14 października 2020
Pierwsze w Polsce badanie dot. wizerunku i rozpoznawalności Igi Świątek Zwycięstwo Igi Świątek w finale French Open wzbudziło ogromną radość Polaków a zainteresowanie zawodniczką znacznie wzrosło. Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sport Analytics jako pierwsze w Polsce przeprowadziło badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek.
Wyniki są bardzo ciekawe. Zawodniczka jest już rozpoznawana przez 61% Polaków w wieku 18-54 lata! Aż 57% naszych rodaków uważa ten sukces za ..historyczny! Ciekawy jest także rodzaj emocji związanych z Polką. Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sports Analytics przeprowadziło pierwsze badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek. Badania rozpoczęto błyskawicznie, jeszcze w niedzielne popołudnie. Kontynuowano w poniedziałek 12 października. Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków (N = 3804) ze względu na płeć i wiek (18-54 lata) za pomocą badania Omnibusowego. W ramach badania sprawdzano także jakie emocje wywołała zawodniczka swoim zwycięstwem w finale French Open oraz czy zwycięstwo Polki w turnieju może mieć wpływ na rozwój tenisa w Polsce. Zapytano także o rozpoznawalność sponsorów zawodniczki oraz o cechy jakie Polacy przypisują triumfatorce z Roland Garros. Badanie wzbudziło duże zainteresowanie mediów. Wyniki raportu ukazały się m.in. w: Onet https://sport.onet.pl/tenis/wta/pierwsze-badanie-dotyczace-wizerunku-igi-swiatek/sshlle4 WirtualneMedia https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iga-swiatek-rozpoznawana-przez-61-proc-polakow-dla-57-proc-jej-sukces-jest-historyczny Press https://www.press.pl/tresc/63596,ponad-60-proc_-polakow-wie_-kim-jest-iga-Swiatek Marketing przy kawie https://marketingprzykawie.pl/espresso/badanie-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek/ Nowy Marketing http://nowymarketing.pl/a/29097,pierwsze-badanie-dotyczace-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek Jastrząb Post https://jastrzabpost.pl/newsy/iga-swiatek-poddana-badaniu_953855.html o2.pl https://www.o2.pl/sport/wyniki-badania-sa-zaskakujace-polacy-ocenili-ige-swiatek-6564634603895456a Na rzecz rozwoju tenisa w Polsce, część raportu udostępniona jest nieodpłatnie pod adresem: https://sportanalytics.pl/case-studies/pierwsze-badanie-dot-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek/ W pełnej wersji raportu znajdują się natomiast dodatkowe informacje: • Jakie cechy kojarzą konsumenci z Igą Świątek? Zbiór 19 grup oraz 45 cech i wartości o charakterze ogólnym i marketingowym. • Kim są kibice Igi Światek? Gdzie mieszkają, ile zarabiają, jaki jest ich status zawodowy i wykształcenie? Podział na grupy docelowe względem płci, wieku, miejsca zamieszkania. • Czy Polacy znają sponsorów zawodniczki? • Czy wiedzą w strojach jakiego producenta występuje? • Kto budzi Twoją większą sympatię? Agnieszka Radwańska czy Iga Świątek? • Czy z zawodniczką kojarzą się takie cechy jak np. „wartości rodzinne” czy może ”odwaga, śmiałość, pewność siebie” ? A może znak firmowy zawodniczki to „siła, moc, waleczność” ? • Jakie emocje odczuwano po zwycięstwie Polki? Na ile była to radość, na ile wielkie emocje? Jak wiele osób deklaruje, że triumf na Roland Garros wzbudził udczucie dumy narodowej i dumy z bycia Polką/Polakiem? Chcesz wiedzieć więcej?! Pełny raport dostępny jest odpłatnie. Skontaktuj się z nami! Sport Management Polska - biuro@sportmanagement.pl |
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
|
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
|