10 sierpnia 2017
Marketing medalowy. Zagadnienie z cyklu BAZA WIEDZY. Marketing Medalowy to pojęcie mało znane choć niektórzy organizatorzy biegów (ale nie tylko) mają świadomość jak istotnym elementem decyzji uczestnika o wzięciu udziału może być piękny, wabiący go, pamiątkowy medal.
Przy tej konwencji, marketing medalowy [czyli promocyjne, profrekwencyjne epatowanie medalem] to świadome i celowe działanie, które ma na celu zwiększenie frekwencji uczestników - ale przy okazji czy w tle - także oczywiście budowę wizerunku i promocję przedsięwzięcia / miasta / sponsora. Pojęcie marketingu medalowego wprowadził na szerszą skalę Grzegorz Kita podczas zarządzania Runmageddonem, gdy wszechstronnie analizował rynek medali pod kątem potrzeb i decyzji uczestników (a później w ogóle rozszerzył swoje zainteresowanie kompozycjami medalowymi) Marketing medalowy nie polega tylko na przygotowaniu pięknego, wyjątkowego medalu co już samo w sobie jest trudne ale na szeregu profesjonalnych czynności, które następują już po tym: - specjalnej sesji fotograficznej z dobrą scenografią (zwłaszcza podkładem i światłem) ** Ta czynność jest kluczowa dla ostatecznego efektu! - przygotowaniu ogółu materiałów promujących (grafiki, specjalne mikrotreści) - realnej, płatnej, wysokozasięgowej promocji zwłaszcza kanałami social media ale też możliwymi do osiągnięcia kanałami tradycyjnymi, - ale przede wszystkim obraniu takiej strategi działania gdzie medal jest prawdziwym wehikułem promocyjnym a nie tylko dodatkiem/uzupełnieniem całości. *** Osobnym zagadnieniem są natomiast kwestie sportów i aktywności dla dzieci, zwłaszcza w korelacji z biegami ekstremalnymi czy OCR. Tutaj występuje wręcz domaganie się medali jako oczywiście trofeum do dalszej viralizacji (chwalenia się). W wielu wypadkach to wręcz warunek sine qua non uczestnictwa dziecka ** częstym zjawiskiem jest, że medal piękny na zdjęciach może niestety w rzeczywistości nie wyglądać już tak atrakcyjnie. #MarketingMedalowy #marketing #medale #MarketingMedali |
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
|
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
|