Sport Management
2 marca 2012
Badanie „100 dni przed EURO 2012” - projekt SMP i ARC Rynek i Opinia
SMP oraz instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadziły wspólny projekt badawczy - "100 dni przed EURO 2012"

Niemal połowa Polaków (45%) interesujących się sportem, w tym piłką nożną uważa, że EURO 2012 będzie sukcesem organizacyjnym Polski, jednak tylko 18% pozytywnie postrzega obecny stopień przygotowania do Mistrzostw. Badani najbardziej obawiają się kompromitacji polskiej reprezentacji (63%).

Najważniejszymi korzyściami dla Polski z faktu organizacji EURO 2012 są, zdaniem respondentów, odnowione dworce i lotniska (72%) oraz lepsza infrastruktura sportowa (68%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia „100 dni przed EURO 2012”.

Badani (68%) są dumni z tego, że Polska jest organizatorem EURO 2012. Mistrzostwa wywołują u nich pozytywne emocje - 36% respondentów przyznaje, że są tym faktem podekscytowani, 35% oczekuje zabawy, a 31% odczuwa radość. Zaledwie 7% osób jest poirytowanych faktem organizacji EURO 2012. Respondenci twierdzą (57%), że po Mistrzostwach Polska będzie lepiej oceniana jako organizator niż Ukraina.

96% osób interesujących się piłką nożną deklaruje, że będzie oglądała mecze. Największa grupa zdecyduje się na przeżywanie piłkarskich emocji w domu (89%). Spośród innych miejsc Polacy chętnie obejrzeliby mecz w pubie bądź restauracji (40%) lub u znajomych (38%). Zdecydowanie najczęściej Polacy mecze będą oglądali ze znajomymi (66%) lub z rodziną (63%), znacznie rzadziej sami – 20%, przy czym do samotnego oglądania meczów bardziej skłonni są mężczyźni (28%) niż kobiety (10%).

Gdyby w miejscowościach, w których respondenci mieszkają rozstawione zostały telebimy – 17% respondentów skorzystałoby z takiej formy śledzenia meczów, zaś możliwością odwiedzenia strefy kibica w swoim mieście byłoby zainteresowanych 45% respondentów.

„Widać ciekawe zmiany w podejściu do konsumpcji atrakcji futbolowych. Polacy wyraźnie polubili strefy kibica i traktują je jako naturalne miejsce odwiedzin i rozrywki. Duży udział mają w tym także sponsorzy starający się dostarczyć kibicom jak najszerszą ofertę atrakcji, jak też dostępność samych stref i długookresowość ich funkcjonowania przy okazji wielkich imprez piłkarskich” – mówi Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska.



Zobacz co o badaniu i konferencji prasowej napisały też wybrane media:

Rzeczpospolita Polacy dumni i ostrożni
Marketing przy Kawie  100 dni przed Euro 2012: będzie sukces organizacyjny czy porażka?





 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje