Sport Management
14 października 2020
Pierwsze w Polsce badanie dot. wizerunku i rozpoznawalności Igi Świątek
Zwycięstwo Igi Świątek w finale French Open wzbudziło ogromną radość Polaków a zainteresowanie zawodniczką znacznie wzrosło. Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sport Analytics jako pierwsze w Polsce przeprowadziło badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek.

Wyniki są bardzo ciekawe. Zawodniczka jest już rozpoznawana przez 61% Polaków w wieku 18-54 lata! Aż 57% naszych rodaków uważa ten sukces za ..historyczny! Ciekawy jest także rodzaj emocji związanych z Polką.

Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sports Analytics przeprowadziło pierwsze badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek. Badania rozpoczęto błyskawicznie, jeszcze w niedzielne popołudnie. Kontynuowano w poniedziałek 12 października. Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków (N = 3804) ze względu na płeć i wiek (18-54 lata) za pomocą badania Omnibusowego.

W ramach badania sprawdzano także jakie emocje wywołała zawodniczka swoim zwycięstwem w finale French Open oraz czy zwycięstwo Polki w turnieju może mieć wpływ na rozwój tenisa w Polsce. Zapytano także o rozpoznawalność sponsorów zawodniczki oraz o cechy jakie Polacy przypisują triumfatorce z Roland Garros.

Badanie wzbudziło duże zainteresowanie mediów.
Wyniki raportu ukazały się m.in. w:


Onet
https://sport.onet.pl/tenis/wta/pierwsze-badanie-dotyczace-wizerunku-igi-swiatek/sshlle4

WirtualneMedia
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iga-swiatek-rozpoznawana-przez-61-proc-polakow-dla-57-proc-jej-sukces-jest-historyczny

Press
https://www.press.pl/tresc/63596,ponad-60-proc_-polakow-wie_-kim-jest-iga-Swiatek

Marketing przy kawie
https://marketingprzykawie.pl/espresso/badanie-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek/

Nowy Marketing
http://nowymarketing.pl/a/29097,pierwsze-badanie-dotyczace-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek

Jastrząb Post
https://jastrzabpost.pl/newsy/iga-swiatek-poddana-badaniu_953855.html

o2.pl
https://www.o2.pl/sport/wyniki-badania-sa-zaskakujace-polacy-ocenili-ige-swiatek-6564634603895456a


Na rzecz rozwoju tenisa w Polsce, część raportu udostępniona jest nieodpłatnie pod adresem:

https://sportanalytics.pl/case-studies/pierwsze-badanie-dot-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek/



W pełnej wersji raportu znajdują się natomiast dodatkowe informacje:

• Jakie cechy kojarzą konsumenci z Igą Świątek?
Zbiór 19 grup oraz 45 cech i wartości o charakterze ogólnym i marketingowym.

• Kim są kibice Igi Światek? Gdzie mieszkają, ile zarabiają, jaki jest ich status zawodowy i wykształcenie?
Podział na grupy docelowe względem płci, wieku, miejsca zamieszkania.

• Czy Polacy znają sponsorów zawodniczki?

• Czy wiedzą w strojach jakiego producenta występuje?

• Kto budzi Twoją większą sympatię? Agnieszka Radwańska czy Iga Świątek?

• Czy z zawodniczką kojarzą się takie cechy jak np. „wartości rodzinne” czy może ”odwaga, śmiałość, pewność siebie” ? A może znak firmowy zawodniczki to „siła, moc, waleczność” ?

• Jakie emocje odczuwano po zwycięstwie Polki? Na ile była to radość, na ile wielkie emocje? Jak wiele osób deklaruje, że triumf na Roland Garros wzbudził udczucie dumy narodowej i dumy z bycia Polką/Polakiem?


Chcesz wiedzieć więcej?!

Pełny raport dostępny jest odpłatnie. Skontaktuj się z nami!

Sport Management Polska - biuro@sportmanagement.pl
 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje