Sport Management
24 stycznia 2023
Ekspert SMP w obszernej rozmowie o zużlu dla WP.pl
Fani żużla w ostatnich latach szczelnie wypełniali PGE Narodowy. Wszystko jednak wskazuje na to, że w 2023 roku szykuje się najmniejsza frekwencja od lat. Sprzedaż biletów stanęła i niektórzy eksperci zaczęli panikować. Nastroje tonuje Grzegorz Kita, prezes SMP.

W ostatnich tygodniach sporo mówi się o żużlowym Grand Prix w Warszawie. Do tej pory sprzedano 28 tys. biletów i jest to najgorszy wynik w historii tej imprezy, od kiedy zagościła ona na PGE Narodowym. W poprzednich lata dynamika sprzedaży była zdecydowanie lepsza, a niejednokrotnie impreza wyprzedawała się już w pierwszych dniach.

Grzegorz Kita wbrew opinii wielu żużlowych ekspertów uważa, że poziom sprzedaży biletów na PGE Narodowy można rozpatrywać w kategorii sukcesu, a nie porażki. Biorąc pod uwagę obecne otoczenie makroekonomiczne, 28 tys. sprzedanych wejściówek na kilka miesięcy przed wydarzeniem to wynik, o którym wielu innych organizatorów może pomarzyć.

- Obecny wynik to efekt wyrobionej marki i prestiżu imprezy. Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, nie byłbym zdziwiony, gdyby w tym momencie było sprzedane na przykład jedynie 18 tys. biletów i to też można by odbierać jako całkiem porządny wynik. - wskazuje ekspert ds. marketingu sportowego.

- Przede wszystkim nie możemy traktować tego jako problemu tylko żużla i tylko PGE Narodowego. To jest znacznie szersza i głębsza kwestia. Dostrzegalny problem frekwencji na imprezach sportowych jest pochodną tego, jak bardzo pogorszyły się budżety Polaków, w sensie siły nabywczej gospodarstw domowych. Żużel nie jest zieloną wyspą w tym kalejdoskopie imprez, nie tylko sportowych, ale i ogólnie wydarzeń rozrywkowych - tłumaczy Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje