Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.

***
CHCESZ SKORZYSTAĆ BEZPOŚREDNIO I INDYWIDUALNIE Z WIELOLETNICH DOŚWIADCZEŃ BIZNESOWYCH I OBSZERNEJ WIEDZY GRZEGORZA KITY?  Zobacz ofertę 
MENTORING

...................................................................................................................................................................................................,
2025-03-29
Puls Biznesu
- To może być jedna z najbardziej perspektywicznych transakcji w polskim futbolu. Rzadko się zdarza, by inwestujący mógł tak kilkuetapowo, w tak długim horyzoncie czasowym i tak dokładnie przyjrzeć się klubowi od wewnątrz. Robert Dobrzycki już kilka lat temu zaangażował się w działalność Widzewa Łódź, najpierw firmowo jako sponsor Akademii, później sponsor klubu, a następnie członek jego rady nadzorczej. Mógł przez ten czas spokojnie przemyśleć inwestycję, skonfrontować wyobrażenia z rzeczywistością i dojrzeć do etapu przejęcia i zarządzania klubem. W polski futbol inwestowało już wielu milionerów ale wielu połamało sobie na nim zęby bo konfrontacja wyobrażeń z realiami była brutalna. To specjalistyczny rynek wymagający nie tylko kapitału i kompetencji zarządczych, ale i czucia futbolu - mówi Grzegorz Kita, prezes firmy Sport Management Polska.
2025-03-25
Sport Marketing
Polska zakończyła pierwszą turę eliminacji do mistrzostw świata dwoma zwycięstwami: z Litwą i Maltą, a po jednej z pomeczowych konferencji prasowych uwagę obserwatorów zwróciła liczba partnerów PZPN, którzy promują swoje marki. Zwłaszcza na stole konferencyjnym.

– Taka liczba produktów i tak zgrupowanych czy ściśniętych rzeczywiście kole w oczy. Tworzy efekt przesytu. Do tego stanowi pożywkę dla osób, które w mediach społecznościowych lubują się w wyrażaniu oburzenia i krytykowaniu. Czyli ma też negatywne konsekwencje wizerunkowe, choć raczej dla gestora praw niż eksponowanych marek. Trzeba mieć jednak świadomość, że eksponowanie tych produktów to nie widzimisię osób przygotowujących spotkanie z mediami, ale efekt zapisów z umów sponsoringowych i konieczność realizacji świadczeń sponsorskich. Jeżeli na poziomie strategicznym umowy, sponsorowi zależy na takiej ekspozycji, a podmiot sportowy się zgadza i nie ogranicza liczby eksponowanych produktów, to efekt jest, jaki jest – komentuje Grzegorz Kita, ekspert w dziedzinie marketingu sportowego.
2025-03-22
Sport.pl
Iga Świątek spotkała się z falą krytyki po meczu z Mirrą Andriejewą w Indian Wells. Ekspert od marketingu sportowego Grzegorz Kita mówi wprost: "Zrobiono z tego niemal zbrodnię". Tłumaczy w Sport.pl, dlaczego jego zdaniem tenisistka tak mocno obrywa. Odnosi się do jej oświadczenia i wskazuje na sprzeczne oczekiwania stawiane Świątek i innym sportowcom.

- Najbardziej zaskoczyło mnie to, jak tę sprawę rozdmuchano. Jak potraktowały to media, media społecznościowe, czy generalnie znaczna część opinii publicznej. Z zachowania, które można określić po prostu mianem "niestosownego", zrobiono niemal zbrodnię - uważa ekspert od marketingu sportowego.
2025-03-21
WirtualneMedia.pl
Ćwiąkała, Borek, Kołtoń. Dlaczego czołowi komentatorzy sportowi znikają z telewizji? Tomasz Ćwiąkała to kolejny znany komentator sportowy, który pożegnał się z telewizją i zdecydował postawić na kanał youtubowy. Wcześniej podobną drogą poszli Mateusz Borek czy Roman Kołtoń. – To osoby, które po prostu mogą pozwolić sobie na to, by odejść z telewizji i zarabiać na własnych kanałach cyfrowych – ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Czy możemy mówić o nowym zjawisku w dziennikarstwie sportowym? Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska tłumaczy: – Nie nazwałbym tego trendem, bo trend potrzebuje jednak pewnej masowości, nawet na wczesnym etapie. Tu zaś mówimy o pojedynczych przypadkach, sporadycznie, raz na dłuższy czas. Poza tym to zwykle znane nazwiska, rozpoznawalne i ukształtowane rynkowo, takie, które mają rozwiniętą markę własną. Warto też pamiętać, że taki dziennikarz nie tylko skupia się na kanale, ale przechodzi też w obszar funkcjonowania w roli mikroprzedsiębiorcy. Ze wszystkimi tego zaletami i wadami. 
2025-02-27
WP Sportowe Fakty
Spore poruszenie w polskim internecie wywołał fakt, że Iwona Lewandowska, mama Roberta Lewandowskiego pojawiła się w pierwszym rzędzie na wiecu kandydata na prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Post na portalu społecznościowym X dodał chociażby minister sportu Sławomir Nitras.

Generalnie polskie społeczeństwo nieprzychylnie patrzy na sportowców, którzy angażują się w krajową politykę. Czy Robert Lewandowski będzie miał poważny problem wizerunkowy? O tym rozmawiamy z Grzegorzem Kitą, ekspertem ds. marketingu sportowego.

- Zaangażowania polityczne sportowców na pewno nie są neutralne i bezpieczne wizerunkowo a w wielu wypadkach jednak po prostu kontrowersyjne. Wiele zależy natomiast od skali i rodzaju zaangażowania oraz tego, czy sportowiec jeszcze startuje w zawodach, czy jest już na sportowej emeryturze. Jeżeli czynny sportowiec angażuje się w politykę, to szybko jest na cenzurowanym. Po zakończeniu kariery wolno trochę więcej. Jednak nadal sporo osób będzie miało pretensje o takie polityczne zaangażowanie - ocenia ekspert.
2025-01-21
Sport Marketing
Instytut Monitorowania Mediów przygotował specjalną analizę obecności w mediach Roberta Lewandowskiego. Liczby są imponujące. Od 1 stycznia do 31 lipca 2024 roku pojawiło się 178 tysięcy publikacji na temat Lewandowskiego. Łączny zasięg wynosił… 3,7 mld, co dzieliło się na: 1 mld – telewizja, 966 mln – portale internetowe, 939 mln – radio, 521 mln – prasa, 287 mln – social media. Ekwiwalent reklamowy „marki” Robert Lewandowski wynosił 1,2 mld złotych.

– Robert Lewandowski to ikona polskiego sportu i właściwie okręt flagowy w polskim sporcie. Liczby mediowe, które generowane są na skutek zainteresowania jego osobą, są olbrzymie i właściwie nie mogą nie robić wrażenia. Niezależnie od dyskusji o zasadności takiej „waluty” jak ekwiwalent reklamowy, jest to miernik, który wymownie obrazuje ekspozycję danej marki i jej ogólną siłę i rozpoznawalność rynkową. Lewandowski to jedna z niewielu polskich marek rozpoznawalna i ceniona globalnie – mówi Grzegorz Kita, ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego, CEO Sport Management Polska.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje