Sport Management
SMP w mediach
Sport Management Polska to firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. SMP wszechstronnie łączy tak różnorodne dziedziny biznesu sportowego jak: konsulting, marketing, management, PR, organizację eventów i szkoleń.

Ekspercka wiedza, szerokie kompetencje i bogata praktyka – taki kapitał od lat znajduje uznanie wśród przedstawicieli świata mediów zarówno biznesowych, marketingowych jak i sportowych.

Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska, zarządzający firmą od 2002 roku, jest najczęściej cytowanym ekspertem z zakresu biznesu sportowego w Polsce.

Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi artykułami, audycjami, transmisjami telewizyjnymi czy innymi przekazami medialnymi.

***
CHCESZ SKORZYSTAĆ BEZPOŚREDNIO I INDYWIDUALNIE Z WIELOLETNICH DOŚWIADCZEŃ BIZNESOWYCH I OBSZERNEJ WIEDZY GRZEGORZA KITY?  Zobacz ofertę 
MENTORING

...................................................................................................................................................................................................,
2023-03-24
Wirtualne Media
- Jeżeli to Santos wprowadził ciszę medialną, to uważam, że to dla niego bardzo dobry, efektywny i pragmatyczny ruch – ocenia natomiast Grzegorz Kita, ekspert marketingu i konsultingu sportowego, prezes i założyciel Sport Management Polska. - Santos będzie rozliczany wyłącznie z wyniku sportowego. Jeżeli uznał, że w tej chwili publiczne pojawianie się piłkarzy, w sytuacji po wywiadzie Skorupskiego, może mu generować jedynie problemy, niesnaski w kadrze i komplikacje - to stara się tego uniknąć. To nie koniec świata, że przed jednym meczem wyjątkowo będzie cisza medialna. To nie jest przecież nic niezwykłego, nie jest to też sytuacja, który by nieustannie się powtarzała i komplikowała mediom życie. Raz na jakiś czas można coś takiego wprowadzić, z zastrzeżeniem, że ma to sens, jeśli to własna decyzja Santosa. On wie, po co mu ta cisza i sam ocenia sytuację wewnątrz w reprezentacji. Każdy ma świadomość, że na jakiejkolwiek konferencji prasowej piłowana byłaby przede wszystkim afera premiowa. Santos w pewnym sensie próbuje sobie kupić spokój – podkreśla Kita.
2023-03-22
TVP Sport
- Afery premiowej i problemu wokół kadry i jego konsekwencji nie należy jednak ani demonizować ani bagatelizować – ostrzega Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, ekspert i specjalista z zakresu konsultingu i marketingu sportowego. - Nie można demonizować m.in. ze względu na to, że zazwyczaj pamięć kibiców jest po prostu krótka, emocje opadają, a fani z założenia trzymają kciuki za reprezentację. Kibice mogą narzekać na pewne zdarzenia, ale sercem są z reprezentacją. Nie można jednak tego też bagatelizować, bo to już któraś z kolei źle odbierana wielka impreza piłkarska. Dodatkowo na niezadowolenie z aspektów sportowych nałożyły się kryzysy i wpadki wizerunkowe, finansowe i "polityczne". To spora kumulacja. Afera premiowa będzie w pamięci fanów tkwiła jak drzazga. Może nie mieć wpływu na ich bieżące zachowania, ale gdy coś się popsuje, to ta sprawa się przypomni, drzazga będzie uwierać.
2023-02-12
WP Sportowe Fakty
- Odbiór społeczny może zależeć od tego, w jaki sposób polityk eksponuje swoją obecność w sporcie. Wielu podejmuje się bardziej inwazyjnych metod, bo najprawdopodobniej analizują, że w czasach natłoku informacyjnego tylko mocno ekspozycyjne metody i zwielokrotnianie aktywności zapewnią im odpowiedni rozgłos wśród odbiorców - ocenia Grzegorz Kita, ekspert od marketingu sportowego i prezes Sport Management Polska.

- Bycie wygwizdanym nie jest niczym przyjemnym, to stres, czasem wstyd, ale w rzeczywistości rachunek zysków i strat jest zwykle korzystny dla polityka - uważa Kita. - Polityk podchodzący do sprawy pragmatycznie wie, że gwiżdżący i tak nie należą do jego elektoratu, a najważniejsze są odczucia milczącej większości i budowa kapitału politycznego.
2023-02-09
Wirtualne Media
Do Sejmu trafił projekt ustawy zakazującej sprzedaży napojów energetycznych młodzieży do 18. roku życia i ograniczeń dotyczących ich reklamowania. 

- Dzisiaj dzieciaki piją energetyki dosłownie jak oranżadę. Z tym trzeba się szybko zmierzyć. Trzeba też jednak mocno zaznaczyć, że przez lata prawie całkowicie ignorowano masową edukację w tym temacie. Dzisiaj trzeba sprintem nadrabiać te zaległości musząc niejako z konieczności podpierać się też regulacjami prawnymi. Czym innym jest jednak zakaz sprzedaży energetyków dla niepełnoletnich a czym innym ogólny zakaz reklamy w Polsce – zwraca uwagę Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Uważa, że zakaz reklamy rzeczywiście może zmniejszyć zaangażowanie takich marek, jak Red Bull czy Monster w krajowy marketing sportowy. 
2023-02-07
Press
Spodziewane przejęcie Kanału Sportowego przez Canal+ Polska nie gwarantuje prostego efektu synergicznego. Zdaniem ekspertów istnieje zagrożenie, że medium tworzone przez popularnych dziennikarzy sportowych może stracić charakter.

Grzegorz Kita, prezes i założyciel Sport Management Polska, zauważa, że telewizje jako tradycyjne media linearne mają problem ze znalezieniem formatów, które pozwoliłyby im na radykalne poszerzenie działalności i oddziaływania w mediach społecznościowych. – Ale też takich, które byłyby autentyczne i atrakcyjne dla odbiorców na danej platformie społecznościowej. Canal+ już zrobił kilka kroków w tym kierunku, rozpoczynając współpracę z dziennikarzami influencerami, takimi jak Tomasz Ćwiąkała. Także z duetem Łukasza Wiśniowskiego z Jakubem Polkowskim, znanym z youtubowego programu "Foot Truck", czy specjalnie dla Canal+ reaktywowanego formatu "Prosto w Szczenę" – mówi Grzegorz Kita.
2023-01-24
WP Sportowe Fakty
W ostatnich tygodniach sporo mówi się o żużlowym Grand Prix w Warszawie. Do tej pory sprzedano 28 tys. biletów i jest to najgorszy wynik w historii tej imprezy, od kiedy zagościła ona na PGE Narodowym. W poprzednich lata dynamika sprzedaży była zdecydowanie lepsza, a niejednokrotnie impreza wyprzedawała się już w pierwszych dniach.

- Oczywiście, brakuje też szerokiej promocji ale ostatnie lata (m.in. pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie) wywróciły do góry nogami budżety Polaków oraz ich poczucie stabilności. Wszystko to wpływa na pomniejszoną konsumpcję rozrywki pozadomowej, radykalnie zmniejszoną chęć do wydawania pieniędzy na tego typu wydarzenia czy po prostu bardzo ostrożne wydawanie w ogóle jakichkolwiek pieniędzy. Polaków po prostu na to nie stać. Tu tkwi problem. Żużel nie jest zieloną wyspą w tym kalejdoskopie imprez, nie tylko sportowych, ale i ogólnie wydarzeń rozrywkowych -  tłumaczy Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje