Sport Management
23 maja 2012
EBC - konferencja prasowa w hotelu Marriott
SMP zorganizował i przeprowadził konferencję prasową dla Grupy Energa. W wyniku działań SMP konferencja spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów. 

W konferencji wzięło udział 32 dziennikarzy a w mediach pojawił się szereg informacji na temat programu Energa Basket Cup i społecznego zaangażowania Grupy Energa.

***
  i zaangażowaniw i Energa Basket Cup: przed nami decydująca faza – finał krajowy!

Energa Basket Cup, największy w Polsce program koszykarski dla dzieci ze szkół podstawowych, wkroczył w ostateczną fazę. 26 maja startuje finał krajowy, a trzy dni później poznamy Mistrza Polski. Finałowe mecze rozegrane zostaną w jednej z najnowocześniejszych hal sportowych w Polsce - ERGO ARENIE na granicy Gdańska i Sopotu. 

W niedzielę zakończył się trzymiesięczny etap finałów wojewódzkich.  26 maja do rywalizacji w wielkim finale staną 32 zespoły – po 16 drużyn chłopców i dziewcząt, które zdobyły mistrzostwo swojego województwa. Zwycięskie zespoły będą do 29 maja rywalizować o tytuł Mistrza Polski. Kulminacyjny, ostatni dzień zawodów zostanie rozegrany na ERGO ARENIE.

Tegoroczna, czwarta już edycja programu Energa Basket Cup, realizowanego wcześniej pod nazwą Olimpijska Energa, rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Do rywalizacji stanęło łącznie ok. 78 tys. dzieci z ponad 6,6 tys. szkół (w trzech dotychczasowych edycjach turnieju wzięło udział ponad 225 tys. zawodników i zawodniczek z całej Polski).

Program Energa Basket Cup ma na celu propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia wśród dzieci oraz wychowanie w duchu fair play. Organizatorem turnieju jest Szkolny Związek Sportowy, a patronem i mecenasem programu Grupa Energa.

– Program Energa Basket Cup umożliwia dzieciom realizowanie pasji i rozwijanie talentów  sportowych. Ideą programu jest zachęcenie młodych ludzi  do aktywności fizycznej oraz wychowanie w duchu fair play. Profesjonalnie zorganizowany system ogólnopolskich rozgrywek dziecięcej koszykówki pomaga także w wyrównywaniu sportowych szans dzieci z różnych regionów Polski oraz integruje środowiska lokalne – mówi Katarzyna Kowalska, dyrektor Departamentu Marketingu Korporacyjnego ENERGA SA.

Finały wojewódzkie w ramach programu Energa Basket Cup trwały od marca do maja. W ciągu trzech miesięcy poznaliśmy szesnastu mistrzów oraz szesnaście mistrzyń wojewódzkich, którzy będą reprezentować swój region w finale krajowym w Gdańsku.

Zespoły, które zmierzyły się w finałach wojewódzkich, przebyły długą drogę, poczynając od rozgrywek dzielnicowych i gminnych poprzez powiatowe i rejonowe. W województwach, w których zgłoszono najwięcej drużyn rozgrywany był jeszcze dodatkowy etap półfinałów. Tym samym, w skrajnym przypadku, aby awansować do finału krajowego należało pokonać aż 5-7 szczebli rozgrywek.

Jak co roku nie zabrakło faworytów, ale i niespodzianek. W doskonałym stylu do finałów awansowali np. ubiegłoroczni Mistrzowie Kraju – Szkoła Podstawowa nr 67 z Wrocławia. Natomiast w finałach województwa mazowieckiego swój kluczowy mecz przegrały ubiegłoroczne mistrzynie – dziewczęta z SP 3 Żyrardów. Zawodniczki, które w meczach grupowych radziły sobie znakomicie (np. w meczu z SP Glinojeck ustanowiły rekord zdobytych punktów w jednym meczu, w finałach wojewódzkich tegorocznych rozgrywek w kategorii dziewcząt, zdobywając aż 98 punktów), w meczu półfinałowym przegrały jednym koszem, ostatecznie zajmując trzecie miejsce w turnieju mazowieckim.

Ciekawie zakończyły się także rozgrywki województwa wielkopolskiego. Do finału w obydwu kategoriach awansowały reprezentacje Ostrowa Wielkopolskiego. Zabraknie w nim natomiast przedstawicieli Poznania. Podobnie było w województwie mazowieckim, gdzie w finale krajowym zabraknie przedstawicieli stolicy, a Mazowsze będzie reprezentował Płock i Radom.

Nie wszędzie jednak duże miasta były w odwrocie. Podwójnymi zwycięzcami finałów w województwie łódzkim były drużyny z Łodzi, natomiast województwo kujawsko-pomorskie będzie podwójnie reprezentowała Bydgoszcz.

Znaczenie programu Energa Basket Cup podkreśla Maciej Zieliński, wielokrotny reprezentant Polski oraz ambasador programu:

- Całe moje życie związane jest z koszykówką i wiem jak pozytywny wpływ ma sport na rozwój młodego człowieka. To dobrze, że są takie programy jak Energa Basket Cup, to najlepsza inwestycja w młodych ludzi – mówi.

Podobnego zdania jest Mateusz Ponitka, koszykarz Asseco Prokom Gdynia i również ambasador programu:

– Rozgrywki koszykarskie wywołują u dzieci wiele emocji, uczą jak radzić sobie z sukcesami i porażkami. Koszykówka, jak każdy sport, zawiera w sobie elementy rywalizacji, ale jako gra zespołowa uczy współpracy, zaufania, pomaga budować relacje z rówieśnikami. Uczy dyscypliny,  odpowiedzialności za siebie i innych, szlifuje charakter – podsumowuje.

Reguły gry w koszykówce dzieci są uproszczone i dostosowane do możliwości młodych zawodników. Mecze trwają 4x6 min, a w przypadku remisu zarządza się 3-minutowe dogrywki. Kosze zawieszone są na wysokości 260 cm. Odległość linii rzutów wolnych od tablicy wynosi 4 m. Nie jest natomiast wyznaczana linia rzutów za 3 pkt. O wszelkich przewinieniach technicznych dla zawodników i trenerów decyduje sędzia zgodnie z przepisami PZKosz.

- Energa Basket Cup jest  jednym z największych programów sportowych w Polsce. Stwarza szanse wszystkim. Do rozgrywek może zgłosić się każda szkoła podstawowa niezależnie od wielkości miasta czy wsi i położona choćby w najdalszym miejscu kraju. W wielu przypadkach okazuje się zresztą, że to właśnie uczniowie z takich miejsc walczą najwytrwalej – mówi Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.

W województwie podkarpackim zwycięzcami turnieju dziewczynek okazała się mała szkoła z Posady Górnej - wsi liczącej zaledwie niecałe 1700 mieszkańców. Z kolei mistrzyniami województwa pomorskiego zostały zawodniczki z liczących zaledwie ok. 7000 mieszkańców Sierakowic, zostawiając w pokonanym polu reprezentantki silnego Trójmiasta.














Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice