Sport Management
Nowoczesny marketing i sponsoring sportowy

Nowoczesny

Marketing i Sponsoring Sportowy

 

Co trzeba wiedzieć w ostatnim roku przed EURO 2012 ?

Jak zwiększać efektywność działań sponsoringowych ?  


27 stycznia 2011 r.
Hotel Kyriad Prestige. Warszawa, ul. Towarowa 2.
Koszt udziału : 1700 zł + 23% VAT

Formularz zgłoszeniowy
.................................................................................


http://sportmanagement.pl/foto/page_67_4.jpg

Podczas szkolenia dowiecie się Państwo :

  • dlaczego sport to skuteczna platforma komunikacyjna
  • jak efektywnie inwestować w reklamę sportową
  • dlaczego areny sportowe to komercyjne świątynie XXI wieku
  • jak uzyskać przewagę konkurencyjną używając do tego celu "sprytnych" narzędzi sportowych
Wyjaśnimy także:
  • dlaczego siatkówka jest popularniejsza od koszykówki a Artur Boruc od Tomasza Adamka
  • jak zbudować profesjonalny program sponsoringowy
  • jak z sukcesem pokonywać rafy sponsoringowe – 37 case studies 
........................................................................................

Program szkolenia:

09:30 - 10:00   Rejestracja i poranna kawa
 

10:00 – 10:40      Wprowadzenie. Fascynacja sportem. Sport i emocje. 
                               Narodowe sukcesy i niezapomniane chwile.
  • Dlaczego ludzie kochają sport
  • Emocje fundamentem marketingu sportowego
  • Niezapomniane wydarzenia sportowe – epokowe sukcesy i narodowa duma
  • Sekrety transmisji telewizyjnych i radiowych
  • Sport „od kuchni” - widziany oczyma komentatora sportowego
 Prelegent : Dariusz Szpakowski, Dziennikarz i komentator telewizyjny.
 
 
10:40 - 11:20      Sport – dlaczego warto ? 
  • Dotychczasowe formy reklamy stają się nieefektywne
  • Dlaczego najbogatsi Polacy kupują kluby piłkarskie?
  • Co powoduje, że wśród sponsorów sportu można znaleźć tak różnorodne firmy jak koncerny budowlane, linie lotnicze, dostawcy gazu, wytwórcy ketchupu a nawet producenci szkieł kontaktowych
  • Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
  • Emocje, emocje, emocje....
  • Ocena rynku sponsoringu w Polsce
  • Sponsoring na świecie i w Europie
Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu,
Sport Management Polska { www.sportmanagement.pl }
 
 
11:20   Przerwa na kawę
 
 
11:30 – 12:15      Sponsoring – zagadnienia podstawowe
  • Transfer emocji czyli co jest istotą sponsoringu ?
  • Jak dokonać transferu wizerunku?
  • Dlaczego sponsoring jest skuteczny? Efekt aureoli, środowisko emocji, wdzięczność, styl życia.
  • Przewagi konkurencyjne i atuty sponsoringu
  • Praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu
  • Współczesny rozwój sponsoringu
Prelegent : Prof. dr. hab. Andrzej Sznajder, Kierownik Studium Marketingu Sportowego
Szkoła Główna Handlowa { www.sgh.waw.pl }
 
 
12:15 – 13:00      Zainteresowanie sportem - analizy i badania sportowe. Dane o sporcie.
  • Zainteresowanie Polaków sportem
  • Kim jest kibic ? - wiek, zamieszkanie, dochody, wykształcenie
  • Kibic jako konsument – jakimi produktami się interesuje?
  • Popularność dyscyplin - ranking 
  • Zauważalność sponsorów w sporcie
  • Najpopularniejsi polscy sportowcy 
Prelegent : Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu,
ARC Rynek i Opinia { www.arc.com.pl }
 
 
13:00   Przerwa na lunch


13:45 - 15:15      Błędy i rafy sponsoringowe. Jakie zagadnienia wpływają na efektywność i sukces sponsoringu sportowego? 37 case studies.
  • Główne etapy programu sponsoringowego
  • Schemat cieknącej rury
  • 28 raf sponsoringowych, 37 case studies
  • Timing sponsorski
  • Zbieżność atrybutów w działaniach sponsoringowych
  • Czy sponsor ma wpływ na wynik sportowy ?
  • Pańskie oko konia tuczy - jak dbać o swoje interesy ?
  • Nośnikowa specyfika obiektów i dyscyplin czyli jak naprawdę być widocznym
  • Sponsoring produktu sportowego czy sponsoring kibica?
  • Rola PR-u w sukcesie sponsoringowym
Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu,
Sport Management Polska { www.sportmanagement.pl }
 
 
15:15 - 16:00      Współpraca sponsorzy – podmioty sportowe.
                              Warsztat, rozmowa i dyskusja. 
  • Jak układa się współpraca pomiędzy sportowcami a sponsorami
  • Punkt widzenia podmiotu sponsorowanego
  • O czym warto pamiętać podczas wspólnych działań
  • Jak sportowcy znoszą obowiązki, które wynikają z umów sponsorskich
  • Czy sponsor ma wpływ na wynik sportowy ?
  • Jak doprowadzić do idealnej współpracy pomiędzy sportowcem a sponsorem
Uczestnicy: 
  • Tomasz Majewski - mistrz olimpijski z Pekinu 2008 w pchnięciu kulą, wicemistrz świata z Berlina 2009 { www.tomasz-majewski.pl }
  • Marek Tronina, główny organizator i Dyrektor Maratonu Warszawskiego   { www.maratonwarszawski.com }

16:00   Przerwa na kawę
 
 
16:15 -17:00      Podstawy prawa marketingu sportowego 
  • Podstawowe akty prawa sportowego
  • Nowa ustawa o sporcie
  • Prawo do wizerunku sportowca
  • Ochrona praw sponsorów przy wielkich imprezach sportowych   
Prelegent : Konrad Opalski
Bird&Bird, Sports Law Experts { www.twobirds.com }
 
 
17:00 – 17:30        Indywidualne pytania i konsultacje dodatkowe

..................................................................................

Patroni medialni szkolenia:

Marketing przy Kawie { www.marketing-news.pl }

epr.pl { www.epr.pl }

..................................................................................

Prelegenci:

Prof. dr. hab. Andrzej Sznajder
Kierownik Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w Szkole Głównej Handlowej oraz Kierownik Zakładu Strategii Marketingowych w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu. Autor wielu publikacji i książek na temat marketingu i sponsoringu sportowego.

Adam Czarnecki
Wiceprezes Zarządu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia. Instytut przeprowadza największe i najobszerniejsze w Polsce profesjonalne i cykliczne badania rynku sportowego (Raport Sponsoring Monitor).
 
Grzegorz Kita
Prezes Zarządu Sport Management Polska, jedynej w Polsce i jednej z niewielu w Europie firm łączącej marketing i konsulting sportowy. Specjalista i uznany autorytet z zakresu marketingu sportowego oraz zarządzania klubem sportowym. Jest prekursorem i pionierem rozwoju rynku marketingu sportowego w Polsce. W ostatnich latach zasłynął m.in. wypromowaniem polskiego pływania oraz wielkimi transakcjami futbolowymi (ITI – Legia Warszawa, Allianz – Górnik Zabrze). Realizował także szereg projektów doradczych. Pracował m.in. dla Allianz, Bioton, Telefonia Dialog, McDonald’s, Campus, Michelin, Coca Cola, Tauron, CH Manufaktura i wielu innych. Przed założeniem SM Polska Grzegorz Kita pracował w latach 2003-2004 jako Dyrektor Generalny Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa a później Wiceprezes Zarządu Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa. 
 
Konrad Opalski
Członek zarządzający zespołu prawa sportowego w kancelarii prawnej Bird&Bird.
Współpracuje z kancelarią Bird & Bird jako konsultant ds. prawa sportowego i prawa zamówień publicznych. W zespole prawa sportowego odpowiedzialny jest za negocjacje profesjonalnych kontraktów sportowych, prowadzi kompleksową obsługę prawną podmiotów zaangażowanych w sport, a także doradza organizacjom ze świata sportu w zakresie prowadzenia bieżących spraw oraz dostosowania działalności do wymogów prawa. W swojej praktyce zawodowej reprezentował także strony przed Trybunałem Arbitrażowym ds. Sportu w Lozannie.
 
 
.........................................................................................

http://sportmanagement.pl/ikonkapdf.gif  Pobierz  PROGRAM SZKOLENIA

.........................................................................................

http://sportmanagement.pl/ikonkapdf.gif  Pobierz  FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

.........................................................................................



FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


.........................................................................................





Specjalna oferta noclegowa
 
Dla uczestników szkolenia firma Sport Management Polska przygotowała specjalną ofertę noclegową. Uczestnikom szkolenia przysługuje możliwość uzyskania 10 % rabatu od standardowych cen hotelowych na noclegi w następujących hotelach:
 
1.    Hotel Kyriad Prestige { www.kyriadprestige.com.pl }
2.    Hotel CAMPANILE WARSZAWA { www.campanile-varsovie.pl }
3.    Hotel PREMIERE CLASSE WARSZAWA { www.premiere-classe-warszawa.pl }
 
Przedstawione hotele oferują różny standard i ceny. Powyższa lista uszeregowana jest w sposób malejąco cenowy
 
Wszystkie trzy hotele znajdują się we wspólnym kompleksie budynków przy ul. Towarowej 2 (miejsce szkolenia). Hotele Kyriad i Campanile połączone są przejściem wewnętrznym. Z hotelu Premiere należy natomiast wyjść na zewnątrz aby dotrzeć do hotelu Kyriad.
 
Rabat zostanie udzielony po podaniu w trakcie rezerwacji specjalnego hasła promocyjnego. Treść hasła dostępna jest po kontakcie z biurem SMP.

 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje