Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.

***
CHCESZ SKORZYSTAĆ BEZPOŚREDNIO I INDYWIDUALNIE Z WIELOLETNICH DOŚWIADCZEŃ BIZNESOWYCH I OBSZERNEJ WIEDZY GRZEGORZA KITY?  Zobacz ofertę 
MENTORING

...................................................................................................................................................................................................,
2017-12-15
Czwórka Polskie Radio
Sport w dużych miastach. Kto go uprawia? Na jakich obiektach? Jakie dyscypliny?
Grzegorz Kita został zaproszony do audycji Czat Czwórki aby porozmawiać o trendach w aktywnościach sportowo-ruchowych w dużych aglomeracjach.
2017-12-06
LoveKraków.pl
Czy warto promować miasto przez lokalny sport? Pod Wawelem ten temat wzbudza skrajne emocje i dotąd Kraków nie kwapił się, by płacić klubom i zawodnikom za eksponowanie logo Krakowa czy hasła promocyjnego na strojach. W 2018 roku będzie inaczej.

– Dziwię się, że miasto nie robiło tego wcześniej, bo to standard – uważa Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2017-12-04
WirtualneMedia.pl
Piłkarskie mecze Polaków z drużynami z Kolumbii, Senegalu czy Japonii w sensie sportowym na pewno nie osiągną takich oglądalności w telewizji, jak mecze z Niemcami czy np. Brazylią ale dzięki barwności i egzotyce zespołów tworzących naszą grupę można stworzyć ciekawe, intrygujące kampanie reklamowe - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

- Teoretycznie może wydawać się, że grupa w której nie gramy z potęgami współczesnego futbolu nie jest atrakcyjna marketingowo. Ale ja uważam właściwie odwrotnie. W czasach nawału informacji i zagubienia konsumenta w ilości i różnorodności kampanii reklamowych taka barwna kompozycja zespołów daje duże możliwości wyróżnienia się. Trzeba pamiętać, że podczas Mundialu kampanie marketingowe będzie realizowała grupa największych światowych marek. Czternastu najważniejszych partnerów i sponsorów FIFA - nie licząc sponsorów kontynentalnych - oraz polscy sponsorzy reprezentacji. To klasyczny clutter reklamowy. Natomiast w sensie sportowym na pewno nie osiągnie się takich oglądalności, jak mecze z Niemcami czy np. Brazylią ale dzięki barwności i egzotyce zespołów tworzących naszą grupę można stworzyć ciekawe, intrygujące kampanie reklamowe - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska
2017-12-01
TVP Info
Grzegorz Kita został zaproszony do studia TVP Info aby skomentować wpływ Mundialu na gospodarki poszczególnych krajów. Zarówno kraju-Gospodarza jak i drużyn biorących udział w turnieju a nawet tych państw, których drużyny nie są reprezentowane (vide Włochy)

Poza tym:

- jakie jeszcze inne parametry finansowe generuje Mundial?
- jak zmieniają się wartości zawodników podczas mistrzostw?
2017-11-30
WirtualneMedia.pl
FIFA nie pozyskała nadal wielu sponsorów nadchodzącego Mundialu. Na pół roku przed Mistrzostwami Świata w Rosji na 20 pakietów kontynentalnych, sprzedany jest tylko jeden!

W opinii Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska brak sponsorów może wynikać także z ich strategii negocjacyjnej, ale ostatecznie nie należy spodziewać się braku marek przy nadchodzącym mundialu.
- Skandali korupcyjnych dotyczących FIFA czy wokół kosztów budowy stadionów nie można zbagatelizować, ale co do zasady dotyczą one instytucji i obiektów a nie samej idei czy emocji dotyczących rywalizacji sportowej – zastrzega Grzegorz Kita. - Widz czy konsument nie obarcza marek sponsorskich negatywną konotacją z tego powodu. Sponsor łączony jest z pozytywnymi emocjami sportowymi, budującą się atmosferą piłkarskiego święta czy specjalnymi ofertami dla kibiców. W niektórych przypadkach ostrożność sponsorów jest zrozumiała ale mam odczucie, że więcej jest w tym gry negocjacyjnej i wyczekiwania niż prawdziwych obaw o wizerunek marki.
2017-11-14
TVN 24 BiS
Brak awansu Reprezentacji Włoch na Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji to także problem o charakterze ekonomicznym. Zaledwie w ciągu jednego dnia oferta włoskich telewizji RAI i SKY za prawa transmisyjne do mundialu stopniała ze 180 mln Euro do zaledwie 80 mln.

Grzegorz Kita został zaproszony do studia TVN24 BiS aby skomentować różnorodne aspekty braku drużyny włoskiej na mundialu.
2017-09-07
Dziennik Gazeta Prawna
Wysoka oglądalność transmisji sportowych przekłada się na wpływy reklamowe. – Pieniądze idą za widzem i telewizje mają kilka sposobów ich pozyskiwania – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. – Przede wszystkim są to tradycyjne spoty reklamowe, które stacje umieszczają zarówno bezpośrednio przy transmisjach, we wszystkich możliwych przerwach, jak i przy programach towarzyszących ze studia. Do tego dochodzą plansze sponsorskie i mniej standardowa, nadal dość rzadka, metoda umieszczania na ekranie logo reklamodawcy. Okazją ku temu jest nie tylko pomiar czasu, ale np. informacje techniczne, zmiany w składzie na boisku czy nawet kontuzja zawodnika. Myślę, że telewizje mogłyby też sięgnąć po nośniki reklamowe na stadionach, dodając taki warunek do umowy na zakup praw do transmisji – wylicza Grzegorz Kita.

– Oprócz bezpośrednich przychodów z reklam prawa do transmisji, zwłaszcza cyklicznych wydarzeń w dyscyplinach, w których Polakom dobrze idzie, budują wizerunkową pozycję stacji zarówno w oczach klientów, jak i widzów – dodaje.
2017-08-18
Puls Biznesu
Dochodzą słuchy, że wielu z Państwa uprawia jogging słuchając naszych audycji. Dlatego dziś zajmiemy się biznesowym aspektem biegania.

Kolejny nasz gość zakochał się w Runmageddonie czyli ekstremalnym biegu z przeszkodami. Niegdyś doradca klubów i zawodników, dziś wiceprezes i współwłaściciel firmy Runmageddon, Grzegorz Kita, opowie o budowie marki sportowej nie tylko podczas biegu, ale również w produktach i imprezach towarzyszących.
2017-08-10
TVN 24 BiS
Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, został zaproszony do wrocławskiego studia TVN 24 Biznes i Świat, aby porozmawiać o budzącym ogromne zainteresowanie transferze Neymara.
W programie m.in. :

Czy ta skala wartości transferu jest możliwa do powtórzenia?
Czy PSG chce się stać drugą Barceloną?
Czy Neymar to jeszcze zawodnik czy już bardziej konglomerat finansowo-sportowy?
2017-08-01
Gazeta Wyborcza
- To nie pojedynczy skandal, ale kontynuacja wielu dziwnych zjawisk: burzliwych ostatnich lat Bogusława Cupiała w krakowskim klubie, kompromitującej transakcji z Jakubem Meresińskim i Markiem Citką. Co najgorsze, mam wrażenie, że z tych sytuacji nie wyciąga się wniosków - niedoszłą sprzedaż Wisły Kraków komentuje Grzegorz Kita, specjalista od marketingu sportowego.
2017-06-28
Press
Abonenci NC+ krytykują platformę za utratę praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA. Operator odpowiada, że pozyskał nowe prawa sportowe - i informuje o zakupie Ligi Mistrzów w siatkówce. Eksperci nie mają wątpliwości, że nie da się zastąpić piłkarskiej LM rozgrywkami o podobnej randze.

- Nie da się zapełnić niczym dziury po Lidze Mistrzów - nie ma wątpliwości Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - Pewnie dlatego zapłacili astronomiczne kwoty za ligę żużlową. To była próba chociażby częściowego ratowanie pasma sportowego, ale utrata takich rozgrywek jest potężnym ciosem - uważa Kita.
2017-06-21
TVN 24 BiS
Na zaproszenie TVN24 BiS, szef SMP - Grzegorz Kita wspólnie z Tomaszem Włodarczykiem (Zastępca redaktora naczelnego Przeglądu Sportowego), podjęli próbę wyjaśnienia dlaczego piłkarze zamiast kiwać się na boisku ..kiwają fiskusa.

Gdzie przebiega granica pomiędzy optymalizacjami podatkowymi a naruszaniem prawa?
Dlaczego piłkarze nie chcą już być ..tylko piłkarzami?
A marzy im się status inwestorów i finansistów..
2017-05-16
Gazeta Wyborcza
Grzegorz Kita, ekspert i uznany autorytet z zakresu zarządzania w sporcie, został zaproszony na  spotkanie i debatę z cyklu "Miasta Idei", którą Gazeta Wyborcza organizuje w Sosnowcu.

***
Podczas rozmowy z zaproszonymi ekspertami i praktykami zastanowimy się nad rolą miasta w kreowaniu sposobu spędzania wolnego czasu poza domem. Zapytamy, dlaczego to takie ważne, jakie daje miastu i mieszkańcom korzyści. Czego dziś szukamy najczęściej? Sklepów czy może klubów fitness i siłowni, a może food trucków? A może wystarczy boisko z dwoma kamieniami zamiast bramki?

Będziemy pytać, jak i dlaczego zmienia się sposób spędzania wolnego czasu. Dlaczego nie warto przegapić momentu, w którym jest to jedna z gałęzi gospodarki (przemysł czasu wolnego)? Będziemy też rozmawiać o tym, na ile sposób spędzania czasu może kreować i finansować miasto, a na ile jest to rola prywatnych firm. Gdzie są punkty styczne? Zapytamy też o to, jak możliwości spędzania wolnego czasu w mieście przekładają się na inne dziedziny życia, w tym rynek pracy i obecność inwestorów.
2017-04-26
Bankier.pl
Justyna Kowalczyk biega w finansowej aureoli.

Mimo że Justyna Kowalczyk przez trzy ostatnie sezony zarobiła na narciarskich trasach tyle, ile za najlepszych czasów w miesiąc, to o finanse martwić się nie musi. Swoje pięć minut mają za to skoczkowie, którzy wyszli zza pleców mistrzów Małysza i Stocha.

- Justyna Kowalczyk pomimo tego, że dla reklamodawców jest już zdecydowanie mniej atrakcyjna niż w szczycie kariery, to nadal jest odzwierciedleniem solidności i pracowitości, co zdecydował się wykorzystać Santander Consumer Bank. Odpowiednio poprowadzona kampania reklamowa może przynieść mu podwójne korzyści. Produkt czy usługa jest nadal kojarzona z sukcesami z przeszłości i wartościami społecznie pożądanymi, a także nadal bardzo wysoką rozpoznawalnością zawodniczki. Kolejną korzyścią jest też aspekt finansowy bazujący na „cenie” sportowca. Można po prostu zapłacić znacznie mniej niż kilka lat temu – mówi Grzegorz Kita, specjalista od marketingu sportowego, prezes Sport Management Polska.
2017-04-07
Weszło
Show dla garstki osób dobrym pomysłem na biznes? Przed nami weekend kameralnych gal. Jutro Maciej Sulęcki będzie bił się w hotelu „Nosalowy Dwór” w Zakopanem, a już dziś wojownicy KSW zmierzą się w studiu telewizyjnym. W Polsce sporty walki gościły już w stoczni, w amfiteatrze, na dziedzińcu zamku, lodowisku i 125 metrów pod ziemią. Czy organizowanie wydarzeń sportowych w tak nietypowych miejscach może się opłacać?

– Ja do tego podchodzę bardziej na zasadzie monetyzacji poszczególnych sektorów rynku. Każdy produkt może pączkować i wytwarzać subprodukty – wyjaśnia Grzegorz Kita. – Kameralne imprezy sportowe należy traktować jako osobne produkty marketingowe dla zamożniejszych klientów będące jednocześnie instrumentami pro biznesowymi. Eventami, na które zaprasza się potencjalnych sponsorów, partnerów biznesowych, marketingowych. Nie zapominajmy również, że takie wydarzenia to często łączone akcje promocyjne, nawet ze wspólnym budżetem.
2017-04-04
Media Marketing Polska
Długofalowy ROI, czyli jak mierzyć efektywność marketingu sportowego?

To dziedzina jak najbardziej odległa od modnej dziś "automatyzacji marketingu". W  marketingu sportowym, aby osiągnąć 
naprawdę dobre efekty, trzeba się zaangażować i  strategicznie, i  długofalowo. Ważne, żeby na tym nie poprzestać. Jak zwraca uwagę Grzegorz Kita, wielu sponsorów jednak pozostaje na tym etapie. Fundamentalne są badania jakościowe, a  często marketerzy tego etapu unikają. Z  kolei marketer wie też najlepiej, po co podejmuje pewne działania, dlatego jemu jest łatwiej mierzyć efekty na poziomie sprzedażowym. Ale oczywiście najlepiej jest wszystkie te elementy mierzyć razem według Kity.
2017-03-31
TVN 24 BiS
Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, został zaproszony do studia TVN 24 Biznes i Świat, aby porozmawiać o inwestycjach kapitału chińskiego w europejskie kluby piłkarskie.

Czym różni się obecna fala napływu kapitału od fali arabskiej i rosyjskiej?
Jakie są trzy główne powody chińskich inwestycji?
Dlaczego działanie podmiotów z Chin mają znamiona działań systemowych?

Tego wszystkiego można się dowiedzieć oglądając program.

2017-03-30
Gazeta Wyborcza
Trybuny kontra kanapa. Co robić, by przyciągnąć kibica na mecz?

W piątek Wisła zagra z Lechem Poznań, a na trybunach będą tłumy dużo większe niż zwykle. Co robić, by regularnie przyciągać kibiców na mecz? - Trzeba ich adorować. Podstawa to promocja - przekonuje Grzegorz Kita, ekspert ds. marketingu sportowego ze Sport Management Polska.

– Szeroko rozumiane promowanie meczu, wymyślanie konceptów reklamowych i promocyjnych jest bardzo ważne. Można tylko ubolewać, że kluby rzadko to stosują. Zawsze jest grupa kibiców zdecydowanych na wyjście na mecz, ale i takich, którzy dopiero to rozważają. To do nich trzeba kierować informacje, by wybrali mecz zamiast wyjazdu za miasto, wyjścia w góry czy oglądania telewizji – tłumaczy Kita.
2017-03-10
Polska Piłka 24
Polski piłkarz słupem reklamowym? Normalna sprawa.
Spoty reklamowe, rozkładówki w gazetach czy promowanie konkretnej akcji to normalna praktyka wśród sportowców.

Idealnie trend reklamowy wśród naszych reprezentantów wyjaśnił swego czasu prezes agencji Sport Management Polska Grzegorz Kita – „Jeżeli mamy do czynienia ze sportowcem, który jednocześnie spełnia warunki celebryty, a z drugiej strony działa w materii, która daje olbrzymie emocje, przyjemność i nie ma tam postaw negatywnych w stosunku do reklamy, to tworzy się taki w pewnym sensie indywidualny, osobowościowy kombajn marketingowy”.
2017-01-10
TVN 24 BiS
Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, został zaproszony do studia TVN 24 Biznes i Świat, aby wspólnie z Pauliną Czarnotą-Bojarską z nc+ skomentować najnowsze decyzje FIFA w sprawie rozszerzenia ilości uczestników Mundialu.

We wtorek Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) zdecydowała, że od 2026 roku w finałach mistrzostw świata będzie grać 48 reprezentacji, o 16 więcej niż obecnie. Dzięki temu wpływy FIFA z turnieju wzrosną prawdopodobnie o 975 mln dolarów, a zysk netto - o 640 mln dolarów.

Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje