Sport Management
Konsulting sportowy
Sport Management Polska to pionier i prekursor rozwoju w Polsce konsultingu sportowego.

W tej dziedzinie SMP zrealizował szereg największych transakcji polskiego rynku futbolowego:

- zakup Legii Warszawa przez ITI (2003),
- strategię rozwoju GKS Bełchatów w sezonie wicemistrzowskim 2006/2007,
- doradztwo przy zakupie Górnika Zabrze przez TU Allianz (2007),
- strategię Lechii Gdańsk (2008) czy
- doradztwo przy awansie Górnika Zabrze do Ekstraklasy w sezonie 2009/2010.

W opinii zarówno klientów jak i mediów SMP jest firmą posiadającą największy i najbardziej wszechstronny zasób wiedzy i doświadczeń w zakresie polskich klubów piłkarskich.

Sport Management Polska to ponadto firma o doskonałej reputacji znana nie tylko z wysokiej jakości wykonywanych usług ale także z umiejętności szybkiej i sprawnej realizacji projektów oraz doskonałej intuicji piłkarskiej umożliwiającej celne estymacje i właściwe diagnozowanie poszczególnych zagadnień sportowych.

Wśród atutów firmy należy wymienić także działanie nie tylko na polu biznesowym ale również na rzecz rozwoju w Polsce nauki o konsultingu i marketingu sportowym. SMP jako prekursor wprowadzało i wprowadza na rynek szereg nowych i autorskich rozwiązań i innowacji w zakresie sportu.

Największe sukcesy firmy są jednak zdecydowanie związane z działaniami praktycznymi. W okresie ostatnich lat SMP zrealizowało z sukcesem największą ilość znaczących projektów futbolowych w Polsce.

Najważniejsze z nich to m.in. :
 

  • Due-diligence i opracowanie Planu Rozwoju Strategicznego Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa S.S.A. dla Zbigniewa Jakubasa – znanego inwestora giełdowego, właściciela Grupy Kapitałowej Multico oraz Prezesa Polskiej Rady Biznesu [2003]
     
  • Plan Rozwoju Strategicznego Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa S.S.A. dla grupy ITI oraz status Głównego Doradcy przy przejęciu Legii przez ITI [2003/2004]
     
  • Plan finansowy Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa S.S.A. dla firmy Fincast należącej do koncernu Fininvest, będącego własnością magnata telewizyjnego Silvio Berlusconiego [2004]
     
  • Plan Naprawczy Szczakowianki Jaworzno – I etap [2005]
     
  • Audyt oraz budowa Strategii Rozwoju dla BOT GKS Bełchatów w sezonie wicemistrzowskim [2006]
     
  • Analiza oraz rekomendacja celowości zaangażowania TU Allianz Polska w KP Górnik Zabrze S.S.A. [2007]
     
  • Audyt i Raport analityczny oraz Strategia Rozwoju klubu piłkarskiego Lechia Gdańsk dla Miasta Gdańsk [2008]
  • Projekt doradczo-operacyjny „Awans Górnika Zabrze do Ekstraklasy” (2009-10), doradztwo sportowe oraz zbiór 42 raportów obserwacyjno-analitycznych [2010]  CZYTAJ_WIĘCEJ
  • Założenia strategiczne projektu T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile oraz generalne wykonawstwo i realizacja działań [2011-2014]
  • Działania doradcze dla Stadionu Miejskiego w Białymstoku z zakresu analizy rynku i potencjału komercjalizacyjnego [2014/2015]
  • Plan Aktywizacyjny gdańskiego Stadionu Energa dla Grupy Energa S.A. [2016]
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje