Sport Management
SMP in media

Sport Management Polska is a professional company specialized in sports marketing and consulting. SMP comprehensively combines such diverse sports business areas as business consulting, marketing, management, public relations, organizing events and training.

Expert knowledge, broad skills and rich experience – these are our assets which find big recognition among the media representatives in both business and sports marketing.

CEO of Sport Management Polska – Grzegorz Kita, manager of the company since 2002, is the most widely quoted expert in the field of sports business in Poland.

We invite you to familiarize with some of the articles, programs, television broadcasting and other media drafts:
 

2012-11-14
TVP 1 - Wiadomości

"Wiadomości" - główny program informacyjny Telewizji Polskiej zapytały Grzegorza Kitę o ekonomiczne obszary zarządzania Stadionem Narodowym.

Więcej w programie Wiadomości TVP 1.
2012-11-07
Wirtualne Media.pl
Jerzy Janowicz w ubiegłym tygodniu dotarł do finału tenisowego turnieju ATP Masters w Paryżu, w którym przegrał z Davidem Ferrerem. We wcześniejszych dniach pokonał jednak Andy'ego Murraya, Janko Tipsarevica i Gilesa Simona, stając się sportowym królem długiego weekendu.

Czy ten sukces oznacza, że Jerzy Janowicz może już zostać zaangażowany do dużej kampanii reklamowej? Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, uważa, że zdecydowanie tak.
We invite you to read the article   
2012-11-06
Onet "Krocie na korcie"
Spektakularny sukces, a co za tym idzie – coraz większe pieniądze. 21 – letni Jerzy Janowicz po  występie w finale turnieju w Paryżu został 26. rakietą świata, a jego konto zasiliło ponad 234 tysięcy euro. A to dopiero początek.

- Jeszcze kilka tygodni temu wartość marketingową Janowicza dla pojedynczej, średniej wielkości kampanii szacowałbym na 70 – 100 tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę jego ostatnie sukcesy, obecnie możemy mówić o kwotach rzędu 400 – 600 tysięcy złotych za jedną dużą kampanię. Przypuszczam, że przy założeniu dalszych, znaczących sukcesów bardzo dobry agent mógłby „sprzedać” Janowicza nawet za milion złotych – ocenia Grzegorz Kita, szef Sport Management Polska i ekspert z zakresu marketingu sportowego.
We invite you to read the article   
2012-11-05
Radio PiN
Szef SMP Grzegorz Kita został poproszony przez Radio PiN o szereg komentarzy na temat Jerzego Janowicza - sensacyjnego odkrycia paryskiego turnieju BNP Paribas Masters. 
2012-10-25
Radio PiN
Kto wygra wybory na prezesa PZPN?

Na zaproszenie Radia PiN Grzegorz Kita podczas godzinnej audycji przedstawił współczesne uwarunkowania rozwoju piłki nożnej i ew. wpływ poszczególnych kandydatów na działalność związku.
W opinii Grzegorz Kity osobą, która ma największe możliwości wprowadzenia dynamicznych zmian w polskiej piłce nożnej jest Zbigniew Boniek.  
2012-10-17
Onet "Kto za to zapłaci?"
Mecz Polska – Anglia został odwołany, wszystko przez deszcz i niezamknięty dach. Jednak w tym przypadku wstyd to tylko jeden aspekt. Odwołany mecz to również ogromne koszty. Straciliśmy również na wizerunku i to chyba boli najbardziej.

–Wysokie będą koszty wizerunkowe Polski. Nośność takich informacji jest ogromna i globalna. Świat już dowiedział się o tej kuriozalnej sytuacji i nikt nie będzie się zastanawiał, na ile była to decyzja delegata FIFA czy kogoś innego. Odpowiedzialność za to wydarzenie spadnie na Polaków. To nam zostanie przyszyta łatka tych nieodpowiedzialnych i my będziemy ofiarami uproszczonych przekazów i stereotypów – tłumaczy Grzegorz Kita, szef Sport Management Polska i ekspert z zakresu marketingu sportowego.
We invite you to read the article   
2012-10-15
WP.pl "Kosmiczne pieniądze za kosmiczny wyczyn"

Skok człowieka ze stratosfery to dotychczas najbardziej widowiskowa forma komercyjnej promocji. W ten sposób swoją markę reklamuje Red Bull.

- Cechą charakterystyczną strategii tej firmy jest organizacja za każdym razem wydarzeń unikalnych, innowacyjnych i egzotycznych. Zarazem robi to regularnie i spójnie a akcje nawiązują do siebie charakterem, przede wszystkim odniesieniem do sportu i adrenaliny. To daje potężny efekt synergii - mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
We invite you to read the article   
2012-09-29
TVP 1 - Wiadomości
Dla "Wiadomości" - głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej Grzegorz Kita skomentował jaka może być ekonomiczna przyszłość obiektów sportowych wybudowanych na EURO 2012. W obszernych wypowiedziach ekspert z SMP wytłumaczył trzy podstawowe obszary problemów jakie stają przed operatorami i zarządzającymi obiektami.

Więcej na antenie TVP 1..


2012-09-12
Press
Transmisja meczów Reprezentacji w systemie PPV to nowość ale i szereg kontrowersji.

O tym jaki pozytywny wpływ będzie miał ten precedens na rozwój rynku oraz jak zmieni się wartość kibica mówi Grzegorz Kita w obszernym wywiadzie dla miesięcznika Press.
We invite you to read the article   
2012-09-03
Onet "Wypadek za kilkanaście milionów"
– Ktoś albo jest produktem marketingowym, albo nie jest. A brutalnie rzecz ujmując, z punktu widzenia marketerów Robert po wypadku przestał nim być. Jest wielkim sportowcem i stworzył piękny rozdział w historii polskiego sportu, ale z radarów i celowników marketerów już zniknął. U niektórych z nich może wystąpić postawa i działanie pod hasłem: "jesteśmy z kimś w potrzebie i podajemy mu rękę", ale trudno jest realnie korzystać z wizerunku takiej osoby. Konsument i kibic też wie swoje i zdaje sobie sprawę, że zawodnik w danym momencie nie funkcjonuje, nie osiąga sukcesów i jest wyłączony z użytku na nieokreślony czas – zwraca uwagę Grzegorz Kita.

Jaka jest obecnie wartość marketingowa Roberta Kubicy?
We invite you to read the article   
2012-09-01
Dziennik GP "Paraolimpiada: sponsorów prawie nie ma"
Polscy paraolimpijczycy, zanim zawalczą o medale, musieli stoczyć walkę o sponsorów. 

– Niestety sporty niepełnosprawnych wciąż nie są szczególnie pociągające dla sponsorów. Jeżeli już ich zainteresowanie kieruje się w stronę sportu innego niż te najbardziej popularne i widowiskowe, to w pierwszej kolejności wolą wspomagać sporty amatorskie i dziecięce – tłumaczy Grzegorz Kita ekspert marketingu sportowego ze Sport Management Polska. – Co nie znaczy, że niepełnosprawni sportowcy nie mają potencjału marketingowego. Historie Natalii Partyki, czy Oscara Pictoriusa dowodzą, że jest w nich spory potencjał także dla sponsorów – dodaje Kita. 

Pełny tekst artykułu dostępny jest w wydaniu drukowanym..
We invite you to read the article   
2012-08-17
Dziennik Bałtycki "Hala Ergo Arena ma dwa lata"
Hala Ergo Arena ma dwa lata i wciąż działa na wysokich obrotach. Jak udało się osiągnąć sukces?

- Dla mnie Ergo Arena to ewidentnie numer jeden. Nie widzę obecnie na rynku obiektu, który mógłby jej dorównywać tak pod kątem infrastruktury, jak i ilości organizowanych w ciągu roku imprez - przyznaje Grzegorz Kita, prezes agencji marketingu sportowego Sport Management Polska. Jego zdaniem hala widowiskowo-sportowa ma bardzo dużo do zaoferowania i bez problemu mogłaby zmonopolizować rynek całej północno-środkowej Polski.
We invite you to read the article   
2012-08-16
PRoto.pl

Zapraszamy do przeczytania wywiadu tygodnia specjalistycznego serwisu PRoto.pl.

Wywiad o...
wartości wizerunku Agnieszki Radwańskiej

PRoto.pl: Jakby Pan oszacował w tym momencie wartość wizerunku Agnieszki Radwańskiej? Na ile może on być w tym momencie wyceniany?

Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska: Sądzę, że przy założeniu dużej kampanii i dalszych znaczących sukcesów Radwańskiej przekroczył on w tym momencie taką granicę, dość magiczną dla wielu polskich sportowców, jaką jest milion złotych za kontrakt reklamowy. Uważam, że ta wartość mieści się w przedziale 1 mln - 1,5 mln zł. Na niej oczywiście cieniem kładzie się bardzo rozczarowujący wynik i zachowanie Polki na Olimpiadzie...
We invite you to read the article   
2012-07-29
Orange Sport
Jaki wpływ ma Olimpiada na wartość marketingową polskich sportowców?
Czy po zdobyciu medalu mogą liczyć na duże pieniądze?

W programie Orange Sport gościem Pawła Zarzecznego był Grzegorz Kita - prezes SMP.
2012-07-23
Bloomberg Businessweek Polska

W najnowszym numerze Bloomberg Businessweek Polska Grzegorz Kita tłumaczy specyfikę rynku medialnego w kontekście sukcesów na nadchodzących Igrzyskach Olimpijskich.

- Liczy się potencjał medialny zawodnika, jego osobowość. Zdobycie medalu to dopiero początek, pojawienie się w grze, ale jak potoczy się ta gra, to już inna sprawa. Nie ma automatycznej relacji, że ktoś, kto zdobywa medal, natychmiast staje się bardziej atrakcyjny dla rynku reklamowego. Ewidentnie awansuje na wyższą półkę marketingową, ale nie oznacza to jeszcze finansowego eldorado – wyjaśnia Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.

Więcej w wydaniu drukowanym..
2012-07-08
TVP 2 - Panorama
Czy w Polsce funkcjonuje czarny PR sportowy? Jak sportowcy radzą sobie z falami nieprzychylnych komentarzy na forach internetowych?

O opinie w tych kwestiach poprosiła Grzegorza Kitę telewizyjna Panorama - kluczowy program informacyjny TVP2. Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska uważa, że w Polsce czarny PR sportowy to raczej uproszczone określenie na wysokowolumenowe negatywne komentarze i opinie generowane przez internautów...

Więcej na antenie TVP2.
2012-07-06
TVN CNBC "Tenisowy biznes"
Gościem studia TVN CNBC był szef SMP - Grzegorz Kita, który przedstawił możliwy scenariusz wpływu wielkiego, historycznego sukcesu Agnieszki Radwańskiej na rozwój branży tenisa ziemnego w Polsce. 

Według Kity branża może liczyć na ok. 20% wzrost ale głównie w obszarze liczby trenujących, uczących się i grających - co pociągnie też za sobą sektor sprzętowy (odzież, rakiety itp.). Przezes Sport Management Polska nie spodziewa się natomiast radykalnego rozwoju obszaru obiektów sportowych.
Have a look at the material   
2012-07-02
Polskie Radio - Program 4
Następna taka impreza najwcześniej w 2024 roku

Koniec Euro 2012 przynosi czas podsumowań. Nie da się ukryć, że dzięki Euro powstaje wiele obiektów, które w innych okolicznościach czekałyby na realizację jeszcze przez wiele lat. O koszta poniesione przy organizacji Euro 2012 Wojciecha Śmiecha z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR i Grzegorza Kitę, prezesa Sport Management Polska pytał Krzysztof Grzybowski.

W trakcie godzinnej audycji słuchacze mogli dowiedzieć się wielu informacji o ekonomicznej stronie EURO. 
We invite you to read the article   
2012-06-28
Onet Biznes "Zmierzch bogów futbolu"
Odwrót najbogatszych Polaków od finansowania klubów piłkarskich wydaje się co prawda przesądzony, nie znaczy to jednak, że na piłce nożnej w Polsce, inaczej niż na świecie, nie można zarabiać. – Powodów porażki jest wiele, jednak generalnie polscy miliarderzy, którzy do bogactwa doszli prowadząc działalność nie mającą ze sportem wiele wspólnego, nie rozumieli piłki w sposób dogłębny – mówi Grzegorz Kita, właściciel zajmującej się marketingiem sportowym firmy Sport Management Polska. – Tymczasem finansowanie futbolu to umiejętna gra w trójkącie biznes – sport – zarządzanie emocjami. Jeżeli któryś z tych elementów kosztem innych zostanie zaniedbany, inwestycja prawdopodobnie przyniesie straty.
We invite you to read the article   
2012-06-25
Radio PiN
Polska musi się przypominać po Euro!

„Jeżeli teraz te prace wizerunkowe nie będą kontynuowane, to za trzy miesiące, pół roku, rok, ten efekt zacznie bardzo słabnąć” – o korzyściach z organizacji Euro 2012 opowiada Radiu PiN Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
We invite you to read the article   
2012-06-21
Polsat News
Kim jest Cristiano Ronaldo? Piłkarzem czy marką globalną?
Jak wartość marketingowa zawodnika przekłada się na standing finansowy klubu?

Zaproszony do studia Polsatu, Grzegorz Kita, prezes SMP, obszernie wyjaśniał zagadnienia związane ze współczesnymi gwiazdami futbolu.

Więcej na antenie Polsatu..
2012-06-20
Miesięcznik Kapitałowy
W najnowszym numerze miesięcznika "Kapitałowy" można przeczytać o marketingowych inwestycjach w sport spółek notowanych na warszawskiej giełdzie.

Poproszony o opinie Grzegorz Kita mówi o korzyściach i zyskach płynących ze świata sportu. Także o tym jak koncept kreatywny wpływa na jakość i skuteczność kampanii reklamowych.

Więcej w wydaniu drukowanym..

2012-06-15
Radio PiN
Jak dla marketerów i ich marek rozwija się EURO?
Które kampanie reklamowe są najlepsze a które wyglądają na nieefektywne?

Poproszony o opinię w tej sprawie, prezes SMP Grzegorz Kita wypowiadał się na antenie Radia PiN.
2012-06-12
Onet Biznes
Przemysław Tytoń, bramkarz reprezentacji Polski w piłce nożnej, który w pierwszym meczu Euro 2012 Polska - Grecja zastąpił Wojciecha Szczęsnego i obronił rzut karny, jest łakomym kąskiem dla marketerów. Z dnia na dzień został rozpoznawalnym bohaterem, ale o jego wartości zdecydują dwa kolejne mecze reprezentacji Polski.

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa firmy Sport Management Polska, Przemysław Tytoń po meczu Polski z Grecją już stał się towarem marketingowym.
- Stał się nim dopiero teraz, chociaż w piłkę nożną gra długo i ma sukcesy sportowe. Teraz sprzyjały mu jednak okoliczności. To jest właśnie siła Euro 2012 - podkreśla Kita. I zastrzega: - Wartość marketingowa Tytonia bardzo szybko może spaść, kiedy nie utrzyma poziomu sportowego albo na przykład katastrofalnie wpuści cztery bramki w meczu z Rosją.

We invite you to read the article   
2012-05-28
Bloomberg Businessweek Polska "Jarmark EUROpa 2012"
W najnowszym numerze Bloomberg Businessweek Polska Grzegorz Kita wraz z Cezarym Kucharskim typują jak wzrośnie wartość polskich reprezentantów podczas występów na EURO 2012.

- Szansa pokazania się to dużo, ale nie wszystko. Wartość piłkarza nie wzrośnie, jeśli będzie tylko przechadzał się po boisku. Musi grać. I to dobrze. Ostatnie lata zdewaluowały trochę status reprezentanta. Była zbyt duża masa testowanych zawodników. Dzisiaj sam fakt powołania do kadry nie spowoduje automatycznego wzrostu wartości rynkowej zawodnika. Tu nie ma prostych algorytmów - tłumaczy Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2012-05-25
Dziennik GP "Podkręć (reklamę) jak Beckham"
Dziesięciu  najlepiej opłacanych piłkarzy na świecie zarobi w tym roku łącznie ponad 250 milionów dolarów. To mniej więcej tyle ile kosztowało wybudowanie stadionu na Euro 2012 w Poznaniu. I tylko część z tej kwoty pochodzi bezpośrednio z kontraktów za grę. Reszta to kampanie reklamowe i opłaty od sponsorów. Ale zarówno na boisku jak i poza nim piłkarze na swoje zarobki pracują naprawdę ciężko. Suma zawrotna, ale o takich zarobkach może pomarzyć tylko naprawdę mała grupa spośród piłkarzy. 

– Co nie znaczy, że reszcie dzieje się jakaś większa finansowa krzywda. Wręcz przeciwnie nawet ci, którzy nie są globalnymi gwiazdami i piłkarze spoza największych drużyn, to na tle sportowców z innych dyscyplin zarabiają całkiem nieźle – zapewnia Grzegorz Kita ekspert marketingu sportowego ze Sport Management Polska.
We invite you to read the article   
2012-05-17
PRoto.pl
Najpopularniejszy portal branży PR Proto.pl przeprowadził wywiad tygodnia z Grzegorzem Kitą, szefem SMP.

Rozmowa z... Grzegorzem Kitą o myleniu sponsorów i strategiach komunikacyjnych w sponsoringu

Red. PRoto.pl: Wielu wątpi w sukces sportowy naszej reprezentacji na Euro. Czy sponsorzy reprezentacji nie ponoszą ryzyka, wiążąc się z drużyną, która może szybko odpaść z turnieju?

Grzegorz Kita, prezes zarządu Sport Management Polska: To wszystko zależy od strategii komunikacyjnej. Jest to proste sformułowanie, ale skomplikowane zagadnienie. Na naszym rynku ewidentnie widać, że są sponsorzy, którzy grają w „wyższej lidze”. W tym sensie, że stali się odporni na wynik sportowy reprezentacji, działając niejako po stronie klientów, konsumentów, kibiców...
We invite you to read the article   
2012-05-14
Press

Marka Orlen została drugim, obok marki Plus (Polkomtel SA), sponsorem polskiej siatkówki. PKN Orlen SA podpisał umowy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i Profesjonalną Ligą Piłki Siatkowej.

Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa agencji marketingu sportowego Sport Management Polska, Orlen kojarzony jest głównie ze sponsoringiem sportów motorowych i sponsoring siatkówki będzie dla niego dużym wyzwaniem. - Wystarczy wspomnieć sponsorskie kontrakty Orlenu z drużyną piłkarską z Płocka albo piłką ręczną. Marka była wtedy stosunkowo mało skuteczna - mówi Kita. Dodaje, że problemem Orlenu może być brak zbieżności i wzajemnego przełożenia się atrybutów marki Orlen na atrybuty dyscypliny, jaką jest siatkówka...
We invite you to read the article   
2012-05-08
Puls Biznesu "We Wrocławiu Ligi Mistrzów nie będzie"
Trudno jest w piłce nożnej zachować chłodną głowę tym bardziej, gdy jest się właścicielem klubu.
Na piłce da się zarobić choć jest to trudne. Niegdyś, bez wielkich sponsorów to był problem, teraz gdy są wpływy z Canal+ czy T-Mobile to sytuacja wyjściowa jest naprawdę dobra. Kluby jednak często nie pilnują kosztów i nie optymalizują przychodów.

Klub jako całość wymaga też nieco innego zarządzania niż duże firmy. Potrzeba dynamicznego, niemal ręcznego sterowania, aktywnego reagowania na nieraz zaskakujące wyniki sportowe, co powoduje, że część planowania jest bardzo krótkoterminowa - mówi Grzegorz Kita.
We invite you to read the article   
2012-05-07
TVN 24
Szef SMP Grzegorz Kita został poproszony przez TVN24 o szereg komentarzy na temat pozycji UEFA na globalnej konstelacji ekonomicznej.

Czy organizacje posiadające przychody ponad 1 mld Euro rocznie to jeszcze stowarzyszenia czy już wielkie korporacje?

2012-05-01
Press "Sport dźwignią handlu"
Spece od marketingu sportowego są realistami. Mówią, że gdyby dziś jakaś marka nagle zapragnęła zareklamować się piłkarsko i być zauważona musiałaby przede wszystkim... wydać dużo pieniędzy na obecność w mediach.

– Ciężko wymyślić coś naprawdę oryginalnego. Świetny pomysł to oczywiście podstawowy warunek dobrej kampanii, ale nie ma co ukrywać, że bez silnego wsparcia w mediach, nawet najbardziej oryginalna kampania piłkarska może nie zostać zauważona – mówi Grzegorz Kita ze Sport Management Polska.
We invite you to read the article   
2012-04-26
Puls Biznesu
Puls Biznesu zapytał Grzegorza Kitę co sądzi o spektakularnej zmianie warty w polskiej siatkówce.

Czy Polkomtel wykorzystał pełny potencjał zawarty w siatkówce?
Czy Orlen stworzy nową erę marketingową w polskiej siatce?

- Plus nigdy nie wykorzystywał maksimum potencjału sponsoringu. Stawiał na ekspozycję marki, zapominając o rzeczywistym nawiązaniu dialogu z kibicami i konsumentami, o rozbudzeniu emocji. Choć zapewne i tak wartość ekspozycji marki była wielokrotnie wyższa niż nakłady na siatkówkę. Są hegemonem, jeśli chodzi o skojarzenie marki z dyscypliną, ale przy dzisiejszym szumie informacyjnym, żeby się wyróżnić, trzeba budować relacje, a nie tylko informacje — zaznacza Grzegorz Kita.
 
2012-04-12
Polsat "Wydarzenia"
Dla programu informacyjnego "Wydarzenia" Grzegorz Kita skomentował kwestie zasad współpracy finansowo-podatkowej pomiędzy UEFA a Polską przy organizacji EURO 2012.

Czy Polska zyska czy straci na organizacji EURO?
Jakie są przychody UEFA i jaka jest ich dywersyfikacja?

Więcej na antenie Polsatu..

2012-04-03
Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Zapraszamy do przeczytania obszernej rozmowy Prezesa Kity z trójmiejską Gazetą Wyborczą.

Michał Jamroż: Jak ocenia pan decyzję władz miasta o przejęciu spółki Lechia-Operator, która zarządzała do tej pory PGE Areną?

Grzegorz Kita: Tu nie ma co oceniać. Wyniki operatora na każdym polu były słabe i właściwie nie było innej możliwości, jak jego zmiana. Mówiąc wprost, obecnie potrzebna jest gromada wysokopłatnych, zdeterminowanych fighterów, która będzie zdobywać wpływy z wszelkich możliwych źródeł.
We invite you to read the article   
2012-04-02
Marketing przy Kawie
Raport Loyalty Business Overview 2012

Założenie, że sukces sportowy zapewni permanentną lojalność kibica jest piekielnie złudne i niebezpieczne. Oznacza z reguły, że większość klubowego budżetu pochłaniają wydatki na kupno nowych zawodników i ich pensje, które dodatkowo rosną szybciej niż wpływy od sponsorów przyciągniętych dobrymi wynikami. Jednocześnie zaniedbuje się długofalowe budowanie relacji z klientem, więc gdy drużyna w końcu zaczyna przegrywać, w budżecie robi się dziura – tłumaczy Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska.
We invite you to read the article   
2012-03-16
TVN CNBC
Zarządzanie wielkimi obiektami sportowymi to poważne wyzwanie. PGE Arena, Pepsi Arena czy Stadion Narodowy generują nie tylko duże przychody ale i koszty.

TVN CNBC poprosił o szereg wypowiedzi w tych sprawach prezesa SMP - Grzegorza Kitę, który wyjaśniał obszernie te zagadnienia.

2012-03-03
Rzeczpospolita
Czy Euro przyczyni się do podniesienia poziomu polskiego futbolu? Tu zdania są podzielone: 37% twierdzi, że tak, 41% - że nic się nie zmieni.

– Organizacja turnieju nie sprawi, że z dnia na dzień zaczniemy odnosić sukcesy na miarę zespołów światowej klasy. Ale biorąc pod uwagę radykalną rozbudowę infrastruktury, nie mam wątpliwości, że w związku z takim polepszeniem się warunków, poziom polskiej piłki będzie rósł – uważa Grzegorz Kita, prezes zarządu Sport Management Polska.
We invite you to read the article   
2012-02-29
PRoto.pl
Wisła Kraków zatrudniła byłego piłkarza Macieja Żurawskiego na stanowisku ambasadora klubu. „Nie jest to pomysł nowy. Rozpoznawalni piłkarze biorą udział w rozmaitych imprezach klubowych” – zaznacza jednak Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska. Nowością jest jednak sformalizowanie współpracy klubu i byłego zawodnika.

Jak zaznacza Kita, kluby w Polsce nie poświęcają dostatecznej uwagi byłym zawodnikom. „Byli zawodnicy związani z określonym zespołem to wielki potencjał, a dotychczas kluby nie bardzo wiedziały, jak ten potencjał w pełni wykorzystać” – twierdzi prezes Sport Management Polska.

We invite you to read the article   
2012-02-27
WP.pl
Choć do Euro 2012 zostało jeszcze około 100 dni, to zwycięzcę już znamy. To UEFA, która na mistrzostwach zarobi miliardy złotych.

- UEFA, MKOL czy FIFA to są organizacje ponadnarodowe i tak chcą też być traktowane. Działają w ujęciu globalnym i z takiej perspektywy postrzegają poszczególne państwa. Takie zwolnienia są więc prawie że powszechne i "standardowe". Mamy tu po prostu rynek nie klienta, ale produktu - mówi Grzegorz Kita ze Sport Management Polska. - To jest po prostu bardzo twarda gra negocjacyjna. Trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z teoretycznie organizacjami sportowymi, a w praktyce z wielkimi korporacjami o przychodach przekraczających miliard dolarów rocznie - dodaje ekspert.
We invite you to read the article   
2012-02-10
Puls Biznesu
Jeszcze dwa lata temu magiczną barierą dla największych klubów piłkarskich Europy było przekroczenie 400 mln EUR przychodów. Teraz dwa kluby już przypuszczają szturm na przełamanie poziomu 0,5 mld EUR. To zupełnie kosmiczne i szokujące liczby, bo równie dobrze mogłyby to być przychody sporego banku, czy firmy ubezpieczeniowej – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Dodaje jednak, że znaczące wzrosty przychodów odnotowały głównie dwa czołowe kluby.
– Przypomina to sytuację w kolarstwie, gdzie ucieka zaledwie kilku zawodników, a goni ich rozciągnięty peleton. Nie można też nie zauważyć, że część klubów odnotowała spadki przychodów – zaznacza Grzegorz Kita.
We invite you to read the article   
2012-02-03
Puls Biznesu
Polonia Warszawa zagra dla Prudentiala. Stołeczny klub może zdobyć sponsora z rynku ubezpieczeniowego. Jak wynika z ustaleń Pulsu Biznesu - w tym roku jedno z towarzystw ma podpisać kontrakt sponsorski z liczącą się w walce o mistrzostwo Polski Polonią Warszawa.

Grzegorz Kita, prezes firmy Sport Management Polska pozytywnie ocenia pomysł sięgnięcia do marketingu sportowego przy budowie nowej marki na rynku. Według niego, skutecznie zwiększy to jej zasięg oddziaływania oraz przyśpieszy budowanie rozpoznawalności wśród klientów.
- Diabeł jednak tkwi w szczegółach. Zdecydowanie postawiłbym na sponsoring całych rozgrywek, wybranej reprezentacji lub dyscypliny albo konkretnego wielkiego obiektu sportowego niż konkretnego klubu – mówi.

więcej w wydaniu drukowanym...
wiecej w wydaniu drukowanym... 
2012-01-31
Radio dla Ciebie
Uroczyste otwarcie Stadionu Narodowego zwróciło uwagę słuchaczy również na ekonomiczną stronę funkcjonowania stadionu. Poproszony o opinię w tej sprawie, prezes SMP Grzegorz Kita wypowiadał się zarówno na temat wartości naming rights stadionu jak też korzyści płynących dla sponsorów używających takich narzędzi marketingowych. W metodologii stosowanej przez SMP aby ustalić wartość naming rights obiektu sportowego wyliczanych jest aż 31 podgrup wartości !
We invite you to read the article   
2012-01-11
Tygodnik Wrocławski
Czy Wrocław zorganizuje World Games?

Spory potencjał w imprezie widzą również fachowcy od marketingu sportowego i promowania się miast poprzez sport. - Warto organizować takie przedsięwzięcia o zasięgu kontynentalnym czy światowym, które pozwolą nam wejść na „scenę”, wyróżnić nas wśród organizatorów tysięcy rozmaitych eventów i projektów promocyjnych. Najważniejsze jednak, żeby określić sobie jasny cel - co chcemy osiągnąć poprzez organizację. Impreza jest bowiem tylko narzędziem, a nie powinna być celem samym w sobie - mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
We invite you to read the article   
2012-01-10
Bloomberg Businessweek Polska
– EURO dodatkowo przyspiesza profesjonalizację polskich klubów. Ta rewolucja już się dzieje. W cieniu czterech stadionów turnieju powstają mniejsze, nie mniej nowoczesne obiekty. Kluby zaczynają rozumieć, że ich zadaniem jest dostarczanie społecznościom lokalnym rozrywki na wysokim poziomie – zwraca uwagę Grzegorz Kita, szef Sport Management Polska, firmy marketingu sportowego.

więcej w wydaniu drukowanym...
2012-01-04
TVP2 - Panorama
Szef SMP Grzegorz Kita został poproszony przez TVP2 o szereg komentarzy na temat Rajdu Dakar. Szczególną uwagę poświęcono udziałowi w rajdzie polskiego kierowcy Krzysztofa Hołowczyca. W ocenie prezesa Kity Hołowczyc to przykład jednej z niewielu w Polsce profesjonalnie prowadzonej ścieżki rozwoju kariery sportowej.
2012-01-01
Press
... jak podkreślają zarówno przedstawiciele związków sportowych, jak i eksperci od marketingu sportowego, sporty zimowe mają duży potencjał. – Od grudnia do marca sporo dyscyplin właściwie z telewizji znika, ich miejsce zajmują właśnie sporty zimowe. Nawet gdyby ograniczyć komunikację do tych trzech miesięcy, to i tak zdecydowanie więcej niż obecnie spotykane w komunikacji dwa-trzy tygodnie standardowej kampanii reklamowej – wskazuje Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska. – Sporty zimowe mają specyficzną, wierną grupę kibiców...

więcej w wydaniu drukowanym

SMP is the author of Polish Swimming promotional success. In years 2005-2008, the company was the sole representative of Polish Swimming Association in marketing actions. During this time SMP has also created two major sponsorship programs for Bioton SA and Telefonia Dialog SA.
On behalf of the Tauron Group, SMP in cooperation with research institute ARC Market and Opinion has developed a unique research methodology. It was realized at the worlds standard level and it was used for the selection, planning, analyzing and reporting the effectiveness of sponsorship activities.
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice