Sport Management
Promocja miast i regionów poprzez sport - strategie sportowe
Sport Management Polska oferuje profesjonalne doradztwo przy promocji miast i regionów poprzez sport.

Sport może być z powodzeniem wykorzystywany jako element budowy przewagi konkurencyjnej miast i regionów. Stanowi także doskonały i skuteczny element promocyjny o bardzo wysokim potencjale.

Kompetencje SMP pozwalają na stworzenie strategii, która zwiększy znaczenie miasta czy regionu jak też zwiększy świadomość danej marki i wytworzy korzystne postawy oraz asocjacje w kontekście promowanej marki.

Działania, realizowane w sposób kompleksowy, mogą także poprawić jakość życia mieszkańców oraz atrakcyjność przestrzeni i architektury obszaru. Dzięki szeroko rozumianym działaniom sportowym miasto uczestniczy w życiu społecznym swoich obywateli.

Ekspercka wiedza SMP umożliwia kompleksową realizację usług w następujących obszarach:
  • Strategie sportowe miast i regionów
  • Mechanizmy sprawiedliwej dystrybucji środków finansowych dla podmiotów sportowych w mieście
  • Starania o organizację międzynarodowych i krajowych imprez sportowych
Wśród pozostałych usług SMP są również następujące działania:
  • Profesjonalizacja funkcjonowania miejscowych klubów sportowych
  • Promocja i organizacja sportu dla dzieci i młodzieży
  • Analizy, modernizacja i rozwój infrastruktury sportowej
  • Programy prospołeczne - mobilizacja mieszkańców do uprawiania sportu masowego
  • Propagowanie idei zdrowego, aktywnego trybu życia
  • Kreowanie wizerunku miasta i regionu jako "centrum sportu i/lub turystyki"
  • Przygotowanie sieci społecznej niezbędnej do skutecznej realizacji strategii
Profesjonalna strategia promocji poprzez sport umożliwia miastom i regionom zwiększenie atrakcyjności dla mieszkańców, turystów oraz potencjalnych inwestorów.

***
Przykładowe projekty:

  • Program Corporate Social Responsibility „PKE dla Jaworzna” dla Południowego Koncernu Energetycznego (Grupa Tauron) [2010]
  • Strategia rozwoju klubu piłkarskiego Lechia Gdańsk dla Miasta Gdańsk. Korelacja rozwoju klubu z promocją miasta oraz rozwojem kultury fizycznej [2008]
  • Promocja Szczyrku poprzez organizację biegu Runmageddon dla Tatry Mountain Resorts [2017]
  • Promocja Wierchomli poprzez organizację biegu przeszkodowgo Runmageddon Wierchomla [2018]
 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje