Sport Management
29 stycznia 2022
Wybór trenera Reprezentacji. Badanie ogólnopolskie.
Jakie są opinie Polek i Polaków w kwestii wyboru trenera-selekcjonera reprezentacji Polski w piłce nożnej? Sport Management Polska oraz  Analityka Polska przeprowadziły badania w tym temacie.

Prezentowane badanie należy do kategorii realizowanych przez SMP badań BŁYSKAWICZNYCH (1,5-2 DOBY) omnibusowych (CAWI) przy użyciu narzędzia SPEED STUDY SMP tu_więcej

Cieszą się one dużym zainteresowaniem ze względu na szybkość otrzymania informacji zwrotnej oraz wysoką jakość merytoryczną.

Ankietowanych zapytano o 8 zagadnień - m.in. o to kto powinien zostać trenerem reprezentacji Polski w piłce nożnej? Trener polski czy zagraniczny? Odpowiedzi ukształtowały się następująco:
  • trener polski - 63,8%
  • trener zagraniczny - 31,0%
  • nie wiem, nie mam zdania - 5,2%

Zapytano także jak Polacy oceniają proces wyboru trenera reprezentacji Polski w piłce nożnej?
  • trwa za długo - 84,7%
  • trwa w sam raz - 6,8%
  • może trwać dłużej - 3,4%
  • nie wiem, nie mam zdania - 5,1%

Który wariant zatrudnienia trenera jest najlepszy dla polskiej reprezentacji?
  • trener zadaniowiec na mecze barażowe i w wypadku sukcesu przedłużenie kontraktu do końca 2022 r. - 52,5%
  • trener zadaniowiec tylko na mecze barażowe a dalej trener docelowy - 3,4%
  • od razu trener docelowy pracujący przez najbliższe lata - 44,1%


Badanie: „Wybór trenera reprezentacji Polski w piłce nożnej. Kto, kiedy, dlaczego?"
Autorzy: Sport Management Polska / Analityka Polska
CAWI N=1065 (18-54 lat) 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje