Sport Management
16 października 2020
Patriotyzm sportowy w kontekście Igi Świątek
Po zwycięstwie Igi Świątek w finale French Open - dumę narodową odczuwało prawie 46% naszych rodaków a do wzruszenia przyznało się aż 33% ankietowanych.

Dodatkowo aż 32% badanych deklarowało dumę z bycia Polką/Polakiem. 

Ponad 57% ankietowanych uznało ten sukces za historyczny!  

Firma konsultingowa Sport Management Polska oraz agencja badawcza Sports Analytics przeprowadziły pierwsze badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek. Badania rozpoczęto błyskawicznie, jeszcze w niedzielne popołudnie. Kontynuowano w poniedziałek 12 października. Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków (N = 3804) ze względu na płeć i wiek (18-54 lata) za pomocą badania Omnibusowego.

W ramach badania sprawdzano także jakie emocje wywołała zawodniczka swoim zwycięstwem w finale French Open oraz czy zwycięstwo Polki w turnieju może mieć wpływ na rozwój tenisa w Polsce. Zapytano także o rozpoznawalność sponsorów zawodniczki oraz o cechy jakie Polacy przypisują triumfatorce z Roland Garros.


Na rzecz rozwoju tenisa w Polsce, część raportu udostępniona jest nieodpłatnie pod adresem:
https://sportanalytics.pl/case-studies/pierwsze-badanie-dot-rozpoznawalnosci-i-wizerunku-igi-swiatek/

W pełnej wersji raportu znajdują się natomiast dodatkowe informacje:

• Jakie cechy kojarzą konsumenci z Igą Świątek?
Zbiór 19 grup oraz 45 cech i wartości o charakterze ogólnym i marketingowym.

• Kim są kibice Igi Światek? Gdzie mieszkają, ile zarabiają, jaki jest ich status zawodowy i wykształcenie?
Podział na grupy docelowe względem płci, wieku, miejsca zamieszkania.

• Czy Polacy znają sponsorów zawodniczki?

• Czy wiedzą w strojach jakiego producenta występuje?

• Kto budzi Twoją większą sympatię? Agnieszka Radwańska czy Iga Świątek?

• Czy z zawodniczką kojarzą się takie cechy jak np. „wartości rodzinne” czy może ”odwaga, śmiałość, pewność siebie” ? A może znak firmowy zawodniczki to „siła, moc, waleczność” ?

• Jakie emocje odczuwano po zwycięstwie Polki? Na ile była to radość, na ile wielkie emocje? Jak wiele osób deklaruje, że triumf na Roland Garros wzbudził udczucie dumy narodowej i dumy z bycia Polką/Polakiem?


Chcesz wiedzieć więcej?!

Pełny raport dostępny jest odpłatnie. Skontaktuj się z nami!

Sport Management Polska -  biuro@sportmanagement.pl 








#Świątek #patriotyzmsportowy #JazdaIga
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje