Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Prezes Zarządu Sport Management Polska, Grzegorz Kita, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.
...................................................................................................................................................................................................,
2011-12-19
Gazeta Wyborcza Trójmiasto
PGE Arena ma poważne problemy ze sprzedażą lóż i miejsc biznesowych. Rynek jest za słaby na PGE Arenę, czy jej menedżerowie?

Grzegorz Kita: Prawda leży gdzieś pośrodku. Rynek jest słaby w tym sensie, że na sytuacji gospodarczej Trójmiasta odbija się ogólny kryzys ekonomiczny, a przynajmniej to, że firmy się go spodziewają i, przewidując kłopoty, tną tak na wszelki wypadek różne wydatki, a te na promocję, reklamę w pierwszej kolejności. Bardzo możliwe, że tak jest i w Gdańsku w związku z Lechią. Jednak wiele elementów, jeśli chodzi o przyczyny porażki sprzedaży lóż i miejsc VIP, jest też pewnie po stronie operatora...
2011-12-16
Bloomberg Businessweek
Pojawienie się Adama Małysza będzie korzystne dla wszystkich polskich firm, które chcą się reklamować na Dakarze, bo zwiększy się zainteresowanie zarówno wyścigiem jak i samą dyscypliną - mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Często firmy rozpoczynają jakieś projekty sponsoringowe i szybko je porzucają. Orlen pokazuje niebywałą konsekwencję, nie tylko kontynuuje, ale rozwija swoje zaangażowanie  w Dakarze i robi to może w sposób nie spektakularny, ale profesjonalny.

2011-12-05
Polsat News
Grzegorz Kita został poproszony o szerokie skomentowanie gospodarczych konsekwencji losowania grup EURO 2012.

Czy naprawdę polskie miasta straciły olbrzymie wpływy od zamożnych kibiców Holandii czy Włoch, którzy pojadą za swoimi reprezentacjami na Ukrainę? 

A może nie doceniamy siły nabywczej kibiców z Rosji? Więcej na antenie Polsatu..
2011-11-27
TVN 24
Dla TVN 24 Grzegorz Kita, prezes SMP wypowiadał się na temat młodych talentów sportowych. Jednym z najważniejszych czynników, na który należy zwracać uwagę to delikatność zagadnienia. Młodzi sportowcy podlegają na co dzień szeregom obciążeń, zarówno fizycznych jak i psychicznych.
2011-11-18
Dziennik Bałtycki
Sopot gospodarzem Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce? Miasto ma ambicje!

- To, że małe miasto chce zorganizować tak wielką imprezę, zaskakuje, ale i imponuje. Sopot powinien się tym chwalić i nagłaśniać. Podkreślać też na przykład, że ma nowoczesną Ergo Arenę, która znajduje się zaledwie kilometr od morza. Z mojego punktu widzenia to perła, którą trzeba dobrze sprzedać - twierdzi Grzegorz Kita, prezes agencji marketingu sportowego Sport Management Polska.

2011-11-15
telegraf.biz
"Sport to dobra inwestycja, ale potrzebny jest research rynku"

..jest nadzieja dla polskich kibiców, że Euro 2012 będzie dla nas bardzo udane
- mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska w rozmowie z portalem ekonomicznym telegraf.biz.

Wystarczy nie nastawiać się jedynie na wyniki naszej reprezentacji, ale cieszyć się samym wydarzeniem, możliwością gry z najlepszymi, dobrze się bawić we własnym gronie i z gośćmi zza granicy  - wtedy niezależnie  od wyników naszych Orłów z imprezy pozostaną same miłe wspomnienia!
2011-11-14
Bloomberg Businessweek
"Mistrzyni może dobiec do miliona"

Jaka jest obecnie wartość reklamowa Justyny Kowalczyk? Na jakie kwoty może liczyć przy zawieraniu nowych kontraktów? Na ile wycenia dla Bloomberga wartość biegaczki szef SMP Grzegorz KIta?

więcej w wydaniu drukowanym dwutygodnika 


2011-11-02
Money.pl
Kluby wciąż wolą wydać pieniądze na "dwudziestego siódmego" piłkarza, niż zatrudnić profesjonalnych doradców, którzy pomogą w zarządzaniu klubem. Bo w Polsce każdy zna się na sporcie - mówi Grzegorz Kita, prezes firmy Sport Management Polska, która zajmuje się konsultingiem sportowym i managementem zawodników. W długiej rozmowie z serwisem Money.pl tłumaczy m.in. dlaczego FC Barcelona nie jest ideałem dobrze zarządzanego klubu i wyjaśnia, czemu w Polsce brakuje większej ilości sportowych gwiazd.
2011-10-18
Własny Biznes Franchising
Biznes ponad granicami

 ..Zasadniczo w kontaktach międzynarodowych nie przytrafiają mi się gafy, ale raz bardzo mocno spóźniłem się na spotkanie, bo nie znałem specyficznej sytuacji lokalnej – mówi Grzegorz Kita, prezes agencji marketingu sportowego Sport Management Polska. W grudniu 2009 r., będąc w Buenos Aires w Argentynie, mieszkałem w hotelu, w samym centrum miasta, przy słynnej osiemnastopasmowej Avenida 9 de Julio. Dwa skrzyżowania dalej była Avenida de Mayo, ulica bezpośrednio prowadząca do Pałacu Prezydenckiego. Na 16. miałem umówione spotkanie w jednej z najbardziej elitarnych restauracji w Buenos z przedstawicielami argentyńskiego klubu River Plate....
2011-09-27
Gazeta Wyborcza Trójmiasto
 Czy mieszkańcy pokochają Ergo Arenę?

Ergo Arena chce zarabiać nie tylko podczas meczów i koncertów. Jednym z pomysłów jest restauracja i klinika rehabilitacyjna - To nie będzie proste - ostrzegają specjaliści ds. marketingu sportowego.-

Takie obiekty jak hale i stadiony muszą być także atrakcyjnym miejscem spędzenia czasu poza rozgrywkami - mówi Grzegorz Kita, specjalista ds. marketingu sportowego z Warszawy. - Trzeba więc przyciągać gości agresywnym marketingiem, często organizować eventy.
2011-09-24
Gazeta Wyborcza Kielce
Według Grzegorza Kity, prezesa agencji marketingu sportowego Sport Management Polska, możliwość sprzedaży piwa na stadionach na pewno nie uzdrowi budżetów klubów piłkarskich w krótkim czasie i w sposób radykalny.
 
- Kwestia samej sprzedaży i spożywania piwa to jedno. Dzięki zmianom w prawie stadiony staną się jednak miejscem aktywnej kampanii reklamowej dla producentów trunku, a to oznacza duże pieniądze z reklam - ocenia.
 
- Producenci piwa walczą też o to, żeby mieć wyłączność na sprzedaż. Klient stadionowy jest cenny i specyficzny. Oddziałują na niego silne emocje związane z meczem.
2011-08-08
Dziennik GP "Langa uwielbiają nie tylko kibice, lecz także sponsorzy.."
68. wyścig Tour de Pologne, który zakończył się w sobotę, trafił właśnie do elitarnego rankingu UCI World Tour. A to oznacza nie tylko sukces sportowy, ale także komercyjny. Zmagania kolarzy pokazywały stacje telewizyjne w blisko 60 państwach, obejrzało je ponad 200 mln widzów, a budżet całego wyścigu sięgnął 12 mln zł.

Za wielką maszynerią polskiego wyścigu stoi jeden człowiek. – To, jak doprowadzono Tour de Pologne do sukcesu, jest kanonem tworzenia marketingowego produktu sportowego. A osoba Czesława Langa była w tym kluczowa – mówi Grzegorz Kita, specjalista od marketingu sportowego z firmy Sport Management Polska.
2011-08-08
Gazeta Pomorska
Rozmowa z Grzegorzem Kitą, prezesem Sport Management Polska.

- Żużlowcy właśnie po raz trzeci z rzędu zostali mistrzami świata i zaczęły się dyskusje na temat wykorzystania tego sukcesu. Można w ten sposób zbudować popularność danej dyscypliny?

- Jak najbardziej. Nie można jednak liczyć, że uda się przeskoczyć na przykład z 30. miejsca na 3., raczej pewnymi działaniami można daną dyscyplinę przesunąć o kilka, kilkanaście miejsc w rankingu popularności. W badaniach za ubiegły rok żużel plasuje się na 13. miejscu, ale w przedziale miejsc 11-13. tkwi już od kilku lat. Ten sport ma jednak potencjał, aby przy dobrej strategii promocyjnej awansować do pierwszej dziesiątki...
2011-08-05
TVN CNBC
Pepsi Arena i Stadion Narodowy.
Transakcje naming rights tych obiektów wzbudzają duże zainteresowanie.
Jakie jest "fair value" tych stadionów i co zyskują sponsorzy tytularni?

Zaproszony do studia TVN CNBC, szef SMP - Grzegorz Kita - wyjaśniał obszernie te zagadnienia.


2011-07-29
Radio PiN
Na antenie Radia PiN Grzegorz Kita - prezes SMP rozmawiał o startujących dzisiaj rozgrywkach Ekstraklasy.

Jaki wpływ mają nowe stadiony na rozwój polskich klubów?
Jak EURO 2012 wpływa na polską piłkę?
Czy polski futbol wykonuje skok cywilizacyjny?
 
2011-07-22
Press "Sieć T-Mobile została sponsorem tytularnym Ekstraklasy"
T-Mobile Ekstraklasa - tak od nowego sezonu będzie się nazywać polska liga piłkarska. Ekstraklasa sponsora tytularnego nie miała od trzech sezonów. Wcześniej do 2008 roku sponsorem ligi była marka Orange. - Wizerunek marki Orange nie będzie ciążył marce T-Mobile, gdyż przerwa w braku sponsora była dość długa. Pamięć kibiców wprawdzie się nie zatarła, ale na pewno zatrze się wraz z rozpoczęciem przez T-Mobile działań promocyjnych - ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Jednocześnie zaznacza, że to, czy T-Mobile przekuje sponsoring tytularny w sukces, zależy od tego, w jaki sposób w praktyce wykorzysta tę formę promocji. - Sponsoring tytularny to trochę samograj, już sama wymienialność nazwy ligi wzmaga zainteresowanie marką. Należy jednak pamiętać, że Orange stworzył tożsamość produktu - hymn ligi, akcje dla kibiców,miał studio telewizyjne w swoich barwach, a nawet część swojej oferty abonamentowej nazywał ofertą futbolową. Im więcej tego typu pomysłów T-Mobile zrealizuje, tym większa szansa, że ten sponsoring okaże się dla niego sukcesem - dodaje Kita.

2011-07-21
Przemysł Zarządzanie Środowisko
W najnowszym numerze specjalistycznego dwumiesięcznika "Przemysł Zarządzanie Środowisko" mozna przeczytać czym wg. Grzegorza Kity, szefa SMP, charakteryzuje się skuteczny dobór produktu sportowego. 

Dobór produktu sportowego to jeden z najciekawszych ale i najtrudniejszych procesów w marketingu sportowym. Już na wstępie trzeba uświadamiać sobie bogactwo i różnorodność produktów sportowych. Najczęściej bowiem przychodzą nam na myśl zawodnicy, kluby sportowe czy reprezentacje. W rzeczywistości katalog jest bardzo szeroki i zawiera chociażby takie produkty jak np. : całe dyscypliny zbiorczo,  poziomy rozgrywek (ligi), eventy, obiekty (naming rights) .....

więcej w wydaniu papierowym dwumiesięcznika 
2011-07-20
Rzeczpospolita "Stadiony. Zagadka za miliony"
Sportowe stadiony w Polsce można porównać dziś do kin w małych miasteczkach. Są, ale tylko dlatego, że samorząd do nich dopłaca. Przykłady z zagranicy pokazują, że na stadionach można zarabiać, ale niefortunne inwestycje grożą finansową porażką. Jaka jest przyczyna nikłego zainteresowania biznesu w Polsce? – Marketerzy, czyli potencjalni klienci, oglądają telewizję i czytają gazety. Widzą i słyszą, że coś się opóźnia, że usterki, że kibole – tłumaczy Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, firmy od lat zajmującej się marketingiem sportowym. – To czynniki negatywne. Nie należy się zatem dziwić, że zainteresowanie biznesu stadionami jest średnie. Decyzje odkładają albo rezygnują.
2011-07-07
Gazeta Pomorska
Rozmowa z Grzegorzem Kitą, prezesem Sport Management Polska

- W środę Bydgoszcz podpisała umowę na współorganizację mistrzostw świata siatkarzy za 3 mln zł. Czy takie imprezy to opłacalny interes dla lokalnych społeczności?

- Opłacalny, choć w zależności od tego, jak umiemy to wykorzystać. Miasta zyskują przede wszystkim na promocji i reklamie oraz prestiżu i wizerunku, to dwie podstawowe grupy korzyści. Trzecią są działania skierowane do społeczności lokalnej – wytworzenie poczucia integracji, dumy czy zadowolenia. Stopień zysków zależy oczywiście od jakości imprezy, rozpoznawalności dyscypliny i gwiazd, ale także od aktywności i pomysłów miasta związanego z daną imprezą...

więcej w wydaniu papierowym gazety

2011-06-16
Puls Biznesu "Kubica tylko dla Lotto"
Dla Totalizatora to nagroda za lojalność, bo firma wspierała kierowcę jeszcze przed jego poważnym wypadkiem podczas rajdu Ronde di Andora w lutym. Logo Lotto pojawiło się w poprzednim sezonie m.in. na kasku zawodnika.

Robert Kubica po wypadku nie spadł drastycznie w rankingu rozpoznawalności, może nadal funkcjonować marketingowo — twierdzi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska . .

Dla Totalizatora to nagroda za lojalność, bo firma wspierała kierowcę jeszcze przed jego poważnym wypadkiem podczas rajdu Ronde di Andora w lutym. Logo Lotto pojawiło się w poprzednim sezonie m.in. na kasku zawodnika.
Totalizator Sportowy w zamian za wierność zyskał sporo, bo gwiazdę na wyłączność.
Totalizator Sportowy w zamian za wierność zyskał sporo, bo gwiazdę na wyłączność.
Totalizator Sportowy w zamian za wierność zyskał sporo, bo gwiazdę na wyłąc

— Lotto jest w tym roku oficjalnym i wyłącznym partnerem Roberta Kubicy — mówi Marcin Czachorski, polski menedżer kierowcy Formuły 1.

Dla Totalizatora to nagroda za lojalność, bo firma wspierała kierowcę jeszcze przed jego poważnym wypadkiem podczas rajdu Ronde di Andora w lutym. Logo Lotto pojawiło się w poprzednim sezonie m
2011-06-15
PZPN zarzuca dziennikarzom nierzetelność i odmawia akredytacji
Polski Związek Piłki Nożnej odmówił dziennikarzom Faktu przyznania akredytacji na spotkanie Polska – Francja 9 czerwca. Tego samego dnia rano na stronie internetowej najpoczytniejszej polskiej gazety pojawił się artykuł „PZPN chce zamknąć usta Faktowi”. „Trzeba brać odpowiedzialność za swoje słowa” – twierdzi rzeczniczka Związku Agnieszka Olejkowska.

Odrębne zdanie ma Grzegorz Kita, założyciel i właściciel agencji Sport Management Polska. „Niezależnie od skali pretensji czy zarzutów wobec mediów jest nie do przyjęcia, żeby je sekować” – przyznaje Kita dodając, że sprawa dotyczy przecież wydarzenia o charakterze publicznym.
2011-05-10
Olimpijska Energa wchodzi w decydującą fazę
Olimpijska Energa - program koszykarski Grupy Energa dla dzieci ze szkół podstawowych – wchodzi w decydującą fazę. W maju rozegranych zostanie ostatnich siedem finałów wojewódzkich. Ich zwycięzcy będą reprezentowali swoje województwa w finale krajowym rozgrywek, który odbędzie się w połowie czerwca w Elblągu.

- Olimpijska Energa jest jednym z największych programów sportowych w Polsce. Jednym z ważnych celów rozgrywek jest pomoc w rozwoju i wyrównywanie szans dzieci w poszczególnych regionach Polski. Do profesjonalnie prowadzonych rozgrywek może bowiem zgłosić się każda szkoła podstawowa niezależnie od wielkości miasta czy wsi i położona choćby w najdalszym miejscu kraju. W wielu przypadkach okazuje się zresztą, że to właśnie uczniowie z takich miejsc walczą najwytrwalej. – powiedział Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.
2011-04-28
Press "Małysz może nie wygrać Rajdu Dakar - ale RMF FM już wygrał"
Niezależnie od tego, jak Adam Małysz wypadnie w Rajdzie Dakar, radio RMF FM już wygrało na jego udziale w RMF Carolina Team - uważają fachowcy od marketingu sportowego i public relations. Powiązanie marki RMF FM z marką Małysza bardzo wypromuje bowiem tę pierwszą.

Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, podkreśla, że obecność Małysza w RMF Caroline Team zwróci uwagę na tę drużynę. – Ponadto wzmocni i rozszerzy zasięg samej marki RMF FM. Widać to już było po efektach mediowych samej konferencji prasowej w sprawie udziału Małysza w rajdzie – mówi Kita.
2011-04-21
Radio PiN
Czy jest możliwa druga "małyszomania"?
Czy rozpoczęcie przez skoczka z Wisły kariery kierowcy rajdowego wypromuje rynek off-road'u?
O tym rozmawiał prezes SMP Grzegorz Kita na antenie Radia PiN.
2011-04-19
PRoto.pl "Nowy logotyp PZPN: dobry krok, choć wiosny nie czyni"
Zmiana logo przez PZPN to dobry krok, choć jak na razie nie wiele z tego wynika - twierdzą eksperci. Ich zdaniem sam znak nie wpłynie ani na wartość marketingową, ani sposób postrzegania Związku.

„Nowy logotyp sam ma mały wpływ na wizerunek związku” – zaznacza natomiast Grzegorz Kita, właściciel agencji Sport Management Polska. Choć, jak dodaje, „zmiana identyfikacji jest dobrym pomysłem i krokiem we właściwym kierunku, stanowi to element szerszej całości”. Nowy logotyp nie jest bowiem pierwszą zmianą.  „Od czasu słynnej akcji »Koniec PZPN« związek wykonał już pewne kroki. Przeniesiono się do nowoczesnej siedziby, zmieniono strukturę organizacyjną, wprowadzono wielu nowych i młodych pracowników czy choćby zaangażowano Piotra Gołosa na stanowisko dyrektora marketingu. Wiele osób nie dostrzega jednak tych zmian, bo patrzą na PZPN przez pryzmat starych działaczy i słabe wyniki sportowe”. – tłumaczy Kita.
2011-04-15
Press "Pepsi Arena"
Pepsi ma zostać sponsorem tytularnym stadionu Legii Warszawa - poinformowała wczoraj "Gazeta Wyborcza". Stadion miałby przyjąć nazwę Pepsi Arena, a Legia zarobiłaby na kontrakcie oko­ło 6 mln zł rocznie. Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, zaznacza, że Pepsi to marka kojarzona z takimi atrybutami, jak aktywność, nowoczesność, dynamizm, więc do sportu bardzo pasuje.

Czy nową nazwę zaakceptują kibice? - Legia to jednak obiekt kultowy, ale myślę, że prędzej czy później także kibice nazwę zaakceptują, bo ze sponsoringiem będą wiązały się dodatkowe pieniądze dla klubu - ocenia Kita.
 
2011-04-07
Wirtualna Polska TV
Kosztował prawie 2 mld zł, ale to nie koniec kosztów, jakie trzeba będzie ponieść, by Stadion Narodowy przyjął kibiców na Euro 2012. Operatorem stadionu została spółka Narodowe Centrum Sportu, która ma sprawić, że powierzchnia wielkości czterech galerii handlowych nie będzie przynosić strat. W opinii Grzegorza Kity, szefa SMP, naming rights stadionu może osiagnąć wartość nawet ok. 12-15 mln zł.
2011-04-05
Puls Biznesu "FoodCare szuka nowej twarzy dla Tigera"
Spór sądowy o prawa do marki napojów energetycznych Tiger pomiędzy firmą FoodCara a Dariuszem Michalczewskim skłonił firmę do poszukiwania nowej twarzy reklamowej. Zamiast boksera, chce teraz pozyskać do współpracy słynnego golfistę – Tigera Woodsa.

- Podpisanie kontraktu reklamowego z Tigerem Woodsem byłoby kontynuacją konceptu reklamowego Tigera, opartego na promocji marki przez sportowców o tym przydomku czy imieniu. Takie posunięcie miałoby sens i zbieżność a przede wszystkim potężny rozgłos reklamowy. Pytanie tylko co na to sam Tiger Woods? - mówi Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.
2011-04-04
media2.pl "Polacy lubią boks, Gołota na topie"
Z danych instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia wynika, że zainteresowanie boksem w naszym kraju od dwóch lat powoli, acz systematycznie rośnie.

- Wysoka pozycja boksu to efekt dwóch czynników. Z jednej strony dobre wyniki sportowe i emocje, których dostarczają nam nasi główni pięściarze na przestrzeni ostatnich kilku lat. Natomiast druga kwestia to atrakcyjna dla kibiców formuła imprez bokserskich. Gale boksu organizowane są bowiem jako widowiska typu ‘entertainment’ - udanie łączące sport i rozrywkę. Dotyczy to szczególnie oprawy imprez, elementów show czy atrakcji muzycznych. Współczesny konsument wymaga po prostu komplementarnego produktu - tłumaczy Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.
2011-04-01
Media&Marketing "Przed pierwszym gwizdkiem"
Jakie możliwości promocyjne czekają na marketerów w kontekście EURO 2012?
Które koncepty reklamowe i promocyjne będą miały największą skuteczność?
Jakie zainteresowanie wywoła turniej?

„Na EURO 2008 mecz Polska-Niemcy oglądało 11 mln telewidzów, na mundialu w 2006 - 12.3 mln. Mecz z dobrym przeciwnikiem może na EURO 2012 ustanowić nowy rekord. Pojedynczy mecz Polaków może obejrzeć nawet 15-18 mln telewidzów. W przypadku awansu z grupy uważam, że ustanowione zostaną kolejne rekordy” - mówi Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.
2011-03-31
ePR.pl - "Adam Małysz. Druga młodość w marketingu?"
W sobotę 26 marca Adam Małysz zakończył oficjalnie swą wieloletnią karierę. Milionom Polaków żal się rozstać z Małyszem. Nic dziwnego, bo to pożegnanie z legendą, z silnymi emocjami. Ale zapewne żal również sponsorom, którym dotąd skoczek przynosił wielkie zyski.

"Przede wszystkim należałoby tutaj rozdzielić dwie kwestie: zjawisko „małyszomanii” i samego Adama Małysza. Zapewne sama „małyszomania” wygaśnie, bo to zjawisko społeczne związane z kibicowaniem Małyszowi i skokom, które naturalnie się kończy. Ale nie zmienia to tego, że Małysz jest i przez następne lata zapewne będzie bardzo atrakcyjnym „produktem” sportowym. " - uważa Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska.
2011-03-31
Radio PiN
Od jakich elementów zależy wycena praw do nazwy Stadionu Narodowego?
Czy proponowana przez Ministerstwo Sportu cena 10 mln PLN jest właściwa?

W opinii Grzegorza Kity, szefa Sport Management Polska, realna wartość "naming rights" Stadionu Narodowego może oscylować w szerokim przedziale pomiędzy 10 a 20 mln PLN. Natomiast w metodologii wyceny wartości używanej przez prezesa Kitę wyliczanych jest aż 31 podgrup wartości.
2011-03-30
TVN CNBC
Naming Rights Stadionu Narodowego to gorący temat.

O wartości praw do nazwy i "fair value" tego obiektu rozmawiał Grzegorz Kita na antenie TVN CNBC.
2011-03-25
Polskie Radio
Na antenie Polskiego Radia prezes SMP Grzegorz Kita rozmawiał o nowej rzeczywistości jaka czeka skoki narciarskie po zakończeniu kariery przez Adama Małysza.

Czy również cały polski sport straci na zakończeniu kariery skoczka?
A co przede wszystkim czeka samego Małysza w przyszłości?
2011-03-16
tvn24.pl "Krajobraz po Małyszu"
Adam Małysz pozostawia po sobie Puchary Świata, medale olimpijskie, mistrzostw świata, licznych naśladowców i nadzieję. Boom na skoki narciarskie wybuchł w 2001 r. Zaraz po pierwszym zwycięstwie wiślanina w Pucharze Świata. Przyszły kolejne. W sumie było ich 39. Plusów Małyszomanii uzbierało się wiele. Od rosnącej popularności dyscypliny, przez napływ sponsorów i setki dzieciaków na skoczniach po budowę oraz modernizację nowych obiektów.

- Skoki narciarskie z niszowej dyscypliny stały się jedną z dwóch najpopularniejszych w Polsce – ocenia specjalista od marketingu sportowego Grzegorz Kita.
2011-03-11
TVP Sport - Fenomen Małysza. "Jest jak Roger Federer"
Jak będzie wyglądać życie po Adamie Małyszu? Głowią się nad tym nie tylko kibice, ale również specjaliści od marketingu sportowego. Co do jednego są zgodni: to fenomen, którego na polskiej scenie nigdy nie było i prawdopodobnie długo nie będzie.

Na czym polega fenomen skromnego skoczka z Wisły? Pewne jest, że nie stworzyły go wyłącznie sportowe osiągnięcia. – Ważny jest nie tylko sukces sportowy i jego wielkość, ale również osobowość sportowca oraz dyscyplina, jej popularność i atrakcyjność. Częściowo również promocja zawodnika i samej dyscypliny. Przy skokach narciarskich to wszystko "zaiskrzyło", bo one zawsze były w naszym kraju mniej lub bardziej popularne – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2011-03-04
Radio PiN
Jaki jest ekonomiczny wpływ zakończenia przez Adama Małysza kariery sportowej na polski rynek sportu i reklamy? Czy skoki narciarskie stracą na popularności i znaczeniu?

O tym rozmawiał prezes SMP Grzegorz Kita na antenie Radia PiN.
2011-02-20
Orange sport info
Gośćmi programu "Siłownia" byli Grzegorz Kita ze Sport Management Polska, red. Stefan Szczepłek (Rzeczpospolita) oraz Marek Drabczyk z Legii Warszawa. Tematem prawie godzinnego programu były nowo budowane stadiony oraz wpływ zmieniającej się infrastruktury na rozwój klubów.
***
Siłownia - program publicystyczny "na żywo" poruszający kontrowersyjne tematy ze świata sportu.
2011-02-12
Orange Sport
Gościem porannego programu kanału telewizyjnego Orange Sport był Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Dziennikarzy prowadzących program szczególnie interesowały takie tematy jak:
  • najpopularniejsze polskie kluby piłkarskie
  • przesunięcia na mapie sympatii polskich kibiców
  • zainteresowanie futbolem w Polsce
     
2011-02-11
Press
Na rok przed EURO już znacząco wzrasta zainteresowanie marketerów piłką nożną. Wśród produktów najpowszechniej konsumowanych przez kibiców futbolu szczególne miejsce zajmuje piwo. Tymczasem, jak ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, browary nie wykorzystują swoich możliwości dotarcia z promocją do piłkarskich kibiców. – Najbardziej widoczne są kampanie telewizyjne. Brakuje sportowych eventów, promocji konsumenckich. Nie wiem, czy browary nie prześpią swojej szansy przed Euro – mówi.
2011-02-10
Media różne
Na konferencji prasowej zaprezentowano wyniki raportu Monitor Piłkarski 2011 - wspólnej inicjatywy Sport Management Polska i instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

Wyniki raportu wzbudziły duże zainteresowanie mediów. Szereg informacji prasowych ukazał się w największych polskich mediach.

Szeroko cytowany Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska powiedział m.in. :

"Ranking trenerów zaskakuje. Wydawało się, że społeczny kapitał zaufania do trenera Smudy znacznie stopniał. Niewykluczone natomiast, że pozycja Smudy jest jednak efektem swoistej ubogości środowiska trenerskiego, które nie wykreowało nowych, charyzmatycznych postaci z sukcesami"
2011-02-09
Press
Wypadek Roberta Kubicy to także poważny problem dla jego sponsorów i reklamodawców.

- To jest bardzo trudna sytuacja dla sponsora, bo z jednej strony firma traci zawodnika, a z drugiej nie może się wycofać ze sponsorowania, bo to będzie niekorzystne dla niej wizerunkowo – komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2011-02-09
Puls Biznesu "Orlen korzysta z Porsche"
Czy zaangażowanie marki Verva w Porsche Supercup jest dla niej korzystne?
Czy orlenowski projekt Verva Racing Team jest skuteczny?

„Mam mieszane uczucia. Z jednej strony to bardzo ciekawy, cenny i innowacyjny projekt. Z drugiej strony jednak Porsche Supercup to jednak mało popularne w Polsce wyścigi. Uważam, że promocja Vervy przez Porsche Supercup będzie skuteczna dopiero wtedy gdy mocno wzrośnie świadomość tych wyścigów albo gdy jeszcze bardziej zwiększy się wolumen opartych o legitymizację na Porsche Supercup działań i eventów takich jak np. Verva Street Racing czy promocje konsumenckie" - mówi Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.
2011-02-08
Polskie Radio dla Zagranicy
"Stadion Narodowy to przykład niezwykłego wyzwania w dziedzinie zarządzania i swoistej walki o rentowność wielkiego obiektu sportowego" - mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska dla Polskiego Radia dla zagranicy.

"Jednak wielkie obiekty sportowe to nie tylko pytania o ekonomiczną stronę przedsięwzięcia ale także wartościowe ikony kraju, regionu czy miasta" dodaje prezes Kita.
2011-02-07
WP.pl "Nieszczęście Kubicy to strata milionów"
Na wypadku Roberta Kubicy straci nie tylko sam kierowca, Formuła 1 czy polski sport. Wymierne straty finansowe będą mieć też firmy.

- Najwięcej straci Polsat. W Polsce nie była popularna Formuła 1. Popularny był Robert Kubica. Spadnie więc oglądalność, udział w rynku i wpływy reklamowe - mówi ekspert od marketingu sportowego Grzegorz Kita ze Sport Management Polska.
2011-02-05
Rzeczpospolita
Kamil Stoch triumfował ostatnio dwukrotnie, zwyciężając w konkursie Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem i niemieckim Klingenthal. "Z pewnością rośnie jego marketingowa wartość. Rynek marketingu sportowego od dawna czekał na następcę Adama Małysza" - ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. "Być może zdarzy się jakiś reklamodawca, który będzie chciał kuć żelazo póki gorące i wkrótce zaangażuje go do reklamy. Ale moim zdaniem jeszcze daleko nam do Stochomanii" – dodaje Kita.

2011-02-01
Piłka Nożna Plus "Konwenanse i namiętności"
W lutowym numerze miesięcznika "Piłka Nożna Plus" ukazał się obszerny, dwukolumnowy wywiad z Prezesem Sport Management Polska - Grzegorzem Kitą.

Jak współcześnie zarządzać nowoczesnym klubem piłkarskim? Czego potrzeba do osiągnięcia sukcesu sportowego i biznesowego?
Czym rządzą się mechanizmy transferowe?

O tym wszystkim mozna przeczytać w długim wywiadzie o profesjonalnej piłce nożnej. 
2011-01-31
Press
Specjaliści od marketingu sportowego liczą na zaangażowanie się marki T-Mobile, która w tym roku zastąpi markę Era, w sponsoring sportowy w Polsce - być może już na etapie działań rebrandingowych.  Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska, nowy na naszym rynku brand może się na to zdecydować nawet już na etapie rebrandingu, ponieważ sport świetnie nadaje się do zakomunikowania zmiany czy poinformowania o pojawieniu się nowej marki.
2011-01-27
Dziennik GP "Piłkarze ręczni przegrali, TVP zarobiła miliony"
Jak kształtują się oglądalności meczów piłki ręcznej na Mistrzostwach Swiata w Szwecji? Jak wpływa transmisja sportowa na udział w rynku stacji telewizyjnej?

"Piłka ręczna okazała się atrakcyjną propozycją dla widzów znudzonych cyklicznymi programami – serialami czy wiadomościami politycznymi. Poza tym zadziałał efekt, który sprawdza się przy tego typu turniejach: zaczęliśmy go dobrze i z każdym kolejnym meczem rosła wśród widzów świadomość, że na TVP można obejrzeć fajne spotkania Polaków" – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska dla Dziennika Gazety Prawnej.
2011-01-26
Puls Biznesu "Kubica odjeżdża FoodCare"
W 2010 r. FOODCARE wprowadził do sprzedaży nowy napój energetyczny o nazwie N-GINE. Twarzą marki w Polsce został kierowca FORMUŁY 1 - Robert Kubica. Jaka jest reklamowa siła nabardziej znanego polskiegi kierowcy? Czy zaprzestanie promocji z użyciem wizerunku Kubicy wpłynie na sprzedaż produktu? Z opinii prezesa SMP Grzegorza Kity dla Pulsu Biznesu wynika, że jest to bardzo możliwe.

2011-01-11
TVN 24
Złotą Piłkę FIFA otrzymał Argentyńczyk Lionel Messi. Czy to dobry wybór? Poproszony o opinię Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska uważa, że wybór choć kontrowersyjny nie jest jednak do zanegowania. Osobnym elementem jest także tło marketingowe tego wyboru.

Interesująca wg. Kity jest ponadto sama kwestia polegające na połączeniu dotychczas oddzielnych plebiscytów na najlepszego piłkarza. Dzięki temu wzrasta ranga wydarzenia i jego potencjał marketingowy. Odrębną kwestią jest natomiast przetrwanie takiego aliansu.

"Obydwa plebiscyty jednak wyraźnie różniły się od siebie. Plebiscyt FIFA traktowano jako tzw. "politycznie poprawny". Natomiast plebiscyt France Football postrzegany był jako bardzo fachowy" - powiedział dla TVN 24 prezes Kita. 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice