Sport Management
Due to the dynamics of our activities and rapidity of news appearance, we present only selected posts in english, the rest of news will remain in polish.
27 February 2012
Energa Basket Cup: Adam Wójcik ambasadorem programu
Ponad 25 lat spędzonych na koszykarskim parkiecie, 637 rozegranych meczów, prawie 10 tys. zdobytych punktów, osiem złotych medali Mistrzostw Polski – to tylko część sukcesów Adama Wójcika, który zdecydował się wspierać Energa Basket Cup. Celem programu jest  upowszechnianie koszykówki wśród dzieci i propagowanie idei fair play.

Adam Wójcik, koszykarz Śląska Wrocław, został ambasadorem Energa Basket Cup, największego w Polsce programu rozwoju koszykówki skierowanego do uczniów szkół podstawowych, w którym bierze udział ok. 75 tys. dzieci z całej Polski. W wieloetapowych rozgrywkach toczących się w ciągu całego roku szkolnego uczestniczą  dziewczęta i chłopcy w wieku 11-12 lat z ok. 5,8 tys. szkół z całej Polski.

Cykl rozgrywek w minikoszykówce Energa Basket Cup organizowany jest od 2009 roku. Program ma na celu propagowanie  zdrowego, aktywnego stylu życia wśród dzieci. Dotychczas, w trzech edycjach turnieju wzięło udział ponad 225 tys. zawodników i zawodniczek. W latach 2009-2011 program realizowany był pod nazwą Olimpijska Energa. Organizatorem turnieju jest Szkolny Związek Sportowy, a patronem i mecenasem programu Grupa ENERGA.

– Uczestnictwo w programie Energa Basket Cup umożliwia dzieciom łączenie zabawy z nauką odpowiedzialności, dyscypliny i współpracy z rówieśnikami. Dzięki meczom wyjazdowym oraz udziałowi w zgrupowaniach, mali zawodnicy mają także możliwość poznania różnych  środowisk i nawiązania nowych kontaktów. Uprawianie koszykówki pozwala dzieciom nie tylko aktywnie spędzać czas i rozwijać swoje predyspozycje sportowe, ale też kształtuje ich charakter. Wiem to z własnego doświadczenia, bo wszystko, co udało mi się osiągnąć w tej dyscyplinie, miało swój początek właśnie w międzyszkolnych rozgrywkach koszykarskich, które zawsze będę wspominał z dużym sentymentem – mówi Adam Wójcik.

Adam Wójcik podkreśla także specyfikę dyscypliny, która stała się jego sposobem na życie i do uprawiania której zachęca najmłodszych. – Koszykówka jest niezwykle wymagająca, zawodnicy oprócz dobrej kondycji sportowej, muszą wykazać się doskonałą koordynacją ruchową i umiejętnością strategicznego myślenia. Za wrzuceniem piłki do kosza, które dla wielu obserwatorów wydaje się czymś niezwykle prostym, kryje się szereg analiz, wyczucie chwili, dobre wykorzystanie danego momentu. Czasem reakcja jednego zawodnika spóźniona o sekundę może zepsuć całą akcję – zaznacza zawodnik Śląska Wrocław. – Gdy już na etapie szkoły podstawowej dzieci mają możliwość sprawdzenia i rozwijania swoich koszykarskich predyspozycji pod okiem trenerów, zwiększa to ich szansę na sukces.

Adam Wójcik zgodził się popierać program dzięki profesjonalnym działaniom Sport Management Polska.





prev    |    next

SMP is the author of Polish Swimming promotional success. In years 2005-2008, the company was the sole representative of Polish Swimming Association in marketing actions. During this time SMP has also created two major sponsorship programs for Bioton SA and Telefonia Dialog SA.
On behalf of the Tauron Group, SMP in cooperation with research institute ARC Market and Opinion has developed a unique research methodology. It was realized at the worlds standard level and it was used for the selection, planning, analyzing and reporting the effectiveness of sponsorship activities.
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice