Sport Management
7 marca 2012
Energa Basket Cup: decydująca faza - ruszają finały wojewódzkie
Energa Basket Cup, największy w Polsce program koszykarski dla dzieci ze szkół podstawowych, wkroczył w decydującą fazę. Właśnie rozpoczyna się etap finałów wojewódzkich, który wyłoni mistrzów poszczególnych województw. W każdym z nich młodzi koszykarze i koszykarki musieli przejść wieloetapowe eliminacje oraz pokonać setki rywalizujących zespołów.

Tegoroczna, czwarta już edycja programu Energa Basket Cup, realizowanego wcześniej pod nazwą Olimpijska Energa, rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Zespoły, które zmierzą się w finałach wojewódzkich przebyły długą drogę, poczynając od rozgrywek dzielnicowych i gminnych poprzez powiatowe i rejonowe. Do rywalizacji stanęło łącznie ok. 75 tys. dzieci z ponad 5,8 tys. szkół.

Program Energa Basket Cup ma na celu propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia wśród dzieci. Dotychczas, w trzech edycjach turnieju wzięło udział ponad 225 tys. zawodników i zawodniczek z całej Polski. Organizatorem turnieju jest Szkolny Związek Sportowy, a patronem i mecenasem programu Grupa Energa.

– Program Energa Basket Cup umożliwia dzieciom realizowanie pasji i rozwijanie talentów  sportowych. Ideą programu jest zachęcenie młodych ludzi  do aktywności fizycznej oraz wychowanie w duchu fair play. Profesjonalnie zorganizowany system ogólnopolskich rozgrywek minikoszykówki pomaga także w wyrównywaniu sportowych szans dzieci z różnych regionów Polski oraz integruje środowiska lokalne – mówi Ireneusz Kulka, Dyrektor Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA SA.

Pierwsi mistrzowie finałów wojewódzkich zostali wyłonieni na Dolnym Śląsku. To w tym rejonie zakończyły się właśnie finały wojewódzkie programu Energa Basket Cup.

W najbliższych dniach rozgrywki przeniosą się do województw: opolskiego, świętokrzyskiego i podlaskiego. W marcu okaże się także, kto zostanie finalistą w warmińsko-mazurskim, małopolskim i śląskim.

W kwietniu znani będą mistrzowie turnieju w województwach: podkarpackim, lubelskim, łódzkim, wielkopolskim i lubuskim. W maju natomiast wyjaśni się, kto zdobędzie mistrzostwo województw: pomorskiego, zachodnio-pomorskiego i kujawsko-pomorskiego.

Mistrzowie poszczególnych województw zmierzą się pod koniec maja w krajowym finale programu Energa Basket Cup, który odbędzie się na terenie Trójmiasta. Do rywalizacji staną wówczas 32 zespoły – po 16 drużyn chłopców i dziewcząt. Może wśród finalistów znajdą się młode koszykarskie talenty, następcy Małgorzaty Dydek czy Marcina Gortata.

Znaczenie programu Energa Basket Cup podkreśla Mateusz Ponitka, koszykarz AZS Politechnika Warszawa i Ambasador programu:

– Rozgrywki koszykarskie wywołują u dzieci wiele emocji, uczą jak radzić sobie z sukcesami i porażkami. Koszykówka, jak każdy sport, zawiera w sobie elementy rywalizacji, ale jako gra zespołowa uczy współpracy, zaufania, pomaga budować relacje z rówieśnikami. Uprawianie sportu uczy dyscypliny oraz odpowiedzialności za siebie i innych. Szlifuje charakter młodego człowieka, co procentuje później w dorosłym życiu – przekonuje.

Reguły gry w koszykówce dzieci są uproszczone i dostosowane do możliwości młodych zawodników. Mecze trwają 4x6 min, a przypadku remisu zarządza się 3-minutowe dogrywki. Kosze zawieszone są na wysokości 260 cm. Odległość linii rzutów wolnych od tablicy wynosi 4 m. Nie jest natomiast wyznaczana linia rzutów za 3 pkt. O wszelkich przewinieniach technicznych dla zawodników i trenerów decyduje sędzia zgodnie z przepisami PZKosz.

- Energa Basket Cup jest  jednym z największych programów sportowych w Polsce. Stwarza szanse wszystkim. Do rozgrywek może zgłosić się każda szkoła podstawowa niezależnie od wielkości miasta czy wsi i położona choćby w najdalszym miejscu kraju. W wielu przypadkach okazuje się zresztą, że to właśnie uczniowie z takich miejsc walczą najwytrwalej – mówi Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, jednej z najbardziej renomowanych agencji sportowych w Polsce.



Zobacz co o starcie programu i konferencji prasowej napisały też wybrane media:

Onet.pl - "Mateusz Ponitka chce pójść śladami Marcina Gortata"
 "Sportowe Fakty - "Energa Basket Cup: Energetyczna koszykówka młodych"


albo obejrzyj ciekawy materiał na TVP Sport.

Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje