7 kwietnia 2014
Telewizyjna wartość sponsoringu sportowego w 2013 roku wyniosła ponad 3,8 mld zł. Ranking sponsorów, którzy zyskali najwięcej w kontekście medialności na polskim rynku, otwierają Grupa Lotos, PKN Orlen i T-Mobile. Najbardziej medialne dyscypliny to piłka nożna, siatkówka i żużel - wynika z raportu Pentagon Research.
Wysoka wartość telewizyjna sponsoringu sportowego wynika z faktu, że w 2013 roku przeprowadzono kilka istotnych zmian na rynku telewizyjnym. Pełny start naziemnej telewizji cyfrowej sprawił, że mocno wzrósł zasięg niektórych stacji. O niemal połowę wzrosła wartość ekspozycji sportowych w stacjach z grupy Polsat. Dobry wynik zanotowała zwłaszcza ogólnodostępna stacja Polsat Sport News (a w ślad za tym sponsorzy związani głównie z siatkówką). Zaobserwowano także spory wzrost wartości sponsoringu sportowego grupy TVN, głównie za sprawą nSport, która po fuzji platform z Cyfrą+ zyskała na widowni sportowej. Zauważalnie wzrosło znaczenie na polskim rynku kanałów Eurosportu, które emitowały przekazy związane z polskimi markami w znacznie większej ilości niż w latach poprzednich. W minionym roku Eurosport transmitował osiągające rokrocznie wysoką widownię Tour de Pologne, a także zmagania polskich sportowców zimowych oraz mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów, które w październiku odbyły się we Wrocławiu. Zwiększenie ilości emisji i co za tym idzie ekspozycji logotypów sponsorów spowodowało spory przypływ wartości dla polskich marek w kanałach Eurosport oraz Eurosport 2. Ranking sponsorów, którzy najwięcej zyskali medialnie na polskim rynku w 2013 roku, otwierają Grupa Lotos, PKN Orlen oraz T-Mobile. Wartą uwagi jest Grupa Azoty (w czołówce rankingu), która po konsolidacji marek stała się jedną z najmocniej widocznych, zwłaszcza w kontekście skoków narciarskich, siatkówki i żużla. Z kolei najbardziej medialne dyscypliny 2013 roku to piłka nożna (głównie dzięki T-Mobile oraz Orange), siatkówka (Orlen, Plus) oraz żużel (Enea). |
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
|
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
|