Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.
...................................................................................................................................................................................................,
2019-03-13
Press
Ekstraklasa rozpoczyna etap sprzedaży praw do transmisji meczów ligowych w sezonach 2019/20 i 2020/21 firmom bukmacherskim. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Ekstraklasy i platformy NC+. W ramach postępowania przetargowego bukmacherom zostaną zaprezentowane dwa pakiety. Pierwszy umożliwi zakup praw do transmisji 296 meczów Ekstraklasy na wyłączność oraz pokazywania ich na stronie internetowej bukmachera, na której przyjmowane są zakłady. Druga opcja pozwala na zakup praw bez wyłączności maksymalnie czterem licencjonowanym firmom przyjmującym zakłady.

Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, mówi, że nie jest w stanie oszacować, ile na sprzedaży tych praw może zarobić Ekstraklasa. – Na pewno kilka firm bukmacherskich stać na to, żeby wykupić sobie transmisje na wyłączność, ale w tym przypadku nie wiadomo, jaką Ekstraklasa podała im cenę minimalną. Na pewno jest ona skalkulowana wieloskładnikowo. Bukmacherskie prawa mediowe do Ekstraklasy mogą się okazać na tyle łakomym kąskiem, że nie zdziwię się, jeżeli wybuchną o nie prawdziwe wojny – mówi.
2019-03-11
#13_10uHerry
Zapraszamy Was na rozmowę z Grzegorzem Kitą (Prezes Sport Management Polska), który zajmuje się szerokorozumianym biznesem w sporcie obejmującym między innymi marketing sportowy oraz eventy sportowe.

Głównym tematem naszej rozmowy jest kreowanie wydarzeń sportowych oraz to w jaki sposób powinno zadbać się o konsumenta/kibica, aby podczas wydarzenia czuł, że jest ono zorganizowane na najwyższym poziomie. Oglądając naszą rozmowę dowiecie się również za jakie działania odpowiedzialny jest marketing w sporcie. Zapraszam do oglądania! 
2019-03-06
Women Power Media
W dzisiejszych czasach dominuje przekonanie, że przeżycia są znacznie ważniejsze niż posiadanie. Nie powinno więc dziwić, że coraz większą popularnością cieszą się różnorodne wyścigi, ekstremalne prezenty i zapierające dech w piersi doznania. Także wśród kobiet.

- Biegi przeszkodowo-terenowe (OCR) zaskakują wysokim udziałem kobiet wśród uczestników – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.  - Ten udział przekracza nawet poziom 40%. Zwykle waha się w przedziale 30-44% w zależności od lokalizacji eventu, pory roku, fazy sezonu czy wreszcie długości dystansu. Zaskakujący jest także przekrój wiekowy. To wcale nie jest domena osób młodych, ale także pań w średnim wieku a nawet starszych
2019-03-01
Wirtualna Polska
Włosi słyszą "Krzysztof Piątek" i zaczynają układać dłonie na kształt rewolwerów. Napastnik oczarował tym kibiców, a wyjątkowym gestem wpływa również na swoją wartość na rynku. 

- Uważam, że ten gest jest ważny - mówi o "cieszynce" napastnika Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. - Jest to kolejny element, który odróżnia go rynkowo od innych "Pistolero". Ważne jest to, że ten gest w naturalny sposób się z nim zespolił. Są często piłkarze, którzy wymyślają rozmaite gesty, ale one nie mają pewnej naturalności wchłaniania, akceptacji przez media i kibiców.

- Trudno jest procentowo czy liczbowo wyliczyć precyzyjną wartość czy wpływ "cieszynki" na ogólną wartość zawodnika, ale na pewno wzmacnia i powiększa taką wartość. Można by ewentualnie szacować, że podnosi wartość zawodnika może o ok. 15-20 procent, ale tylko w sytuacji, gdy jest charakterystyczna, zaakceptowana, wchłonięta przez kibiców, media czy nawet popkulturę a najlepiej gdyby była na tyle charakterystyczna aby mogła być też używana w marketingu autonomicznie - wyjaśnia Kita.
2019-02-23
Dzień Dobry TVN
Na zaproszenie programu Dzień Dobry TVN, gośćmi Magdy Mołek i Marcina Mellera byli: pływaczka Alicja Tchórz oraz Grzegorz Kita, prezes SMP.

Tematem rozmowy były zagadnienia finansowania sportowców; w oparciu o głośną sprawę Doroty Banaszczyk.
2019-02-16
WirtualneMedia
Jakie są wady i zalety crowdfundingu udziałowego w klubach sportowych?! Po udanej akcji Wisły Kraków, wiele klubów wykazuje zainteresowanie tym tematem.

W opinii dla Wirtualnemedia.pl, Grzegorz Kita, prezes SMP, wskazuje 4 główne, racjonalne motywy takiej operacji. 
2019-02-07
Interia
Co odstrasza polskich multimilionerów od inwestycji w polskie kluby?
Czy naprawdę na klubach piłkarskich nie da się zarabiać?

Grzegorz Kita w brawurowym wywiadzie dla portalu Interia idzie mocno pod prąd i wbrew stereotypom.

Zarabianie nie jest łatwe, właściwie jest bardzo trudne ale jednak możliwe. Wymaga talentu do zarządzania, czucia futbolu oraz dyscypliny budżetowej. Wymaga też świadomej decyzji strategicznej co do rzeczywistego modelu działania.
2019-02-01
Press
Prezes Orlenu Daniel Obajtek chętnie pokazuje się w mediach, opowiadając o współpracy państwowego koncernu z kierowcą bolidu F1 Robertem Kubicą. Finansowo korzysta team Williams Martini Racing, wizerunkowo prezes paliwowego giganta.

- Kluczem w tym przypadku jest skala zjawiska, ponieważ nie jest to sponsoring zwykłego klubu czy ligi, lecz największa transakcja sponsoringowa w historii Orlenu, dla polskiego marketingu wręcz historyczna. Ma to sens komunikacyjny, aby tak ważne wydarzenie uwiarygadniał ktoś na wysokim stanowisku w firmie. Występowanie w mediach prezesa spółki pokazuje nawet, że nie jest to poziom zwykłej transakcji marketingowej, ale działanie strategiczne firmy – analizuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
2019-01-21
Puls Biznesu
OKIEM EKSPERTA
Polskie kluby atrakcyjne dla inwestorów

GRZEGORZ KITA, prezes Sport Management Polska

- Polskie kluby piłkarskie są atrakcyjne dla dużych inwestorów zagranicznych z trzech powodów. Przede wszystkim, z punktu widzenia finansów międzynarodowych, można je kupić tanio. Po drugie, mają dobrą, potencjalną wartość marketingową, bo Polska to duży konsumencki rynek, a kluby są często w dużych aglomeracjach i mają spory potencjał kibicowski. Po trzecie, infrastruktura stadionowa wielu klubów jest nowoczesna i na poziomie nawet wyższym niż w wielu ligach zagranicznych, gdzie obiekty są często 20-30 letnie.
2019-01-07
TVP1
W głównym wydaniu Wiadomości TVP, sprawę Wisły Kraków komentuje Grzegorz Kita, prezes SMP, ekspert z zakresu konsultingu sportowego.

Materiał dot. klubu rozpoczyna się w 23 minucie.
2019-01-03
Wirtualna Polska
Grzegorz Kita o sprzedaży Wisły Kraków: To największy skandal biznesowo-finansowy w historii polskiej ligi.

- Każdy obszar tej transakcji jest absurdalny, kafkowski, matriksowy. To największy skandal biznesowo-finansowy w historii polskiej ligi - tak sprzedaż Wisły SA komentuje Grzegorz Kita, ekspert ds. konsultingu sportowego i transakcji kapitałowych.
2019-01-03
PRoto
Jaki będzie 2019r. w polskim marketingu sportowym?
Prognozy, domysły, obserwacje.

Czy będzie to rok e-sportu?
A może będziemy przyglądali się globalnej aktywacji Orlen-Williams? Albo rynkowi działań „sportowych” influencerów i mikroinfluencerów? Nastanie czas LinkedIna i Tik Toka?
A może #FotoMarketing i Fitfot staną się odkryciami?

Dla PRoto.pl wypowiada się Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje szkolenia katowice szkolenia bhp katowice