Sport Management
Sport Management Polska
Sport Management Polska (SMP) to lider rynku polskiego marketingu sportowego i firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym.  

W swojej historii SMP zrealizowała ponad 250 projektów marketingu sportowego. Znana jest m.in. z takich sukcesów jak realizacja projektu T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile (2011-15), wypromowanie polskiego pływania w latach 2005-08 czy wielkie transakcje futbolowe. Posiada także obszerne portfolio sukcesów we współpracy z marketerami. Pracowała m.in. dla Allianz, Bioton, Telefonia Dialog, McDonald’s, Energa, Campus, Michelin, Coca Cola, Tauron, CH Manufaktura, PKE i wielu innych. 

Jest ponadto jedną z niewielu firm w Europie posiadających kompetencje do łączenia marketingu i konsultingu sportowego.

SMP to także jedyna firma w Polsce, która wszechstronnie łączy i profesjonalnie zajmuje się tak różnymi dziedzinami biznesu sportowego jak:
  • Konsulting
  • Marketing i PR 
  • Management
  • Eventy
  • Szkolenia, edukacja i nauka 

Dzięki tej unikalnej kompozycji SMP oferuje współpracę kompleksową oraz zintegrowaną i w każdym zakresie jest w stanie przedstawić ofertę znacznie dla kontrahentów szerszą i bogatszą niż firmy zajmujące się tylko poszczególnymi częściami sektora sportowego.


W Polsce SMP jest ponadto jedną z najstarszych i najbardziej doświadczonych firm na rynku - istnieje od roku 2002. 

***

Jako agencja marketingu sportowego SM Polska to również prekursor i pionier rozwoju rynku marketingu sportowego w Polsce.

Wśród wielkich projektów i sukcesów realizowanych przez firmę są takie jak np.: wypromowanie polskiego pływania w latach 2005-2008 (wyłączny przedstawiciel Polskiego Związku Pływackiego), pierwsze polskie sportowe programy CSR czy nowatorskie programy i strategie sponsoringowe.

SMP rozwija także i popularyzuje w Polsce naukę o marketingu sportowym. Organizuje cykle profesjonalnych szkoleń dot. marketingu sportowego. Wśród uczestników są przedstawiciele największych polskich firm.

***

SM Polska to także pionier i prekursor w Polsce konsultingu sportowego. W tej dziedzinie SM Polska realizował szereg największych transakcji polskiego rynku futbolowego:
  • zakup Legii Warszawa przez ITI [2003]
  • strategia rozwoju GKS Bełchatów w sezonie wicemistrzowskim 2006/2007
  • doradztwo przy zakupie Górnika Zabrze przez TU Allianz [2007]
  • strategia rozwoju klubu piłkarskiego Lechia Gdańsk dla Miasta Gdańsk [2008]
  • doradztwo operacyjne przy awansie Górnika Zabrze do Ekstraklasy w sezonie 2009/2010
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje