Sport Management
Due to the dynamics of our activities and rapidity of news appearance, we present only selected posts in english, the rest of news will remain in polish.
28 October 2009
Twarde dane na temat kryzysu w polskiej piłce
Sport Management Polska (SMP) wspólnie z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia przedstawili pierwsze i jedyne w kraju badanie opinii publicznej na temat  bojkotu Polskiego Związku Piłki Nożnej i akcji „koniec PZPN” – „Sytuacja w polskiej piłce nożnej w oczach kibiców”.
 
Badanie to wspólna, autorska inicjatywa Instytutu i SMP, lidera polskiego rynku marketingu i konsultingu sportowego.

Obydwie firmy wspólnie uznały, że emocjonalna i gorąca atmosfera panująca wokół polskiego futbolu wymaga rzetelnych badań i analiz socjologicznych.
 
W czasie specjalnej konferencji prasowej zaprezentowano szerokie wyniki przeprowadzonych badań. 
 
Największe zaciekawienie wzbudziła publikacja oczekiwań respondentów na temat, kto powinien zostać nowym selekcjonerem kadry: 
  • według 55% respondentów nowym trenerem kadry narodowej powinien zostać Polak
  • zdecydowana większość zwolenników zatrudnienia Polaka na stanowisku selekcjonera reprezentacji Polski widziała na tym miejscu Franciszka Smudę (aż 50% wskazań)
  • drugie miejsce w badaniu przypadło wspólnie Henrykowi Kasperczakowi, Pawłowi Janasowi oraz Jerzemu Engelowi (po 12% wskazań)
Przedstawione wyniki to jedyne, dostępne na rynku "twarde" dane dotyczące postaw i oczekiwań społecznych w sytuacji aktualnego konfliktu.

Badaniem objęto reprezentatywną, ogólnopolską grupę osób zainteresowanych piłką nożną, w przedziale wiekowym 16-65 lat. Badanie zrealizowano techniką CAWI.
 
Konferencja prasowa wywołała także olbrzymie zainteresowanie mediów.

Transmisje telewizyjne z publikacji wyników badań przeprowadziły m.in. : TVP, TVP Sport, Orange Sport, Polsat News, NSport, Superstacja.

Szereg materiałów ukazał się także na antenach stacji radiowych: Radia Zet, Radia Euro, Radia ESKA czy RMF MAXXX.
 
***
Podmioty zainteresowane otrzymaniem dostępu do pełnego raportu z badań prosimy o kontakt z biurem Sport Management Polska.
prev    |    next

SMP is the author of Polish Swimming promotional success. In years 2005-2008, the company was the sole representative of Polish Swimming Association in marketing actions. During this time SMP has also created two major sponsorship programs for Bioton SA and Telefonia Dialog SA.
On behalf of the Tauron Group, SMP in cooperation with research institute ARC Market and Opinion has developed a unique research methodology. It was realized at the worlds standard level and it was used for the selection, planning, analyzing and reporting the effectiveness of sponsorship activities.
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice