Sport Management
24 lutego 2010
Nowatorski projekt dla Grupy Allianz Polska
Sport Management Polska (SMP) podpisał umowę z Grupą Allianz Polska (właściciel Górnika Zabrze) na wykonanie nowatorskiego projektu analityczno-doradczego „Awans Górnika Zabrze do Ekstraklasy”.

Projekt przewiduje wykonanie szeregu raportów obserwacyjno-analitycznych oraz doradztwo operacyjne.

Kompleksowy projekt w zakresie analizy i obserwacji meczów piłkarskich dla Grupy Allianz Polska będzie obejmował grę Górnika Zabrze oraz jego przeciwników w I lidze piłki nożnej (runda wiosenna sezonu 2009/2010). Projekt realizowany będzie w okresie od marca do czerwca 2010 r.

Celem współpracy jest doprowadzenie do awansu Górnika Zabrze do Ekstraklasy.

W ramach analizy i obserwacji meczów dokonywane będą wszechstronne analizy dotyczące następujących elementów:
  • Analiza gry zawodników
  • Analiza gry - zespoły zbiorczo i poszczególne formacje
  • Stałe fragmenty gry i elementy stałe
  • Praca trenera oraz sztabu medyczno-szkoleniowego 
  • Oceny elementów "miękich" - wartości psychologiczne i motywacyjne
***

Po meczach sezonu 2009/2010 rozegranych jesienią, zespół Górnika znajduje się na piątym miejscu w tabeli z dziesięciopunktową stratą do lidera (Widzew Łódź)

Wyżej niż zespół Górnika znajdują się także Pogoń Szczecin oraz ŁKS Łódź. Obydwa kluby również deklarują walkę o awans do Ekstraklasy. 

Niekorzystny dla Górnika jest również terminarz. Ze wszystkimi rywalami do awansu Górnik gra na wyjeździe.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje