Sport Management
28 października 2009
Twarde dane na temat kryzysu w polskiej piłce
Sport Management Polska (SMP) wspólnie z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia przedstawili pierwsze i jedyne w kraju badanie opinii publicznej na temat  bojkotu Polskiego Związku Piłki Nożnej i akcji „koniec PZPN” – „Sytuacja w polskiej piłce nożnej w oczach kibiców”.
 
Badanie to wspólna, autorska inicjatywa Instytutu i SMP, lidera polskiego rynku marketingu i konsultingu sportowego.

Obydwie firmy wspólnie uznały, że emocjonalna i gorąca atmosfera panująca wokół polskiego futbolu wymaga rzetelnych badań i analiz socjologicznych.
 
W czasie specjalnej konferencji prasowej zaprezentowano szerokie wyniki przeprowadzonych badań. 
 
Największe zaciekawienie wzbudziła publikacja oczekiwań respondentów na temat, kto powinien zostać nowym selekcjonerem kadry: 
  • według 55% respondentów nowym trenerem kadry narodowej powinien zostać Polak
  • zdecydowana większość zwolenników zatrudnienia Polaka na stanowisku selekcjonera reprezentacji Polski widziała na tym miejscu Franciszka Smudę (aż 50% wskazań)
  • drugie miejsce w badaniu przypadło wspólnie Henrykowi Kasperczakowi, Pawłowi Janasowi oraz Jerzemu Engelowi (po 12% wskazań)
Przedstawione wyniki to jedyne, dostępne na rynku "twarde" dane dotyczące postaw i oczekiwań społecznych w sytuacji aktualnego konfliktu.

Badaniem objęto reprezentatywną, ogólnopolską grupę osób zainteresowanych piłką nożną, w przedziale wiekowym 16-65 lat. Badanie zrealizowano techniką CAWI.
 
Konferencja prasowa wywołała także olbrzymie zainteresowanie mediów.

Transmisje telewizyjne z publikacji wyników badań przeprowadziły m.in. : TVP, TVP Sport, Orange Sport, Polsat News, NSport, Superstacja.

Szereg materiałów ukazał się także na antenach stacji radiowych: Radia Zet, Radia Euro, Radia ESKA czy RMF MAXXX.
 
***
Podmioty zainteresowane otrzymaniem dostępu do pełnego raportu z badań prosimy o kontakt z biurem Sport Management Polska.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje