Sport Management
Grzegorz Kita, prezes SMP - biografia
Prezesem i założycielem Sport Management Polska jest Grzegorz Kita, znakomity specjalista i ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego.
 
Grzegorz Kita to także ekspert i uznany autorytet z zakresu zarządzania w sporcie i zarządzania klubem sportowym. Jest ponadto prekursorem i pionierem rozwoju rynku marketingu i konsultingu sportowego w Polsce.
 
Jest także najczęściej cytowanym w mediach i proszonym o opinię ekspertem z zakresu marketingu sportowego [ zobacz więcej ]. 
 
W swojej karierze zrealizował ponad 250 projektów marketingu sportowego. Zasłynął m.in. realizacją projektu T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile (2011-2014), przygotowaniem strategii i wypromowaniem polskiego pływania w latach 2005-2008, wielkimi transakcjami futbolowymi (ITI - Legia Warszawa [2003], Allianz - Górnik Zabrze [2007]) czy rozwojem słynnego cyklu biegów przeszkodowych Runmageddon (2016-2018)
 
Realizował także szereg innych projektów doradczych i wykonawczych. Pracował m.in. dla Allianz, Bioton, T-Mobile, STS, FoodCare, Telefonia Dialog, McDonald’s, JSW, Tag Heuer, Energa, Reebok, Haier, BASF, Tatry Mountain Resorts, Campus, Foods by Ann, Michelin, Coca Cola, Tauron, CH Manufaktura, Uber Eats, Salomon, PKE, Renault i wielu innych.

Jako wyłączny przedstawiciel reprezentował narodowe reprezentacje Polski w pływaniu, lekkiej atletyce, kajakarstwie czy taekwondo ITF.

Współorganizował również Ekspedycję Campus Syberia Mongolia i współpracował przy rajdzie pustynnym RMF Morocco Chalenge.

Ma także szereg doświadczeń w działaniach dla władz samorządowych. Realizował projekty m.in. dla Warszawy, Gdańska czy Białegostoku. Współpracował także ze Szczyrkiem, Toruniem i Ełkiem.

Oprócz zarządzania grupą Sport Management Polska sprawuje także funkcję Przewodniczącego Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich, skupiającego ponad 50 polskich związków sportowych i ogólnopolskich federacji.


***
Działalność naukowa i szkoleniowa

Prowadzi również szeroką działalność naukową. Jest autorem szeregu autorskich koncepcji i zagadnień związanych z biznesem sportowym.
 
W ramach działalności naukowej już w 2004r. stworzył i wykładał pionierski przedmiot „Zarządzanie produktem klubu sportowego” na Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie.

Obecnie na prestiżowych studiach podyplomowych "Zarządzanie w sporcie" na SGH wykłada przedmiot "Zarządzanie organizacjami sportowymi w warunkach dynamiki rynkowej". Przez wiele lat prowadził także cykliczne wykłady dla Polskiej Akademi Sportu. Wykłada także gościnnie na innych wyższych uczelniach.

Prowadzi m.in. blog na Facebooku - Profesjonalny-marketing-sportowy oraz

kanał na You Tube - GRZEGORZ_KITA_official

Jest także cenionym prelegentem na wielu kongresach i seminariach poświęconych marketingowi i konsultingowi sportowemu. Jako prelegent jest często zapraszany na konferencje organizowane przez największe polskie instytucje szkoleniowe: Institute for International Research czy Informedia Polska {zobacz_więcej}

***

Przed założeniem SM Polska Grzegorz Kita pracował w latach 2003-2004 jako Dyrektor Generalny klubu piłkarskiego Legia Warszawa a później Wiceprezes klubu piłkarskiego Polonia Warszawa. 

Jako Dyrektor Generalny Legii Warszawa był architektem przemian własnościowych w tym klubie uwieńczonych transakcją z koncernem ITI.

***
 
W latach 2000-2002 był głównym strategiem koncernu przemysłowo-budowlanego Mostostal-Export S.A. W ramach swoich obowiązków odpowiadał za politykę strategiczną koncernu, nadzór korporacyjny nad spółkami zależnymi oraz relacje inwestorskie.

Koncern Mostostal-Export w ówczesnym czasie składał się z ponad 30 spółek zależnych a skonsolidowane przychody roczne przekraczały wartość 1,3 miliarda złotych. Oprócz spółek budowlano-montażowych wśród spółek holdingu znajdowały się m.in. tak zdywersyfikowane aktywa jak TU Compensa, zakłady odzieżowe Delia czy ZPOW Ziębice.

***
 
W latach 1993-1999 był zawodowym inwestorem giełdowym. Zajmował się inwestycjami finansowymi na rynkach kapitałowych oraz przedsięwzięciami typu venture capital. W ramach poszerzania kompetencji naukowych, przez okres roku (1995), był również Redaktorem Naczelnym specjalistycznego, naukowego pisma „Gra na Giełdzie”. 

Publicystyka 

W latach 1994-1998 opublikował ponad 30 analiz ekonomiczno-finansowych różnorodnych spółek giełdowych (Parkiet, Cash, Gazeta Finansowa, Rzeczpospolita, Nowa Europa). Przeprowadzał analizy m.in. BRE, Polifarbu Cieszyn, Vistuli, Rolimpexu, Efektu, Wedla, Elektrimu, Amerbanku, CSS.

***

Pierwszą firmę otworzył w roku 1990, w wieku 18 lat.

***

Grzegorz Kita posiada szerokie zainteresowania. Interesuje się literaturą, podróżami, nowoczesnymi technologiami czy historią. Jest miłośnikiem kina ambitnego (szczególnie kina festiwalowego) 

Sport jest także jego pasją w czasie wolnym. Uprawiał piłkę nożną, tenis ziemny, koszykówkę, siatkówkę, squash, pływanie, nurkowanie. Uprawiał także szereg sztuk walki - począwszy do judo i aikido poprzez karate, kung-fu aż po capoeirę. Specjalną pasją są biegi ekstremalne i biegi z przeszkodami (OCR) ale także fasynacja dziką naturą. Jest także miłośnikiem narciarstwa oraz gór.

***

CHCESZ SKORZYSTAĆ Z WIELOLETNICH DOŚWIADCZEŃ BIZNESOWYCH
I OBSZERNEJ WIEDZY GRZEGORZA KITY?

Odwiedź stronę  
MENTORING

 

Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje