Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.

***
CHCESZ SKORZYSTAĆ BEZPOŚREDNIO I INDYWIDUALNIE Z WIELOLETNICH DOŚWIADCZEŃ BIZNESOWYCH I OBSZERNEJ WIEDZY GRZEGORZA KITY?  Zobacz ofertę 
MENTORING

...................................................................................................................................................................................................,
2023-12-31
SportMarketing.pl
Jaki był 2023 rok w polskim sporcie? Kto najbardziej zyskał, kto rozczarował? Która z dyscyplin ma najwięcej powodów do radości? Między innymi na te pytania odpowiedzieli Sebastian Parfjanowicz, Kierownik Redakcji Informacji i Internetu w TVP Sport, Grzegorz Kita, właściciel Sport Managament Polska i Artur Popko, Prezes Zarządu PLS i Wiceprezes Zarządu PZPS. 
2023-12-22
TV BIZNES 24
Pyrrusowe zwycięstwo Realu i FC Barcelony w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Udało im się obalić monopol UEFA na organizację piłkarskich rozgrywek w Europie. Ale Super Ligi wskrzesić na razie się nie uda.

Gościem Romana Młodkowskiego w programie był Grzegorz Kita, szef SMP.

Ekspert komentował nie tylko przyczyny powstania projektu Superligi ale i warianty rozwoju sytuacji w przyszłości.
2023-12-03
Forbes
 Zdaniem Grzegorza Kity z agencji Sport Management Polska większość osób zastanawia się, co dziś się stanie z “Kanałem Sportowym”, a uwagę warto skupiać gdzie indziej.
- Według mnie bardziej skomplikowanym i intrygującym zagadnieniem jest to jak będzie wyglądał nie tylko Kanał Zero ale jak będzie wyglądał kształt całego tego rynku. Kanał Zero ściągając twórców, uwagę i czas użytkowników będzie drenował nie tylko inne kanały YouTubowe ale i media tradycyjne. Ofensywniejszy i jeszcze ciekawszy i różnorodny musi się też stać sam Kanał Sportowy. Ale nie zapominajmy o kontencie stricte sportowym. Swoją sporą społeczność mają także “Meczyki”, które być może wykorzystają sytuację jaką spowodowało odejście Krzysztofa Stanowskiego i osłabienie Kanału Sportowego i jeszcze bardziej wzmocnią swoją specjalizację i status. Na to wszystko nie mogą też patrzeć biernie media tradycyjne - zwłaszcza portale i stacje telewizyjne. Ogólnie architektura rynku może znacznie skomplikować się i wymuszać kolejne nowe ruchy. Może dojdzie do swoistej internetowej "Wędrówki Ludów". Ruch i transfer uwagi na pewno nastąpi, kwestia tylko skali i zakresów.  

2023-11-06
Press
Grzegorz Kita, prezes Sport Management analizuje: – Właściciele Kanału Sportowego zyskiwali dzięki temu, że działali razem. To wręcz książkowy przykład synergii. Przecież np. grupa Weszło Krzysztofa Stanowskiego, pomimo mocnego tonu i treści, nie osiągała tak spektakularnych wyników jak Kanał Sportowy. Okazało się, że synergia tych nazwisk, talentów i rodzajów narracji zbudowała bardzo silną markę. Jednak już trzy lata temu, na starcie Kanału, wyraźnie mówiłem o tym, że problemem może być to, czy tak wyraziste, mocne osobowości, tworzące Kanał Sportowy, będą potrafiły się ze sobą dogadywać w długim horyzoncie czasowym. Jak widać, w końcu doszło do rozdźwięków.
2023-11-04
Wirtualne Media
Jeden z najpopularniejszych polskich komentatorów sportowych Przemysław Babiarz kończy 60 lat. Połowę życia spędził w Telewizji Polskiej.

- Jeśli Babiarz zakończy karierę zawodową, pozostanie po nim duża i wyraźna wyrwa. Dyscypliny, które on komentuje, bardzo zyskują na atrakcyjności w sensie odbioru przez telewidza. Swoim komentarzem dodaje dużo marytoryki ale też kolorytu, ekspresji i wyrazistości - uważa Grzegorz Kita, szef SMP.

2023-11-03
Radio TOK.FM
Gościem audycji w Radiu TOK FM był Grzegorz Kita, prezes SMP. Rozmawiano o tym co obecnie zaskakuje czyli ..robi się frekwencyjna moda na Ekstraklasę. Mecz Ruch Chorzów - Śląsk Wrocław na Stadionie Śląskim przyciągnął ponad 29 tys. kibiców. Również kilka innych klubów i stadionów zanotowało znaczące liczby frekwencyjne. 

- Z czego to może wynikać?
- Kto przetarł szlaki?
- Co zmieniło się wśród kibiców? 
2023-10-25
Puls Biznesu
Polski Komitet Olimpijski ma nowego sponsora - rodzimą firmę OTCF zastąpiła po latach jedna z największych na świecie marek sportowych.

- jaki jest zakres i okres umowy sponsorskiej Adidasa z Polskim Komitetem Olimpijskim?
- dlaczego kontrakt straciła polska marka 4F i co to dla niej oznacza?
- jak zmianę sponsora PKOl komentuje ekspert - Grzegorz Kita ze Sport Management Polska
- czy Adidas rozważa kolejne umowy sponsoringu sportu w Polsce?
2023-10-19
Interia
Czy czynni sportowcy powinni zabierać głos na tematy bieżącej polityki? To pytanie stało się ostatnio modne w kontekście wyborów do parlamentu. Głos sportowców jest zauważalny i donośny. Oczywiście, zasadniczo i formalnie sportowcy mają prawo to robić. Przecież jest to ich prawo obywatelskie.

Ale w rozmowie z redakcją Interia Sport, Grzegorz Kita ze Sport Management Polska, wskazuje co najmniej trzy grupy kosztów i problemów jakie są związane z takim zaangażowaniem. 
2023-09-21
WirtualneMedia.pl
Cezary Kulesza, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, w środę poinformował w lakoniczny sposób w mediach społecznościowych, że nowym selekcjonerem reprezentacji Polski został Michał Probierz. Dopiero cztery godziny później odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiony został nowy trener. Jednak ona też przebiegała w nastroju dalekim od euforii. 

- Wizerunek PZPN jest już na tyle zły, że takie elementy, jak tweet (z nazwiskiem selekcjonera) na kilka godzin przed oficjalną konferencją prasową czy specyficzna konferencja, już na niego specjalnie nie wpływają. Wiadomo oczywiście, że jest to nieprofesjonalne i nie tak powinno wyglądać, ale ranga takich zachowań niknie w obliczu przygnębiającej całości - mówi Grzegorz Kita, prezes agencji marketingowej Sport Management Polska. 
2023-09-12
SAPR
W najnowszym odcinku podcastu Stowarzyszenia Agencji Public Relations gościem był Grzegorz Kita ze Sport Management Polska a rozmawiano m.in. o "kupowaniu sportowej rzeczywistości", reklamowym potencjale tych największych w branży oraz innych kwestiach związanych z marketingiem i public relations w sporcie.
2023-09-10
TVP Sport
Dawno już sport przestał ograniczać się do tego, co na arenach. Będąc rozpoznawalnym, trzeba przygotować się na dopuszczenie widzów do większej lub mniejszej części swojej prywatności. Żeby zostać gwiazdą z prawdziwego zdarzenia, należy zarządzać tym w odpowiedni sposób – by wytworzyć wokół siebie pożądany klimat.

O tym, jak działa marketing sportowy i w jaki sposób "zbudować" sportowca w dzisiejszym świecie rozmawiali eksperci w programie "7 dni sport". Gościem Marcina Ramsa w studiu TVP był m.in. Grzegorz Kita – ekspert od marketingu i konsultingu.

2023-08-27
Puls Biznesu
Jeremy Sochan "zagra" dla Foodcare. Koszykarz, który szykuje się do drugiego sezonu w NBA, podpisał pierwszy kontrakt marketingowy w Polsce. Ma stać się twarzą producenta napojów. 
Jak potencjał marketingowy koszykarza ocenia Grzegorz Kita, ekspert marketingu sportowego?
2023-07-28
Sportowy.24 NaszeMiasto
“Finansowanie sportowców w skali powszechnej to nadal jeden z największych problemów w polskim sporcie. Sportowiec, który musi stale rozglądać się za funduszami na uprawianie swojej dyscypliny, nie jest w stanie skoncentrować się w odpowiedni sposób na osiąganiu wyników sportowych. Polska traci wiele talentów sportowych, w momencie gdy sportowcom po prostu brakuje środków na stałe treningi czy udział w zawodach, ale też w momencie gdy sportowiec musi decydować się czy kontynuować dorosłą karierę czy po prostu zmieniać zawód” - komentuje Grzegorz Kita, ekspert marketingu sportowego i prezes Sport Management Polska.
2023-07-22
Wirtualne Media
Założyciel i prezes grupy Sport Management Polska Grzegorz Kita zapewnia, że nie należy do przeciwników skandynawskiego serwisu.

- Viaplay ugiął się pod ciężarem swoich agresywnych akwizycji. Przeinwestował z przytupem, ale jednocześnie wprowadził dużo ożywienia na rynku. Teraz prawdopodobnie będziemy się przyglądali rozbiorowi tej platformy, zwłaszcza na rynkach krajowych. Viaplay to jest/był arcyciekawy projekt. Firma chciała się ambitnie zamachnąć na cały rynek. Ale zadziałało 3Z. Za drogo, za dużo, za szybko. Do tego odium problemów technicznych i ogólne problemy z obsługą konsumentów – ocenia.

2023-07-21
Press
Grzegorz Kita, prezes agencji marketingu sportowego Sport Management Polska, przypomina, że strategia Viaplay była agresywna, wręcz drapieżna i skłaniała do podejrzeń o przeinwestowanie.

– Miałem wrażenie, że przeminęły już strategie z lat 90. czy 2000, kiedy wielu menedżerów tworzyło bardzo agresywne plany, których celem było samo podbijanie rynku bez martwienia się o przyszłość i rzeczywistą rentowność – mówi Kita.
2023-07-21
Gazeta Wyborcza
- Widzę tu kilka czynników. Po pierwsze zadziałała reguła "trzech Z": za drogo, za szybko, za dużo - mówi Grzegorz Kita, założyciel i prezes Sport Management Polska.

- Stworzył się gigantyczny garb finansowy. Po drugie, może gdyby Viaplay miał bardziej realne estymacje wzrostu liczby subskrybentów? Zgoda, wszyscy mówili, że ich oferty są nierynkowe, że nie podbijali cen o 10-20 proc., tylko dwu-, trzykrotnie., ale z czegoś musiało przecież to wynikać? Może te prognozy był zbyt nierealne, życzeniowe.

2023-07-17
Wirtualne Media
Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska, decyzja firmy Tarczyński, ale i mocne reakcje Rafała Brzoski z InPostu i oświadczenia innych sponsorów (Orlen, STS) to silne ciosy wizerunkowe dla PZPN.

- Nawet jeśli sytuacja się (pozornie) uspokoi to te rzeczy będą zapamiętane. PZPN musi się teraz liczyć z radykalnym wzrostem nieufności sponsorów w stosunku do związku. Sponsorzy na własnej skórze przekonali się, że z dnia na dzień ich marki mogą stać się stroną problemu, a dodatkowo widzą też, że sytuacje kryzysowe prokurowane przez PZPN mnożą się jak króliki. To odstrasza od współpracy te firmy, które rozpatrując możliwości współpracy z PZPN mają też alternatywne, ciekawe opcje sponsoringowe oraz te firmy, które nie lubią nieuzasadnionego ryzyka.
2023-07-17
Kanał Sportowy
MOC FUTBOLU: AFERY PZPN, KULESZA MA KŁOPOTY. KRYCHOWIAK VS JAROSZEWSKI. BOREK, POL, SMOK, ŻEWŁAKOW.

Gościem programu był Grzegorz Kita ze Sport Management Polska. Ekspert analizował sytuację wizerunkową i sponsoringową PZPN. 
2023-07-17
WirtualneMedia.pl
Iga Świątek nie tylko odnosi sukcesy na tenisowych kortach, ale też "szturmem" podbija świat reklamy podpisując nowe kontrakty reklamowe z prestiżowymi markami. Czy tym samym staje się marketingowo poważną rywalką Roberta Lewandowskiego, dotychczas najpopularniejszego polskiego sportowca?

- Robert Lewandowski jest silną i ukształtowaną przez lata marką. Natomiast Iga Świątek, mówiąc trochę górnolotnie, "bije go na głowę" młodością i fazą kariery. To przed nią dzisiaj świat stoi otworem i ona pisze nową historię. Dodatkowo odróżnia się osiągnięciami na poziomie globalnym i narodowym - uważa Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. 
2023-07-16
WP Sportowe Fakty
W poniedziałek poinformowano, że na mecz eliminacyjny do mistrzostw Europy z Mołdawią do Kiszyniowa poleciał Mirosław Stasiak. Tymczasem to sam PZPN do 2026 roku zawiesił go za korupcję. Po opublikowaniu informacji, ze strony PZPN panowała cisza. Do czwartku. Wówczas wieczorem opublikowano oświadczenie. I od niego rozpoczął się efekt domina.

- Czwartkowe oświadczenie PZPN to była spektakularna, wielopoziomowa katastrofa komunikacyjna - mówi nam wprost Grzegorz Kita, specjalista ds. marketingu i konsultingu, prezes Sport Management Polska. - To niespotykane zjawisko w historii polskiego biznesu sportowego. PZPN nie tylko zaczął gasić pożar benzyną, ale w pewien sposób zdruzgotał własny kanon komunikacyjno-marketingowy, wciągając w swoje problemy sponsorów - dodaje nasz rozmówca.
2023-07-14
Meczyki.pl
Ta najnowsza afera, która wręcz huczy po polskich mediach, może być punktem zwrotnym dla kariery Kuleszy w PZPN. Kibice i media mogli pisać i mówić co chcą, ale dopóki relacje na linii PZPN - sponsorzy były niezachwiane, to hulaj dusza, piekła nie ma! 

- Nie ma co ukrywać, że te wydarzenia wpływają negatywnie na wizerunek PZPN. Bardzo niepokojącym czynnikiem jest wielomiesięczny korowód takich zdarzeń. To nie są pojedyncze sytuacje. Można powiedzieć, że od prawie dwóch lat takie rzeczy, spoza sfery sportowo-merytorycznej, czyli wyniku kadry, pojawiają się bardzo regularnie, z taką regularnością metronomu. Co półtora, czy co dwa miesiące ciągle wyskakują jakieś aferki. Co gorsza, zwykle są sytuacje oceniane jednoznacznie negatywnie. To nie są odcienie szarości. No bo chyba nikt nie potrafi zrozumieć, jak można zabrać na pokład reprezentacji Polski człowieka umoczonego w korupcję - mówi nam Grzegorz Kita, ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego.
2023-07-14
Sport.pl
PZPN milczał aż do czwartku, kiedy to w niepodpisanym przez nikogo oświadczeniu przeprosił za zdarzenia, ale zaznaczył, że Stasiak został zaproszony "przez jednego z partnerów biznesowych" związku, nie wskazując, o kogo dokładnie chodzi. To uruchomiło lawinę. Sponsorzy reprezentacji zaczęli odcinać się od tej sprawy i zastrzegać, że skorumpowany działacz nie był ich gościem. Pierwszy wypowiedział się szef InPostu Rafał Brzoska, później zareagowały też między innymi STS czy Biedronka, a firma Tarczyński zdecydowała się nawet zerwać współpracę z piłkarską centralną.

- Federacja swoim oświadczeniem wciągnęła wszystkich sponsorów w środek tej afery. Hurtem, masowo i bardzo brutalnie - diagnozuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, specjalista od wizerunku i PR. Twierdzi też, że aferę z zabraniem Mirosława Stasiaka czarterowym samolotem na mecz do Mołdawii mogłyby przykryć jedynie dobre wyniki reprezentacji lub kilka dymisji w PZPN. - Trudno współpracować z kimś, kto regularnie prokuruje kolejne sytuacje kryzysowe - mówi.
2023-07-03
WP Sportowe Fakty
Polskie media były w poprzednim tygodniu rozgrzane do czerwoności. Wszystko przez wiadomość o rzekomym zerwaniu współpracy przez Oshee z Robertem Lewandowskim. Rzeczywistość wyglądała inaczej, ponieważ to napastnik FC Barcelony nie przedłużył kontraktu.

- Ta sprawa niezależnie od tego, kto i jakie wysyła oświadczenia i co mówi, wydaje się być dość mocno zagmatwana. Nawet to wzmożenie komunikacyjne, które nastąpiło po początkowej informacji o tym, że to Oshee zrezygnowało, już pokazuje, że ktoś poczuł się osłabiony i broni swojej pozycji rynkowej czy statusu wizerunkowego - mówi nam Grzegorz Kita, specjalista ds. marketingu.
2023-06-29
Biegowe.pl
Niespodziewanie tegoroczna wiosna na polskim rynku biegów ulicznych przyniosła spore ożywienie. Analiza Biegowe.pl wskazuje na wyraźne odbicie frekwencji, a wzrost liczby uczestników zanotowały wszystkie imprezy poza Łódź Maratonem. Wyniki z 2019 roku jednak wciąż są poza zasięgiem większości organizatorów.

– Byłbym bardzo ostrożny w kontekście wieszczenia, że wraca eldorado – mówi Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska. – Trendy się odwracają, ale rynek w pandemii upadł tak nisko, że te wzrosty są po prostu naturalne i organiczne. Rynek imprez biegowych rośnie w tym roku, ale głównie w odniesieniu do popandemicznego roku 2022. W stosunku do poziomu z 2019 roku jest nadal pod wyraźną, a nawet sporą kreską – zauważa.
2023-06-27
Dziennik Zachodni
Kopalniana hałda KWK Borynia była areną zmagań ekstremalnego Biegu Górnika, który odbył się w Jastrzębiu-Zdroju. Sportowe wydarzenie było częścią przypadającej na ten rok 30. rocznicy powstania Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Rywalizacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Na linii startu biegu stanęły w sumie 1204 osoby.

- To niesamowity sukces. Chyba mało kto się spodziewał, że tak dużo uczestników będzie się chciało zmierzyć z tak trudnymi warunkami - wskazuje Grzegorz Kita, prezes firmy Sport Management Polska, organizującej bieg.
2023-05-28
Sport.pl
"Zapraszamy Barcelonę do Charkowa. Tu od kochanej przez nią Rosji dzieli nas kilkadziesiąt sekund lotu rakiety" - brzmiał bodaj najmocniejszy komentarz ukraińskiego klubu, po tym jak dwaj gracze mistrza Hiszpanii podziękowali rosyjskim kibicom za "wspólne zwycięstwo". - Kto im podsunął takie teksty? - pyta się Grzegorz Kita, ekspert od marketingu sportowego, zastanawiając się, czy to aby wpadka, czy przymilanie się do rynku rosyjskiego?

- Komunikaty piłkarzy były bardzo skonkretyzowane, sprawiały wrażenie przygotowanych, nawet hasłowo. Piłkarze raczej nie powiedzieli tego sami z siebie. Nikt nie jest aż tak odrealniony w odniesieniu do tego, co dzieje się na świecie. Natomiast osobna sprawa, kto im podsunął takie teksty i druga jeszcze ważniejsza - na ile dostali aprobatę klubu do takich działań. To jest właściwie fundamentalna kwestia - tłumaczy ekspert.
2023-05-27
Press
– Zmianę TVP w podejściu do sportu bardziej czuć, niż widać – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. – Prawa sportowe zwykle są kupowane na dłuższy okres, np. kilka lat. Między innymi po to, żeby więcej inwestować na bieżąco i przyzwyczajać widza do danej dyscypliny na konkretnej antenie. Dlatego zanim widz zauważy zmianę, a więc brak jakichś praw, musi minąć trochę czasu – tłumaczy Kita.

Jak jednak przyznaje: – Można powiedzieć, że mamy do czynienia z wygaszaniem dynamiki zainteresowania i walki o prawa sportowe przez Telewizję Polską. Nie oznacza to jednak, że ten trend się nie zmieni. Szefostwo TVP może uznać z biegiem czasu, że oglądalności, które generują transmisje sportowe, są na tyle wysokie i nie do zastąpienia przez inne propozycje programowe, że powróci do większej dynamiki w nabywaniu licencji.
2023-03-30
Sport.pl
O akcji PZPN przed meczem z Albanią więcej niż polskie media pisały te światowe. Eksperci są akcją zachwyceni. - Piłka kobieca w świecie sportainmentu ma więcej do ugrania, niż się wydaje - dodaje w rozmowie ze Sport.pl ceniony specjalista od marketingu Grzegorz Kita.

Cała inicjatywa była tak zaplanowana, by piłkarze męskiej reprezentacji na rozgrzewkę przed meczem przywdziali koszulki z nazwiskami polskich piłkarek, które grają na tych samych pozycjach. Na dole t-shirtów można było też przeczytać hasło: #CzasNaNas. To nawiązanie do wdrożonego niedawno dokumentu dotyczącego strategii piłki nożnej kobiet na najbliższe lata.
2023-03-29
Portal Samorządowy
Ciekawie na temat sytuacji w Chorzowie wypowiada się dla Portalu Samorządowego Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego.

- Z jednej strony nie dziwię się, że zarządzający obiektami nie zawsze chcą organizować mecze ligowe, bo wiemy, co się czasami wokół nich dzieje, z drugiej strony taki obiekt jest od tego, żeby umieć sobie z takimi wyzwaniami poradzić - mówi. Jak dodaje, skala inwestycji w taki stadion jest zbyt wysoka, żeby przyjmować, że stawianie na jedną funkcjonalność uniemożliwia pozostałe funkcjonalności obiektu. W jego ocenie to jest właśnie wyzwanie dla wielkich obiektów, że muszą być wszechstronne i funkcjonalne. Tylko tak mogą uniknąć stania się „białym słoniem”.
2023-03-27
Wirtualne Media
Według Grzegorza Kity, prezesa Sport Management Polska, brak Roberta Lewandowskiego w reklamie InPostu jako sponsora polskiej reprezentacji piłkarskiej, nie osłabi kampanii tej marki, ale na pewno zostanie zauważony dając pożywkę do generowania szeregu domysłów, co stoi za taką decyzją.

- Możliwe, że po prostu strony nie porozumiały się co do skali wynagrodzenia. Natomiast w kontekście statusu sponsorskiego InPostu i jego pozycji rynkowej - wybór zawodników do reklamy jest całkiem interesujący. To ciekawy mix nazwisk i wizerunków. Odpowiednio rozpoznawalni. Da się z tego stworzyć ciekawą, pro-wizerunkową narrację - komentuje Kita.


2023-03-24
Wirtualne Media
- Jeżeli to Santos wprowadził ciszę medialną, to uważam, że to dla niego bardzo dobry, efektywny i pragmatyczny ruch – ocenia natomiast Grzegorz Kita, ekspert marketingu i konsultingu sportowego, prezes i założyciel Sport Management Polska. - Santos będzie rozliczany wyłącznie z wyniku sportowego. Jeżeli uznał, że w tej chwili publiczne pojawianie się piłkarzy, w sytuacji po wywiadzie Skorupskiego, może mu generować jedynie problemy, niesnaski w kadrze i komplikacje - to stara się tego uniknąć. To nie koniec świata, że przed jednym meczem wyjątkowo będzie cisza medialna. To nie jest przecież nic niezwykłego, nie jest to też sytuacja, który by nieustannie się powtarzała i komplikowała mediom życie. Raz na jakiś czas można coś takiego wprowadzić, z zastrzeżeniem, że ma to sens, jeśli to własna decyzja Santosa. On wie, po co mu ta cisza i sam ocenia sytuację wewnątrz w reprezentacji. Każdy ma świadomość, że na jakiejkolwiek konferencji prasowej piłowana byłaby przede wszystkim afera premiowa. Santos w pewnym sensie próbuje sobie kupić spokój – podkreśla Kita.
2023-03-22
TVP Sport
- Afery premiowej i problemu wokół kadry i jego konsekwencji nie należy jednak ani demonizować ani bagatelizować – ostrzega Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, ekspert i specjalista z zakresu konsultingu i marketingu sportowego. - Nie można demonizować m.in. ze względu na to, że zazwyczaj pamięć kibiców jest po prostu krótka, emocje opadają, a fani z założenia trzymają kciuki za reprezentację. Kibice mogą narzekać na pewne zdarzenia, ale sercem są z reprezentacją. Nie można jednak tego też bagatelizować, bo to już któraś z kolei źle odbierana wielka impreza piłkarska. Dodatkowo na niezadowolenie z aspektów sportowych nałożyły się kryzysy i wpadki wizerunkowe, finansowe i "polityczne". To spora kumulacja. Afera premiowa będzie w pamięci fanów tkwiła jak drzazga. Może nie mieć wpływu na ich bieżące zachowania, ale gdy coś się popsuje, to ta sprawa się przypomni, drzazga będzie uwierać.
2023-02-12
WP Sportowe Fakty
- Odbiór społeczny może zależeć od tego, w jaki sposób polityk eksponuje swoją obecność w sporcie. Wielu podejmuje się bardziej inwazyjnych metod, bo najprawdopodobniej analizują, że w czasach natłoku informacyjnego tylko mocno ekspozycyjne metody i zwielokrotnianie aktywności zapewnią im odpowiedni rozgłos wśród odbiorców - ocenia Grzegorz Kita, ekspert od marketingu sportowego i prezes Sport Management Polska.

- Bycie wygwizdanym nie jest niczym przyjemnym, to stres, czasem wstyd, ale w rzeczywistości rachunek zysków i strat jest zwykle korzystny dla polityka - uważa Kita. - Polityk podchodzący do sprawy pragmatycznie wie, że gwiżdżący i tak nie należą do jego elektoratu, a najważniejsze są odczucia milczącej większości i budowa kapitału politycznego.
2023-02-09
Wirtualne Media
Do Sejmu trafił projekt ustawy zakazującej sprzedaży napojów energetycznych młodzieży do 18. roku życia i ograniczeń dotyczących ich reklamowania. 

- Dzisiaj dzieciaki piją energetyki dosłownie jak oranżadę. Z tym trzeba się szybko zmierzyć. Trzeba też jednak mocno zaznaczyć, że przez lata prawie całkowicie ignorowano masową edukację w tym temacie. Dzisiaj trzeba sprintem nadrabiać te zaległości musząc niejako z konieczności podpierać się też regulacjami prawnymi. Czym innym jest jednak zakaz sprzedaży energetyków dla niepełnoletnich a czym innym ogólny zakaz reklamy w Polsce – zwraca uwagę Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Uważa, że zakaz reklamy rzeczywiście może zmniejszyć zaangażowanie takich marek, jak Red Bull czy Monster w krajowy marketing sportowy. 
2023-02-07
Press
Spodziewane przejęcie Kanału Sportowego przez Canal+ Polska nie gwarantuje prostego efektu synergicznego. Zdaniem ekspertów istnieje zagrożenie, że medium tworzone przez popularnych dziennikarzy sportowych może stracić charakter.

Grzegorz Kita, prezes i założyciel Sport Management Polska, zauważa, że telewizje jako tradycyjne media linearne mają problem ze znalezieniem formatów, które pozwoliłyby im na radykalne poszerzenie działalności i oddziaływania w mediach społecznościowych. – Ale też takich, które byłyby autentyczne i atrakcyjne dla odbiorców na danej platformie społecznościowej. Canal+ już zrobił kilka kroków w tym kierunku, rozpoczynając współpracę z dziennikarzami influencerami, takimi jak Tomasz Ćwiąkała. Także z duetem Łukasza Wiśniowskiego z Jakubem Polkowskim, znanym z youtubowego programu "Foot Truck", czy specjalnie dla Canal+ reaktywowanego formatu "Prosto w Szczenę" – mówi Grzegorz Kita.
2023-01-24
WP Sportowe Fakty
W ostatnich tygodniach sporo mówi się o żużlowym Grand Prix w Warszawie. Do tej pory sprzedano 28 tys. biletów i jest to najgorszy wynik w historii tej imprezy, od kiedy zagościła ona na PGE Narodowym. W poprzednich lata dynamika sprzedaży była zdecydowanie lepsza, a niejednokrotnie impreza wyprzedawała się już w pierwszych dniach.

- Oczywiście, brakuje też szerokiej promocji ale ostatnie lata (m.in. pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie) wywróciły do góry nogami budżety Polaków oraz ich poczucie stabilności. Wszystko to wpływa na pomniejszoną konsumpcję rozrywki pozadomowej, radykalnie zmniejszoną chęć do wydawania pieniędzy na tego typu wydarzenia czy po prostu bardzo ostrożne wydawanie w ogóle jakichkolwiek pieniędzy. Polaków po prostu na to nie stać. Tu tkwi problem. Żużel nie jest zieloną wyspą w tym kalejdoskopie imprez, nie tylko sportowych, ale i ogólnie wydarzeń rozrywkowych -  tłumaczy Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje