Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.
...................................................................................................................................................................................................,
2018-06-04
WirtualneMedia.pl
Przed Mundialem sytuacja reprezentacji jest równie ciekawa w obszarze sportowym jak i marketingowym. Wirtualnemedia.pl zasięgnęły opinii Grzegorza Kity, który doceniając pozycję Roberta Lewandowskiego i trenera Nawałki, jednak wbrew trendom mówi o regresie wizerunkowym zawodników i paradoksie reprezentant-reprezentacja.

- Trener Nawałka jest rzeczywiście często spotykany w reklamach ale nie sądzę, żeby na ten moment został przekroczony punkt krytyczny. Może jego duża ekspozycja jest swoistą odpowiedzią na brak wyrazistych bohaterów sportowych wśród zawodników reprezentacji. Poza tym do momentu pierwszego meczu Nawałka jest pewniakiem reklamowym. Wypracował wizerunek typu premium. Spokojnego, analitycznego stratega i mentora. To ceni reklama. Takie aktywa mogą dopiero zdewaluować porażki w złym stylu na mundialu - komentuje z kolei Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2018-05-28
WirtualneMedia.pl
Telewizja Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet udziałów w Eleven Sports Network. Eksperci oceniają tę transakcję jako przejaw coraz większej konsolidacji rynku.

W ocenie Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska transakcja zakupu Eleven Sports Network przez Cyfrowy Polsat jest ogromnym zaskoczeniem i fundamentalną zmianą na rynku.
- Polsat zdobywa właśnie ważny segment contentowy pozyskując zbiorczo, z dnia na dzień, spory pakiet praw transmisyjnych do sportowych produktów typu premium. Jest to także zaskoczenie po stronie Eleven. Nie do końca rozumiem ich potrzebę sprzedaży czy rozprzedaży tych aktywów. Jestem ciekaw czy takie transakcje Eleven będzie realizował także na innych rynkach. Przy transakcji z Polsatem uruchomili mechanizm dość nieoczekiwany dla nich, ale mający pewnie genezę z MP Silva: zbiorcze zakupy praw transmisyjnych a następnie ich redystrybucja na poziomach krajowych czy regionalnych - komentuje Kita.

Transakcja Polsat - Eleven rozpatrywana jest z reguły w ujęciu krajowym. Grzegorz Kita wyraża jednak opinię, że Polsat przekształca się w gracza kontynentalnego (a co najmniej w podmiot chcący się liczyć w Europie Środkowo-Wschodniej)
2018-05-23
Inn Poland
Jaki będzie Mundial w Rosji? Jakimi ryzykami geopolitycznymi jest obciążony?
Z czym będą musieli zmierzyć się polscy kibice chcący dotrzeć na mecze?

– Ludzie dopiero po fakcie uświadomili sobie, że, mówiąc hasłowo: „to jest Rosja”. Na początku Polacy walczyli o bilety po prostu z imperatywem ich zdobycia i niewiarą, że będzie się akurat tym szczęśliwcem. Gdy już je zdobyli, emocje zastąpił chłodny realizm i zaczęli się zastanawiać, w jaki sposób tam po prostu dotrzeć, jak się przemieszczać na te ogromne odległości i ile to naprawdę będzie kosztowało. Jak dojechać na stadion albo gdzie można znaleźć tanie zakwaterowanie w jego pobliżu – tłumaczy INN:Poland Grzegorz Kita, ekspert z zakresu marketingu sportowego i CEO Sport Management Polska.
2018-05-19
Presservice
- Polscy piłkarze rzadko występują w krajowych kampaniach klasycznych marek premium. Linia podziału przebiega raczej pomiędzy markami silnymi, powszechnie rozpoznawalnymi a markami średnimi. A to w żaden sposób nie wpływa negatywnie na wizerunek. Zdziwienie mogłyby wzbudzać jedynie marki mało znane, lokalne lub kontrowersyjne. Żabka wprawdzie kojarzy się z budżetowymi zakupami, ale jest to z kolei ogromna sieć - komentuje Grzegorz Kita dla Presservice.

Na wizerunkach zawodników nie odbija się też negatywnie sama ilość reklam, która funkcjonuje wokół piłkarzy, ponieważ ich gwałtowny przyrost to naturalna sytuacja przed Mundialem. Zamieszanie wprowadza dopiero pojawianie się ponadprzeciętnie znanej osoby jednocześnie w wielu kampaniach, jak w przypadku Roberta Lewandowskiego czy Adama Nawałki, ale i wtedy nie wpływa to negatywnie na ich wizerunek. Bardziej wzbudza to krytykę branżową niż dezorientuje konsumentów. Natomiast częściowo maleje skuteczność takich kampanii.
2018-04-09
Press
Publikacje na temat udziału Mateusza Kusznierewicza w rejsie dookoła świata w ramach projektu "Polska100" Polskiej Fundacji Narodowej w większości mają wydźwięk negatywny.

Grzegorz Kita uważa jednak, że pomimo fatalnego startu, projekt rejsu Kusznierewicza nadal ma sens i potencjał bo to ciekawe multinarzędzie komunikacyjne. Ale bezwzględnie musi być zrekonfigurowany, utransparentniony i logiczny w zakresie efektywności (ROI promocyjnego i marketingowego)
2018-04-05
TVN24 BiS
Mundial w Rosji i stan zaawansowania budowy stadionów. 
Prezes Kita został zaproszony do studia TVN24BiS aby porozmawiać o problemach i specyfice infrastruktury mundialowej. 
2018-03-29
Gazeta Wyborcza
Dlaczego warto promować się przez sport?
Obszerny wywiad Gazety Wyborczej z Grzegorzem Kitą.

Jarosław K. Kowal: Czy sport jest najlepszym narzędziem do promocji?
Grzegorz Kita: Bardzo dobrym, ale złożonym, dlatego nie chcę przesądzać, czy najlepszym. Na pewno warto po niego sięgać. Bo przecież pod hasłem „sport” kryje się też kultura fizyczna, aktywności ruchowe, rekreacja, sporty dzieci i młodzieży czy seniorów. Sport dlatego jest atrakcyjny, że oferuje unikalne, szeroko rozumiane pozytywne emocje, skupia na sobie dużą uwagę odbiorców, do tego budzi prozdrowotne skojarzenia. Ale strategia promocji poprzez sport powinna być skorelowana z ogólną strategią promocji miasta, a nawet strategią rozwoju. 
2018-03-26
Polsat News
Prezes Kita wspólnie z Prof. Zbigniewem Dziubińskim zostali zaproszeni do programu Polsat News aby porozmawiać o ekonomicznych i socjologicznych aspektach przyszłorocznych, piłkarskich Mistrzostw Świata U-20 w Polsce. Także o możliwościach jakie dają poszczególnym Miastom Gospodarzom oraz jak miasta i samorządy mogą skorzystać na ich organizacji.

Ale wbrew pozorom promocja poprzez takie wydarzenie nie jest prosta. Wiele samorządów tak mocno skupia się na samej techniczno-formalnej organizacji eventów, że nie wykorzystuje w pełni możliwości promocyjnych takich imprez.
2018-03-18
ZapinamyPasy.pl
Lechia Gdańsk podpisała kontrakt z 17-letnią gwiazdą z ..Indonezji. Egy Maulana Vikri został przedstawiony na Stadionie Enarga Gdańsk w niedzielę, 11 marca. Profil Lechii Gdańsk na Instagramie powiększył się w dwa dni o 100 tysięcy obserwujących. Wszyscy nowi kibice są z Indonezji!

Do studia radiowego ZapinamyPasy.pl został zaproszony Grzegorz Kita aby porozmawiać o tym indonezyjskim transferze Lechi Gdańsk i jego wpływie na wizerunek i popularność klubu.
W trakcie godzinnej audycji rozmawiano także o perypetiach transferowo-finansowych Neymara i marketingu sportowym w polskim sporcie.
2018-03-16
Dziennik Gazeta Prawna
Orliki z podciętymi skrzydłami. Co trzecie boisko potrzebuje pilnego remontu.

Program Orlik był gigantycznym zastrzykiem pozytywnej energii, promowania aktywności i kultury fizycznej oraz działań prozdrowotnych w całej Polsce. Trudno znaleźć drugi program infrastrukturalny, który w tak dużym stopniu mógłby korzystnie i powszechnie wpłynąć na życie obywateli, przede wszystkim najmłodszych - mówi Grzegorz Kita, szef SMP.

Na poziomie strategicznym program też był nieźle przygotowany. Ustalono, kto sfinansuje budowę boisk i w jakich proporcjach, kto będzie odpowiadał za ich późniejsze utrzymanie, jak powinien wyglądać schemat budowy i jego komponenty. Było jasne: orlik dla gminy to nie gwiazdka z nieba, lecz infrastruktura, o którą lokalni działacze muszą później zadbać.

Największy problem pojawił się jednak na poziomie operacyjnym, wraz z upływem czasu. Okazało się, że samorządy to zróżnicowana grupa. Część urzędników świetnie sobie radzi z zarządzaniem i remontami orlików, inni z kolei fatalnie.
2018-03-05
WirtualneMedia.pl
Sytuacja, w jakiej znalazł się skoczek narciarski Piotr Żyła, po tym jak jego żona ujawniła, że wiele miesięcy temu wyprowadził się z domu i nie przywiązuje wagi do opieki nad dziećmi na pewno negatywnie odciśnie się na wizerunku sportowca. To, jak bardzo będzie zależało od dalszego rozwoju wypadków.

Według Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska skandale obyczajowe są tym rodzajem kryzysów, które w bardzo mocny, wręcz fundamentalny sposób wpływają na wizerunek sportowca. - Najsilniejsze są te gdzie ujawnia się dysonans pomiędzy publicznym wizerunkiem sportowca a jego rzeczywistym zachowaniem. Afera wokół Tiger Woodsa dotyczyła przecież nie tylko tego, że był seksoholikiem, a bardziej chodziło o szok jaki wywołały takie informacje w konfrontacji z jego wizerunkiem wierzącego i troskliwego męża i ojca. Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że w wielu wypadkach poważne skandale obyczajowe są silniejsze niż skandale dopingowe - podkreśla nasz rozmówca. Jego zdaniem trzeba mieć na uwadze, że od samego początku to żona Piotra Żyły narzuciła swoistą "rodzinno-małżeńską" narrację tej historii odnosząc się od razu do takich wartości jak dzieci, małżeństwo, miłość. Jednocześnie od razu uwypuklając i piętnując asocjacje negatywne.
2018-03-04
Press
W najnowszym Magazynie Press sporo na temat rewolucji w polskim eterze.
Dwa radia, dwa światy. Weszło FM i zapinamypasy.pl

Zabrzmi to zaskakująco ale w mojej ocenie możliwości rozwoju i przetrwania tych projektów radiowych uzależnione są całkowicie od profesjonalizmu i jakości przygotowanych ..planów budżetowych - komentuje Grzegorz Kita dla Press.

Na poziomie merytoryki i atrakcyjności treści obydwie stacje radzą sobie bowiem bardzo dobrze. Jeśli więc obie stacje świadomie konstruowały model biznesowy i biznes plan, precyzyjnie kalkulując jakość i wielkość zatrudnień i honorariów, ramówkę, koszty inwestycyjne, docelowe zasięgi - to są świadome możliwych wariantów rozwoju. Jeśli natomiast miałoby to działać na zasadzie, że wystartujmy a „później się zobaczy” to konfrontacja z rzeczywistością może być bolesna. Ogromną rolę odegra też umiejętność pozyskiwania środków z rynku, zwłaszcza ze sprzedaży reklam i współpracy z marketerami. 
2018-02-05
WirtualneMedia.pl
Roger Federer stał się ikoną swojej dyscypliny jednoznacznie kojarząc się z sukcesem i doskonale poprowadzoną karierą sportową. Jego ostatnie zwycięstwo na Australian Open nie wpłynie znacząco na podniesienie i tak już ogromnej wartości marketingowej, a jedynie może ją utrzymać na odpowiadającym sponsorom poziomie.

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska z Federerem jest ten "problem", że z jednej strony jest zawodnikiem z racji wieku schodzącym ze sceny, ale jednocześnie podczas tego "schodzenia" lśni w świetle reflektorów znacznie bardziej niż szereg młodych zawodników. Nasz rozmówca twierdzi, że jego sukcesy są po prostu ponadstandardowe, znacząco przekraczają najśmielsze oczekiwania. Poza tym jego wizerunek, rozpoznawalność czy związane z nim cechy osobowe są aktywami marketingowymi samymi w sobie. - A jeżeli dodać jeszcze do tego jego własne zasięgi we współczesnych social mediach to bezdyskusyjne staje się, że Federer to reklamowo w pewnym sensie marka ponadczasowa a przynajmniej jeszcze długoletnia. Ma też to, co sponsorzy bardzo doceniają czyli stabilność zachowań i jakość wizerunku.
2018-01-17
LoveKraków.pl
LoveKraków.pl: Cracovia nie będzie sprzedawać biletów, czym część kibiców jest oburzona. Na stadion będzie można wejść tylko po zakupie karty kibica i karnetu. Jak to wpłynie na wizerunek klubu?

Grzegorz Kita, prezes Sport Managament Polska: Krótkoterminowo kontrowersyjnie. Długoterminowo i strategicznie to może natomiast być spora szansa dla klubu na przyśpieszenie rozwoju. Decyzji nie możemy rozpatrywać w kategoriach marketingowych czy autonomii zarządzania. Władze Cracovii doszły do ściany i nie miały wyboru. Klub musiał zrobić coś całkowicie niestandardowego, jeżeli chciał zmienić to, co dotąd działo się na stadionie, bo wszystkie dotychczasowe środki zawiodły. Skoro zakazy stadionowe i praca ochrony nie wystarczyła, to trzeba było podjąć inne działania.

Zapraszamy do przeczytania całości wywiadu.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice