Sport Management
28 marca 2018
Grzegorz Kita angażuje się w rozwój Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich
Znany polski ekspert został Przewodniczącym Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich (PKSN). Będzie realizował działania w obszarach promocji, strategii rozwoju, marketingu, komunikacji oraz eventów. PKSN to jeden z trzech polskich komitetów narodowych w sporcie. Obecnie zrzesza 30 polskich związków i stowarzyszeń sportowych z tzw. dyscyplin nieolimpijskich.

Od 2002r. Grzegorz Kita stoi na czele znanej na polskim rynku grupy Sport Management Polska (SMP), prekursora polskiego marketingu i konsultingu sportowego. Jest jej założycielem i właścicielem. Jest też czołowym ekspertem z zakresu marketingu i konsultingu sportowego w Polsce. Na swoim koncie ma tak znaczące projekty jak generalne wykonawstwo projektu T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile (2011-2015), „Złote lata polskiego pływania” (2005-2008) czy rozwój cyklu biegów przeszkodowych Runmageddon (2016-2018)

„Dla PKSN rozpoczęcie współpracy z Grzegorzem Kitą to gwarancja rozwoju naszego Komitetu. Grzegorz Kita to znakomity ekspert z zakresu marketingu sportowego. Ma szesnastoletnie doświadczenia w tym sektorze i bardzo wszechstronne kompetencje. Pozyskanie do PKSN takiej osoby to dowód i gwarancja naszego rozwoju” – powiedział Tomasz Dauerman, Prezes PKSN.

Polski Komitet Sportów Nieolimpijskich jest jednym z trzech polskich komitetów narodowych w sporcie (oprócz Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego). Obecnie zrzesza 30 polskich związków sportowych i stowarzyszeń z tzw. dyscyplin nieolimpijskich. Wśród nich są zarówno dyscypliny znane od wielu lat takie jak kickboxing, karate tradycyjne, taniec sportowy czy sporty motorowodne ale też tak nowoczesne jak parkour i freerun, wyścigi psich zaprzęgów czy squash. Wśród członków PKSN znajduje się także Aeroklub Polski oraz takie dyscypliny jak lacrosse, Nordic Walking czy petanque.

„Jedną z najważniejszych wartości, która zadecydowała o moim zaangażowaniu się w działalność PKSN jest możliwość propagowania i popularyzowania ciekawych dyscyplin sportowych oraz rozwoju kultury fizycznej w Polsce poprzez działania na szeroką skalę. PKSN imponuje bogactwem barw sportowych a w sporcie od zawsze fascynowała mnie jego różnorodność. Zwłaszcza w zakresie dyscyplin i konkurencji. Poza tym lubię rozwijać nowe rynki i angażować się po stronie tych „słabszych”, mniej popularnych przedsięwzięć i sportów. Kiedy 1,5 roku temu angażowałem się w rozwój rynku biegów przeszkodowych w Polsce też wiele osób było zdziwionych. A dzisiaj Runmageddon to jedna z najmodniejszych i najpopularniejszych polskich marek sportowych i cykl, w którym w 2017r. wzięło udział ponad 60 tys. osób” - mówi Grzegorz Kita.

***
Informacje o PKSN

Polski Komitet Sportów Nieolimpijskich został powołany 19 października 2017 roku. Spotkanie założycielskie odbyło się w Pałacu Lubomirskich w Warszawie.

Podstawowym celem PKSN jest rozwój sportu, a w szczególności rozwój, promocja i ochrona prawna sportów nieolimpijskich, przy zachowaniu ścisłej współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki, Polskim Komitetem Olimpijskim, Polskim Komitetem Paraolimpijskim i International World Games Association. PKSN to niezależna organizacja pozarządowa, której członkami mogą zostać zarówno przedstawiciele sportów nieolimpijskich jak i sportów olimpijskich.

PKSN obecnie to 30 członków reprezentujących różne dyscypliny sportu.


Lista związków sportowych i stowarzyszeń będących członkami PKSN:

1. Aeroklub Polski
2. Federacja Tańca Sportowego
3. Polska Federacja Lacrosse
4. Polska Federacja Nordic Walking
5. Polska Federacja Parcour i Freerun
6. Polska Federacja Petanque
7. Polska Społeczność Pole Sport
8. Polskie Stowarzyszenie Cheerleaders
9. Polskie Stowarzyszenie Fistballu
10. Polskie Stowarzyszenie Graczy Ultimate
11. Polski Związek Ju - Jitsu
12. Polski Związek Karate Tradycyjnego
13. Polski Związek Kendo
14. Polski Związek Kickboxingu
15. Polski Związek Kłusaczy
16. Polski Związek Korfballu
17. Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
18. Polski Związek Przeciągania Liny
19. Polski Związek Rock'n'Rolla Akrobatycznego
20. Polski Związek Sportów Wrotkarskich
21. Polski Związek Sportu Psich Zaprzęgów
22. Polska Związek Squasha
23. Polski Związek Sumo
24. Polski Związek Taekwon-do
25. Polski Związek Unihokeja
26. Polski Związek Warcabowy
27. Polski Związek Wędkarski
28. Rycerska Kadra Polski
29. Ssrium Zapasy Koreańskie
30. Wodne Ochotnicze Ratownictwo Wodne
 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje