27 lutego 2012
Energa Basket Cup: Adam Wójcik ambasadorem programu Ponad 25 lat spędzonych na koszykarskim parkiecie, 637 rozegranych meczów, prawie 10 tys. zdobytych punktów, osiem złotych medali Mistrzostw Polski – to tylko część sukcesów Adama Wójcika, który zdecydował się wspierać Energa Basket Cup. Celem programu jest upowszechnianie koszykówki wśród dzieci i propagowanie idei fair play.
Adam Wójcik, koszykarz Śląska Wrocław, został ambasadorem Energa Basket Cup, największego w Polsce programu rozwoju koszykówki skierowanego do uczniów szkół podstawowych, w którym bierze udział ok. 75 tys. dzieci z całej Polski. W wieloetapowych rozgrywkach toczących się w ciągu całego roku szkolnego uczestniczą dziewczęta i chłopcy w wieku 11-12 lat z ok. 5,8 tys. szkół z całej Polski. Cykl rozgrywek w minikoszykówce Energa Basket Cup organizowany jest od 2009 roku. Program ma na celu propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia wśród dzieci. Dotychczas, w trzech edycjach turnieju wzięło udział ponad 225 tys. zawodników i zawodniczek. W latach 2009-2011 program realizowany był pod nazwą Olimpijska Energa. Organizatorem turnieju jest Szkolny Związek Sportowy, a patronem i mecenasem programu Grupa ENERGA. – Uczestnictwo w programie Energa Basket Cup umożliwia dzieciom łączenie zabawy z nauką odpowiedzialności, dyscypliny i współpracy z rówieśnikami. Dzięki meczom wyjazdowym oraz udziałowi w zgrupowaniach, mali zawodnicy mają także możliwość poznania różnych środowisk i nawiązania nowych kontaktów. Uprawianie koszykówki pozwala dzieciom nie tylko aktywnie spędzać czas i rozwijać swoje predyspozycje sportowe, ale też kształtuje ich charakter. Wiem to z własnego doświadczenia, bo wszystko, co udało mi się osiągnąć w tej dyscyplinie, miało swój początek właśnie w międzyszkolnych rozgrywkach koszykarskich, które zawsze będę wspominał z dużym sentymentem – mówi Adam Wójcik. Adam Wójcik podkreśla także specyfikę dyscypliny, która stała się jego sposobem na życie i do uprawiania której zachęca najmłodszych. – Koszykówka jest niezwykle wymagająca, zawodnicy oprócz dobrej kondycji sportowej, muszą wykazać się doskonałą koordynacją ruchową i umiejętnością strategicznego myślenia. Za wrzuceniem piłki do kosza, które dla wielu obserwatorów wydaje się czymś niezwykle prostym, kryje się szereg analiz, wyczucie chwili, dobre wykorzystanie danego momentu. Czasem reakcja jednego zawodnika spóźniona o sekundę może zepsuć całą akcję – zaznacza zawodnik Śląska Wrocław. – Gdy już na etapie szkoły podstawowej dzieci mają możliwość sprawdzenia i rozwijania swoich koszykarskich predyspozycji pod okiem trenerów, zwiększa to ich szansę na sukces. Adam Wójcik zgodził się popierać program dzięki profesjonalnym działaniom Sport Management Polska. |
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
|
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
|