16 października 2020
Patriotyzm sportowy w kontekście Igi Świątek Po zwycięstwie Igi Świątek w finale French Open - dumę narodową odczuwało prawie 46% naszych rodaków a do wzruszenia przyznało się aż 33% ankietowanych.
Dodatkowo aż 32% badanych deklarowało dumę z bycia Polką/Polakiem. Ponad 57% ankietowanych uznało ten sukces za historyczny! Firma konsultingowa Sport Management Polska oraz agencja badawcza Sports Analytics przeprowadziły pierwsze badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek. Badania rozpoczęto błyskawicznie, jeszcze w niedzielne popołudnie. Kontynuowano w poniedziałek 12 października. Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków (N = 3804) ze względu na płeć i wiek (18-54 lata) za pomocą badania Omnibusowego. W ramach badania sprawdzano także jakie emocje wywołała zawodniczka swoim zwycięstwem w finale French Open oraz czy zwycięstwo Polki w turnieju może mieć wpływ na rozwój tenisa w Polsce. Zapytano także o rozpoznawalność sponsorów zawodniczki oraz o cechy jakie Polacy przypisują triumfatorce z Roland Garros. Na rzecz rozwoju tenisa w Polsce, część raportu udostępniona jest nieodpłatnie pod adresem: https://sportanalytics.pl/case-studies/pierwsze-badanie-dot-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek/ W pełnej wersji raportu znajdują się natomiast dodatkowe informacje: • Jakie cechy kojarzą konsumenci z Igą Świątek? Zbiór 19 grup oraz 45 cech i wartości o charakterze ogólnym i marketingowym. • Kim są kibice Igi Światek? Gdzie mieszkają, ile zarabiają, jaki jest ich status zawodowy i wykształcenie? Podział na grupy docelowe względem płci, wieku, miejsca zamieszkania. • Czy Polacy znają sponsorów zawodniczki? • Czy wiedzą w strojach jakiego producenta występuje? • Kto budzi Twoją większą sympatię? Agnieszka Radwańska czy Iga Świątek? • Czy z zawodniczką kojarzą się takie cechy jak np. „wartości rodzinne” czy może ”odwaga, śmiałość, pewność siebie” ? A może znak firmowy zawodniczki to „siła, moc, waleczność” ? • Jakie emocje odczuwano po zwycięstwie Polki? Na ile była to radość, na ile wielkie emocje? Jak wiele osób deklaruje, że triumf na Roland Garros wzbudził udczucie dumy narodowej i dumy z bycia Polką/Polakiem? Chcesz wiedzieć więcej?! Pełny raport dostępny jest odpłatnie. Skontaktuj się z nami! Sport Management Polska - biuro@sportmanagement.pl #Świątek #patriotyzmsportowy #JazdaIga |
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
|
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
|