Sport Management
6 października 2020
Ekspert SMP szacuje wartość marketingową Igi Świątek
Iga Świątek w niedzielę pokonała w Paryżu rozstawioną z „jedynką” Simonę Halep. Po raz pierwszy w karierze awansowała do ćwierćfinału turnieju wielkoszlemowego, gdzie we wtorek zagra z Martiną Trevisan. Teraz - według bukmacherów - Świątek jest nawet faworytką do wygrania całego turnieju.

Rośnie także jej potencjał marketingowy. Za udział w reklamie zarobi kilkaset tys. zł

- To zasługa powtarzalności dokonań sportowych, skali sukcesów i zainteresowania mediów. Na pewno nie jest to kometa, która pojawiła się dopiero w niedzielę, ale nie można też szarżować z przecenianiem jej statusu na rynku marketingowym. Iga Świątek już zaczyna wzbudzać zainteresowanie reklamodawców, ale to dopiero początki - mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska dla portalu Wirtualne Media. 

Tym bardziej, że tenis ziemny nie ma tak wielu fanów w Polsce jak piłka nożna, ale przykład Agnieszki Radwańskiej pokazał, że sukces pozwala zbudować mocną pozycję na rynku. - Wiadomo, że tenis przyciąga wyżej sytuowanego kibica, z potencjalnie zasobniejszym portfelem. Ale już dziś oceniam, że za udział w pojedynczej kampanii z udziałem Świątek warto zapłacić ok. 300 tys. zł - dodaje Kita.

Tego, że reklamy z udziałem Świątek pojawią się z biegiem czasu eksperci są pewni. - Pytanie jak zawodniczka odnajdzie się w tej roli, jak będzie odbierana reklamowo, czy ma albo wykształci osobowość medialną czy też jej plasacja w reklamach będzie wymagała sporo wysiłku. Stanie przed nią także konieczność radzenia sobie z presją mediów i oczekiwań kibiców. Na pewno ma sporo atutów. Jest młoda, witalna, naturalna. W sensie sportowym łączy siłę z techniką i inteligencją – kończy Grzegorz Kita.



Czytaj więcej na Wirtualne Media:
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iga-swiatek-tenisistka-roland-garros-zarobki-w-reklamach-moze-dostac-kilkaset-tys-zl-za-kampanie




















#Świątek #IgaŚwiątek #Swiatek #JazdaIga #tenis 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje