Sport Management
20 lipca 2016
Grzegorz Kita najpopularniejszym komentatorem ekonomicznym przy EURO 2016
W okresie obejmującym Mistrzostwa Europy w piłce nożnej we Francji oraz czas bezpośrednio przed i po mistrzostwach Grzegorz Kita okazał się najpopularniejszym, polski komentatorem ekonomicznym w zakresie Euro 2016. Po raz kolejny została doceniona prawie piętnastoletnia ekspercka praktyka zawodowa, wiedza i doświadczenia.

W okresie wokół EURO 2016 Prezes Kita został aż 23 razy poproszony przez przedstawicieli mediów o wypowiedzi, wywiady i komentarze w tematyce mistrzostw. Pięciokrotnie był zapraszany do programów telewizyjnych na obszerne analizy dot. mistrzostw (TVN24 BiS, Polsat News 2, TVP Info)

Media zainteresowane opiniami Grzegorza Kity reprezentowały szeroki, różnorodny przekrój tematyczny i rodzajowy. Wśród nich znalazły się m.in. :
  • Prasa ekonomiczna - Forbes, Puls Biznesu, Gazeta Bankowa, Dziennik Gazeta Prawna,
  • Media marketingowe - Wirtualnemedia.pl, Press,
  • Media sportowe - Piłka Nożna,
  • Stacje telewizyjne - TVN24 BiS, Polsat News 2, TVP Info
  • Główne portale internetowe - Onet, Money.pl
Również tematyka rozmów i wywiadów była bardzo bogata i różnorodna. Szczegółowe zakresy tematyczne praktycznie się nie powtarzały. Przedmiotem zapytań mediów były zarówno elementy wpływu mistrzostw na gospodarkę Francji, wzrosty wartości marketingowej polskiej reprezentacji oraz pojedynczych zawodników jak i społeczno-socjologiczne aspekty kibicowania.

Szerokiej analizie poddawano także aktywności marketingowe sponsorów reprezentacji i Euro, poszczególne kampanie oraz zmiany w zachowaniach konsumentów. Nie obyło się również bez analiz stanu finansów UEFA, PZPN czy samego kraju-gospodarza.

Trzeba także podkreślić, że łączna liczba wystąpień medialnych Pana Kity w okresie związanym z EURO 2016 była jeszcze wyższa i wyniosła aż 30 wystąpień. Część z nich nie dotyczyła jednak bezpośrednio tematyki mistrzostw ale np. nadchodzących igrzysk olimpijskich, perturbacji Górnik Łęczna/Arena Lublin, wprowadzania klubów piłkarskich na giełdę, zarządzania obiektami sportowymi itp.

Warto także podkreślić, że powyższe liczby dotyczą jedynie:
- większych i obszerniejszych materiałów (bez krótkich pojedynczych wypowiedzi) oraz
- tzw. „materiałów pierwotnych” czyli nie są wliczane materiały cytowane następnie przez kolejne media a tylko wypowiedzi udzielone konkretnej, pierwszej redakcji.

Całość zgromadzonego materiału można przejrzeć w dziale "SMP w mediach"
Znajdują się tam również linki bezpośrednio prowadzące do materiałów źródłowych.

Zapraszamy do lektury lub oglądania.


Lista wystąpień medialnych Grzegorza Kity, Prezesa Sport Management Polska, w okresie obejmującym Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Francji w 2016r. oraz czas bezpośrednio przed i po mistrzostwach:

1. 2016-07-19 Piłka Nożna
2. 2016-07-13 Press
3. 2016-07-12 Wirtualnemedia.pl
4. 2016-07-11 TVP Info
5. 2016-07-08 Forbes
6. 2016-07-08 Money.pl
7. 2016-07-04 Press
8. 2016-07-02 TVP Info
9. 2016-07-01 Onet TV
10. 2016-06-30 Wirtualnemedia.pl
11. 2016-06-28 Puls Biznesu
12. 2016-06-27 Wirtualnemedia.pl
13. 2016-06-25 Wirtualnemedia.pl
14. 2016-06-24 Polsat News 2
15. 2016-06-21 Gazeta Bankowa
16. 2016-06-17 Wirtualnemedia.pl
17. 2016-06-16 Polsat News
18. 2016-06-16 Onet
19. 2016-06-15 Wirtualnemedia.pl
20. 2016-06-14 Press
21. 2016-06-12 Wirtualnemedia.pl
22. 2016-06-10 TVN24 BiS
23. 2016-06-10 Press

Więcej można zobczyć w tym miejscu.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje