Sport Management
Due to the dynamics of our activities and rapidity of news appearance, we present only selected posts in english, the rest of news will remain in polish.
2 March 2012
Badanie „100 dni przed EURO 2012” - projekt SMP i ARC Rynek i Opinia
SMP oraz instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadziły wspólny projekt badawczy - "100 dni przed EURO 2012"

Niemal połowa Polaków (45%) interesujących się sportem, w tym piłką nożną uważa, że EURO 2012 będzie sukcesem organizacyjnym Polski, jednak tylko 18% pozytywnie postrzega obecny stopień przygotowania do Mistrzostw. Badani najbardziej obawiają się kompromitacji polskiej reprezentacji (63%).

Najważniejszymi korzyściami dla Polski z faktu organizacji EURO 2012 są, zdaniem respondentów, odnowione dworce i lotniska (72%) oraz lepsza infrastruktura sportowa (68%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia „100 dni przed EURO 2012”.

Badani (68%) są dumni z tego, że Polska jest organizatorem EURO 2012. Mistrzostwa wywołują u nich pozytywne emocje - 36% respondentów przyznaje, że są tym faktem podekscytowani, 35% oczekuje zabawy, a 31% odczuwa radość. Zaledwie 7% osób jest poirytowanych faktem organizacji EURO 2012. Respondenci twierdzą (57%), że po Mistrzostwach Polska będzie lepiej oceniana jako organizator niż Ukraina.

96% osób interesujących się piłką nożną deklaruje, że będzie oglądała mecze. Największa grupa zdecyduje się na przeżywanie piłkarskich emocji w domu (89%). Spośród innych miejsc Polacy chętnie obejrzeliby mecz w pubie bądź restauracji (40%) lub u znajomych (38%). Zdecydowanie najczęściej Polacy mecze będą oglądali ze znajomymi (66%) lub z rodziną (63%), znacznie rzadziej sami – 20%, przy czym do samotnego oglądania meczów bardziej skłonni są mężczyźni (28%) niż kobiety (10%).

Gdyby w miejscowościach, w których respondenci mieszkają rozstawione zostały telebimy – 17% respondentów skorzystałoby z takiej formy śledzenia meczów, zaś możliwością odwiedzenia strefy kibica w swoim mieście byłoby zainteresowanych 45% respondentów.

„Widać ciekawe zmiany w podejściu do konsumpcji atrakcji futbolowych. Polacy wyraźnie polubili strefy kibica i traktują je jako naturalne miejsce odwiedzin i rozrywki. Duży udział mają w tym także sponsorzy starający się dostarczyć kibicom jak najszerszą ofertę atrakcji, jak też dostępność samych stref i długookresowość ich funkcjonowania przy okazji wielkich imprez piłkarskich” – mówi Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska.



Zobacz co o badaniu i konferencji prasowej napisały też wybrane media:

Rzeczpospolita Polacy dumni i ostrożni
Marketing przy Kawie  100 dni przed Euro 2012: będzie sukces organizacyjny czy porażka?





 
prev    |    next

SMP is the author of Polish Swimming promotional success. In years 2005-2008, the company was the sole representative of Polish Swimming Association in marketing actions. During this time SMP has also created two major sponsorship programs for Bioton SA and Telefonia Dialog SA.
On behalf of the Tauron Group, SMP in cooperation with research institute ARC Market and Opinion has developed a unique research methodology. It was realized at the worlds standard level and it was used for the selection, planning, analyzing and reporting the effectiveness of sponsorship activities.
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice