runmageddon stał się stylem życia, ideą promującą wzajemną, bezinteresowną pomoc oraz walkę do końca.

Runmageddon występuje w 5 głównych formułach:
Intro – 3km / 15+ przeszkód
Rekrut – 6km / 30+ przeszkód
Classic – 12km / 50+ przeszkód
Hardcore – 21km / 70+ przeszkód
Ultra – 44km / 140+ przeszkód

Dla osób młodszych przewidziane są dwie formuły dodatkowe (odrębne trasy):

Kids – bieg z przeszkodami dla dzieci w wieku 4-11 lat
Junior – bieg z przeszkodami dla młodzieży w wieku 12-15 lat
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje