Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.

***
CHCESZ SKORZYSTAĆ BEZPOŚREDNIO I INDYWIDUALNIE Z WIELOLETNICH DOŚWIADCZEŃ BIZNESOWYCH I OBSZERNEJ WIEDZY GRZEGORZA KITY?  Zobacz ofertę 
MENTORING

...................................................................................................................................................................................................,
2021-02-26
PoBandzie.com.pl
Wiadomość o tym, ile Canal+ zapłaci za prawa do pokazywania PGE Ekstraligi w latach 2022-2025 rozpaliła środowisko żużlowe. Według najnowszego kontraktu, rocznie do spółki zarządzającej rozgrywkami trafi trzy razy więcej pieniędzy w porównaniu do umowy podpisanej na lata 2019-2021.

Grzegorz Kita, ekspert marketingu sportowego i prezes Sport Management Polska, wyjaśnia dlaczego stacja zdecydowała się wyłożyć taką sumę oraz przyznaje, że władze rozgrywek czeka teraz bardzo istotne wyzwanie.
2021-02-23
Sport.pl
Robert Lewandowski goni nowe strzeleckie rekordy i zdobywa kolejne trofea. Ale nie robi już tego jako twarz marki Nike, firmy z którą był związany przez całą zagraniczną karierę. Dlaczego najlepszy piłkarz świata rozstał się z tym sponsorem akurat wtedy, gdy wspiął się na szczyt?

- Mogę jedynie przypuszczać, że Lewandowski nie był w pełni zadowolony ze współpracy z Nike. Być może właśnie ten ostatni rok, obfity w sukcesy, był impulsem, aby zakończyć tę współpracę. Polak wygrał wszystko, co mógł, ale możliwe, że nie poczuł się odpowiednio doceniony przez sponsora. Nie było widać ani siły, ani skali działań marketingowych Nike adekwatnych do rangi osiągnięć Lewandowskiego - uważa Grzegorz Kita, prezes i założyciel Sport Management Polska.
2021-02-22
WP Sportowe Fakty
PGE Ekstraliga za sprzedaż praw telewizyjnych na lata 2022-2025 ma otrzymać rekordową kwotę. Za cztery sezony kluby mają otrzymać do podziału aż 180 milionów złotych. Czy to będzie forma rekompensaty dla klubów w związku z negatywnym wpływem transmisji na frekwencję?

W związku z tymi obawami zapytaliśmy o tę kwestię Grzegorza Kitę, eksperta w dziedzinie marketingu sportowego. - Nie jest rzeczą prostą odpowiedzieć na to pytanie. Na pewno w Polsce funkcjonuje stereotyp rynkowy, że telewizja zabiera kibiców ze stadionów ale jego prawdziwość jest dyskusyjna. To dość indywidualna sprawa. Tego nie da się dopasować do wszystkich dyscyplin, klubów i obiektów sportowych. Co więcej, zwykle ten stereotyp staje się dobrym alibi dla podmiotów sportowych, które nie umieją zapewnić odpowiedniej frekwencji - komentuje Kita. 
2021-02-19
Przegląd Sportowy
Michał Kubiak i Wilfredo Leon są bliscy przejęcia VERVY Warszawa ORLEN Paliwa. Wcześniej ofertę współpracy jako inwestor dostał również Łukasz Żygadło. Jaki będzie finał tej historii?

- Przejmowanie klubów przez zawodników jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem, ale jeszcze nie można tego nazwać trendem, bo musiałoby to mieć szerszy charakter. Ale już same te pojedyncze przypadki mogą być też bodźcem dla innych, co może sprawić, że kolejne osoby zainteresują się przejmowaniem klubów w różnych dyscyplinach - mówi Grzegorz Kita dla Przeglądu Sportowego.
2021-02-18
Puls Biznesu
- W polskim sporcie nie było chyba równie prestiżowej współpracy jak Świątek-Rolex. Rozpoznawalność tej luksusowej marki to jedno. Kluczowe jest to, że ma niewielkie i ekskluzywne portfolio ambasadorów, dobiera ich skrupulatnie – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

- Jej ostatni mecz w Australian Open przyciągnął przed ekrany 870 tysięcy widzów, czyli znacznie więcej, niż ten sam etap rozgrywek we Francji. W mediach, zwłaszcza społecznościowych, widać, że Polacy żyją wszystkim, co dzieje się wokół Świątek – dodaje Kita. 
2021-02-17
Sport.pl
- Z mojego punktu widzenia to ważna i prestiżowa transakcja, także dla polskiego marketingu sportowego. Rolex to nie tylko marka globalna, ale także niezwykle prestiżowa. Ma wielką renomę. To też marka, która bardzo starannie dobiera ambasadorów. Wybór Igi Świątek to ogromne wyróżnienie dla zawodniczki i dla naszego sportu - mówi w rozmowie ze Sport.pl Grzegorz Kita, specjalista z zakresu marketingu i konsultingu sportowego.

- Jednak komunikacja Świątek była w tym wypadku dość niezręczna, styl niepotrzebnie kontrowersyjny, a timing źle wybrany. To kilka czynników, którymi obudzono hejterów - uważa. Jego zdaniem moment na publikację wpisu był niekorzystny, bo tuż po porażce z Simoną Halep w Australian Open. - Do tego niektóre sformułowania były niezbyt szczęśliwe, a komunikat zbyt sztuczny. Język tego komunikatu był częściowo PR-owy, trochę nawet napuszony - twierdzi nasz rozmówca.
2021-02-16
WP Sportowe Fakty
Ile straci PGE Ekstraliga, jeśli kibice nie wejdą na trybuny? Pandemia COVID-19 nie odpuszcza, w związku z czym dalej panuje duża niepewność dotycząca rozegrania sezonu z udziałem kibiców, czy też bez nich. Kluby obecnie sprzedały już tysiące karnetów, a dodatkowo mogą stracić także inne źródła przychodów.

- Jak nie ma kibiców na stadionach, to mówimy nie tylko o zaburzaniu się relacji klub-kibice ale także o bardzo poważnym, wręcz koszmarnym problemie finansowym dla klubów. Traceniu przychodów z szeroko rozumianego dnia meczowego. Co więcej, przychody z dnia meczowego trzeba pojmować szerzej. To nie tylko największe wpływy czyli bilety i karnety, ale również przychody z gastronomii na obiekcie, bieżący, sklepowy merchandising, czyli sprzedaż wszelkich produktów z atrybutami klubu, a nawet możliwości prowadzenia przez sponsorów akcji event marketingowych. To jest poważny zbiór zjawisk składających się na szerszą całość, czyli przychody z dnia meczowego. Utracenie tego jest bardzo dużą stratą dla klubów - tłumaczy Grzegorz Kita, ekspert ds. marketingu sportowego oraz właściciel agencji Sport Management Polska.
2021-02-03
TVN24 BiS
Zarobki Leo Messiego w FC Barcelonie! W ramach czteroletniego kontraktu Messi zarobił łącznie ponad 555 mln euro!  W tej kwocie zawarta jest pensja stała, wszelkie dodatki a także premia za sam podpis.

Jak ocenia ten kontrakt Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska?
Czy takie kwoty są uzasadnione?
Jaki jest wpływ Messiego na ekonomię Barcelony?
2021-01-30
WirtualneMedia.pl
Triumfy Igi Świątek i Roberta Lewandowskiego, odwołanie igrzysk i Euro - podsumowanie 2020 roku w marketingu sportowym.

W cyklu naszych rocznych podsumowań o najważniejszych wydarzeniach 2020 roku i wyzwaniach roku 2021 mówią portalowi Wirtualnemedia.pl eksperci zajmujący się marketingiem sportowym. Swoje opinie zaprezentował także Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.



2021-01-29
Meczyki.pl
W przededniu wznowienia rozgrywek PKO Ekstraklasy warto zastanowić się, jak futbol wygląda bez kibiców. Bez ich dopingu, ale i bez ich pieniędzy. Jak absencja na trybunach wpływa na nas samych? Czy ludzie powrócą na stadiony, czy też wybiorą telewizję i zostaną w domach?

- Będziemy mieli do czynienia z klientem, kibicem poepidemicznym, a więc takim, który przez ostatni rok, a licząc do finalnego zniesienia obostrzeń - jeszcze dłużej, pozostawał w mniejszej lub większej izolacji społecznej, czy nawet w mikro środowisku składającym się z rodziny i grona najbliższych znajomych. Do tego dochodzą jeszcze problemy finansowe, które dotknęły wielu Polaków a także rozważne gospodarowanie własnymi pieniędzmi i naturalna w trudnych czasach ostrożność z wydatkami. Trudno przypuszczać, aby po poluzowaniu rygorów ludzie nagle tłumnie ruszyli na trybuny - sądzi Grzegorz Kita, ekonomista, prezes Sport Management Polska. 
2021-01-27
Sport.pl
Czy rynek praw sportowych mocno zmieni się od wakacji? Przedstawiciele Nordic Entertainment Group, właściciela Viaplay potwierdzają Sport.pl, że dla widzów nad Wisłą starają się o kolejne oprócz Bundesligi prawa. Szybko pozyskują ważne treści, choć nie skupiają na ich opakowaniu, a sport w ich wydaniu bywa specyficzny. Raczej trudno zatem oczekiwać, by przynajmniej na początku swej ekspansji, na polskich kibiców przy meczach Bundesligi czekało sporo atrakcji.

- To nawet nie o atrakcje tu chodzi, ale o trzymanie odpowiednich standardów, do których widz jest przyzwyczajony, a jako konsument wręcz ich wymaga. Wszystko poniżej tego standardu będzie budziło niezadowolenie. Zwłaszcza w dłuższym terminie - mówi Sport.pl Grzegorz Kita, ekspert od marketingu i konsultingu sportowego.
2021-01-26
PoBandzie.com.pl
Najlepsza liga na świecie, dwukrotne mistrzostwo świata Bartosza Zmarzlika, sukcesy drużynowe na arenie międzynarodowej, występy w spotach reklamowych znanych marek – to wciąż zbyt mało, aby wyrwać się z przysłowiowej niszy? Żużel w Polsce i na świecie wciąż zyskuje na popularności. Nie jest jednak traktowany na podobnej płaszczyźnie co piłka nożna, siatkówka czy choćby skoki narciarskie. Dlaczego? Jaką drogę należałoby obrać, aby trafić do szerszego grona odbiorców? O zdanie na ten temat zapytaliśmy Grzegorza Kitę, prezesa i założyciela Sport Management Polska.
2021-01-20
WP Sportowe Fakty
- Po drugiej stronie mamy TVP, dla której wizerunkowo jest to trudna sytuacja. Publiczny nadawca dostaje wielkie dotacje i chwali się sukcesami, a jednocześnie nie wydaje pół miliona euro, żeby pokazać występy reprezentacji na mistrzostwach świata w dyscyplinie, która historycznie ma dobry wizerunek i kojarzy się ze świetnymi wynikami. I to jeszcze w czasie, gdy poza skokami narciarskimi w sporcie nie ma wiele do oglądania. Widzowie tego nie rozumieją - uważa Grzegorz Kita, specjalista ds. marketingu sportowego.

Jego zdaniem jest szansa, że przed drugą fazą mistrzostw strony się dogadają.
- W tej chwili sytuacja jest bezsensowna dla wszystkich - ocenia. - Dodatkowo, muszę przyznać z przykrością, że jako Polak kibicujący naszej piłce ręcznej, oglądając efektowny mecz Polska - Brazylia, odczuwałem pewien rodzaj wstydu, że emocjonujące występy naszej reprezentacji narodowej na MŚ muszę oglądać na YouTube a komentarz puszczać z internetowego radia. 
2021-01-19
WirtualneMedia.pl
W poniedziałek Polski Związek Piłki Nożnej nagle poinformował o odwołaniu Jerzego Brzęczka z funkcji trenera reprezentacji. O ile ekspertów od marketingu sportowego nie dziwi samo odwołanie trenera, o tyle krytykują sposób i styl komunikacji tej zmiany.

- Na pewno taka sytuacja doraźnie osłabia wizerunek PZPN i jednocześnie też chwilowo obniża wiarygodność władz tej organizacji - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska przypominając, że jeszcze całkiem niedawno władze PZPN stawały murem ze polskim trenerem. 
2021-01-19
Halo.Radio
Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, polski specjalista i ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego dokona analizy pracy Jerzego Brzęczka z naszą kadrą narodową.
2021-01-15
Press
Marcin Iwiński, współzałożyciel i wiceprezes CD Projektu, w ponad pięciominutowym wideo opublikowanym w mediach społecznościowych przeprosił graczy za stan gry "Cyberpunk 2077".

Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska podkreśla, że problemy firmy nie skończą się od razu. - CD Projekt radzi sobie z kryzysem, chociaż na ich wizerunku pozostanie mocna rysa, a perturbacje szybko się nie skończą – ocenia. - Opublikowany filmik wpisuje się w proces oczyszczania sytuacji, jest kolejną formą przeproszenia za to, że nie podołali zadaniu, do czego się przyznają. Przeprosiny rozciągają się w czasie, co nie tylko zwiększa wiarygodność, ale też przebija się mocniej do opinii publicznej. Niemniej firma musi uważać i pilnować się, bo długo jeszcze gracze, media i inwestorzy będą patrzyli jej na ręce. 
2021-01-13
Sport.pl
Robert Lewandowski poinformował kilka dni temu, że podpisał kontrakt reklamowy z firmą odzieżową 4F. - Dla mnie to jednak jest zaskoczenie. I to dość duże - uważa Grzegorz Kita, ekspert z zakresu marketingu sportowego.

- Jako Polak cieszę się, że nasze dwie wielkie marki współpracują ze sobą, ale odbiór stricte biznesowy mam już inny. To genialny układ dla 4F, ale w przypadku napastnika Bayernu rodzi więcej pytań niż odpowiedzi. Ta współpraca zamyka Lewandowskiemu rozwój globalny.  - twierdzi w rozmowie ze Sport.pl.

Kita podkreśla, że z jednej strony mamy markę światową, jaką jest Robert Lewandowski, a z drugiej lokalną, którą jest firma 4F. Ich kooperacja zaskakuje naszego rozmówcę tym bardziej, że dochodzi do niej po najlepszym roku w karierze Lewandowskiego. - Kiedy, jak nie po takim roku, nadarza się okazja na podbój świata? - pyta.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice