Sport Management
21 marca 2013
Pictures Experience™ – innowacyjna usługa dla marketerów
Pictures Experience™ –  innowacyjna i unikalna usługa event & social marketingu dla marketerów dołączyła do szerokiej oferty Sport Management Polska.

Pictures Experience™, unikatowa usługa komunikacji marketingowej, wzbogaciła portfolio agencji Sport Management Polska (SMP). Agencja, która od ubiegłego roku świadczy tę usługę we współpracy ze swoimi klientami, została autoryzowanym partnerem Pictures Experience Ltd. na Polskę.

Pictures Experience™ to innowacyjna technologia wykonywania i brandowania zdjęć wsparta sprawdzonymi rozwiązaniami umożliwiającymi promowanie marek lub osób online, szczególnie w mediach społecznościowych. Od prawie dwóch lat jest stosowana z powodzeniem na wielu rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii, w ubiegłym roku usługę tę zaczęto wykonywać także w Polsce. Jest idealnym rozwiązaniem dla organizatorów wszelkiego rodzaju eventów i spotkań, chcących pogłębić relacje z klientami, zwielokrotnić zasięg komunikacyjny tych działań i utrwalić ich efekty w mediach społecznościowych.

Usługa jest oparta na opatentowanych rozwiązaniach brytyjskiej spółki o tej samej nazwie, współpracującej z markami na całym świecie, m.in. z British Army, Coca-Cola, Heineken, Pepsico, Unilever, Bosch, Nikon, Nokia, Pioneer czy Hyundai.

„Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że tysiąc zdjęć wykonanych w technologii Pictures Experience™ dociera bezpośrednio do około 20 tysięcy użytkowników mediów społecznościowych, głównie Facebooka, a następnie przekłada się na tysiące wizyt na profilach społecznościowych sponsorujących marek lub wskazanych stronach internetowych” – powiedział prezes zarządu Sport Management Polska Grzegorz Kita.

SMP zastosowała Pictures Experience™ w ciągu 2012 roku w ramach organizacji kilkudziesięciu eventów dla swoich klientów. „Nie tylko osiągnęliśmy zakładane efekty, ale nawet udało się je przekroczyć ponad przewidywania. Klienci są w pełni zadowoleni z tej usługi, z powodzeniem stosujemy ją nadal” – powiedział Kita.

„Nasze dobre ubiegłoroczne doświadczenia ze Sport Management Polska oraz zadowolenie
klientów z naszej innowacyjnej usługi były podstawami decyzji o zawarciu umowy partnerskiej. Jesteśmy przekonani, że Pictures Experience™ będzie dzięki wsparciu SMP marketingowym hitem na polskim rynku” – powiedział przedstawiciel Pictures Experience Ltd. Alex Whitman.

„Współczesna komunikacja i rozwój technologii spowodowały, że konsumenci w coraz większym stopniu mają bieżący wpływ na rozwój danej marki. Zwłaszcza media społecznościowe są miejscem nieustającego dialogu marki z konsumentem, choć dzieje się tak również w innych obszarach Internetu” – dodał Whitman.

„Mamy świadomość, że Pictures Experience™ jest uniwersalną usługą marketingową, dlatego zawarliśmy umowę o stałej współpracy i będziemy oferować to rozwiązanie wszystkim markom i podmiotom, nie ograniczając się do branży marketingu sportowego. Umożliwia nam to nasze bogate doświadczenie eventowe oraz budowana przez lata sieć animatorów, hostess i brand ambasadorów, którzy mogą pracować z markami w całym kraju” – powiedział Grzegorz Kita.

„Pictures Experience™ pozwala wytworzyć wartość dodaną w bezpośrednim kontakcie marki z konsumentem, który następnie przenosi się i utrwala w świecie wirtualnym. Skuteczność tej usługi, generowany zasięg czy ROI, jest imponująca. Wystarczy wspomnieć odnotowany w lutym rekord wśród polskojęzycznych użytkowników Facebooka – efektem zamieszczenia jednego zdjęcia z eventu było 1226 wizyt unikalnych użytkowników na stronie internetowej marki” – podkreślił prezes SMP.

***
O firmie Pictures Experience
Pictures Experience Ltd. jest brytyjską firmą specjalizującą się w technologii kodowanych zdjęć przeznaczonych do budowania wizerunku marek inwestujących w event marketing na portalach społecznościowych. Uczestnicy eventu mają możliwość odebrania swojego obrandowanego zdjęcia za pomocą unikalnego kodu; zdjęcie to następnie może być opublikowane przez nich w serwisach społecznościowych, dzięki czemu stają się oni ambasadorami marki sponsora. Opublikowane obrandowane zdjęcie przyciąga bardzo dużą uwagę ich znajomych na mediach społecznościowych, co stanowi również swoistą rekomendację marki. Technologia Pictures Experience™ jest realizowana z wykorzystaniem szeregu urządzeń, począwszy od specjalistycznych aparatów fotograficznych Nikon czy Ricoh, po urządzenia mobilne wyposażone w system operacyjny iOS lub Android.

Firma jest wiodącym dostawcą tego typu usługi w Europie i zdecydowanym innowatorem wdrażającym coraz to bardziej efektywne rozwiązania, mające na celu zwiększenie ekspozycji marek, jak i angażowanie jak największej liczby osób w mediach społecznościowych. Klientami firmy są między innymi T-Mobile, Stella McCartney, British Army, Nikon.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje