7 marca 2012
Energa Basket Cup: decydująca faza - ruszają finały wojewódzkie ![]() Tegoroczna, czwarta już edycja programu Energa Basket Cup, realizowanego wcześniej pod nazwą Olimpijska Energa, rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Zespoły, które zmierzą się w finałach wojewódzkich przebyły długą drogę, poczynając od rozgrywek dzielnicowych i gminnych poprzez powiatowe i rejonowe. Do rywalizacji stanęło łącznie ok. 75 tys. dzieci z ponad 5,8 tys. szkół. Program Energa Basket Cup ma na celu propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia wśród dzieci. Dotychczas, w trzech edycjach turnieju wzięło udział ponad 225 tys. zawodników i zawodniczek z całej Polski. Organizatorem turnieju jest Szkolny Związek Sportowy, a patronem i mecenasem programu Grupa Energa. – Program Energa Basket Cup umożliwia dzieciom realizowanie pasji i rozwijanie talentów sportowych. Ideą programu jest zachęcenie młodych ludzi do aktywności fizycznej oraz wychowanie w duchu fair play. Profesjonalnie zorganizowany system ogólnopolskich rozgrywek minikoszykówki pomaga także w wyrównywaniu sportowych szans dzieci z różnych regionów Polski oraz integruje środowiska lokalne – mówi Ireneusz Kulka, Dyrektor Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA SA. Pierwsi mistrzowie finałów wojewódzkich zostali wyłonieni na Dolnym Śląsku. To w tym rejonie zakończyły się właśnie finały wojewódzkie programu Energa Basket Cup. W najbliższych dniach rozgrywki przeniosą się do województw: opolskiego, świętokrzyskiego i podlaskiego. W marcu okaże się także, kto zostanie finalistą w warmińsko-mazurskim, małopolskim i śląskim. W kwietniu znani będą mistrzowie turnieju w województwach: podkarpackim, lubelskim, łódzkim, wielkopolskim i lubuskim. W maju natomiast wyjaśni się, kto zdobędzie mistrzostwo województw: pomorskiego, zachodnio-pomorskiego i kujawsko-pomorskiego. Mistrzowie poszczególnych województw zmierzą się pod koniec maja w krajowym finale programu Energa Basket Cup, który odbędzie się na terenie Trójmiasta. Do rywalizacji staną wówczas 32 zespoły – po 16 drużyn chłopców i dziewcząt. Może wśród finalistów znajdą się młode koszykarskie talenty, następcy Małgorzaty Dydek czy Marcina Gortata. Znaczenie programu Energa Basket Cup podkreśla Mateusz Ponitka, koszykarz AZS Politechnika Warszawa i Ambasador programu: – Rozgrywki koszykarskie wywołują u dzieci wiele emocji, uczą jak radzić sobie z sukcesami i porażkami. Koszykówka, jak każdy sport, zawiera w sobie elementy rywalizacji, ale jako gra zespołowa uczy współpracy, zaufania, pomaga budować relacje z rówieśnikami. Uprawianie sportu uczy dyscypliny oraz odpowiedzialności za siebie i innych. Szlifuje charakter młodego człowieka, co procentuje później w dorosłym życiu – przekonuje. Reguły gry w koszykówce dzieci są uproszczone i dostosowane do możliwości młodych zawodników. Mecze trwają 4x6 min, a przypadku remisu zarządza się 3-minutowe dogrywki. Kosze zawieszone są na wysokości 260 cm. Odległość linii rzutów wolnych od tablicy wynosi 4 m. Nie jest natomiast wyznaczana linia rzutów za 3 pkt. O wszelkich przewinieniach technicznych dla zawodników i trenerów decyduje sędzia zgodnie z przepisami PZKosz. - Energa Basket Cup jest jednym z największych programów sportowych w Polsce. Stwarza szanse wszystkim. Do rozgrywek może zgłosić się każda szkoła podstawowa niezależnie od wielkości miasta czy wsi i położona choćby w najdalszym miejscu kraju. W wielu przypadkach okazuje się zresztą, że to właśnie uczniowie z takich miejsc walczą najwytrwalej – mówi Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, jednej z najbardziej renomowanych agencji sportowych w Polsce. Zobacz co o starcie programu i konferencji prasowej napisały też wybrane media: Onet.pl - "Mateusz Ponitka chce pójść śladami Marcina Gortata" Sportowe Fakty - "Energa Basket Cup: Energetyczna koszykówka młodych" albo obejrzyj ciekawy materiał na TVP Sport. |
![]() |
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
|
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
|